Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Another piece of truth...  (läst 1466 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest466

  • Gäst
Another piece of truth...
« skrivet: 2008-06-23, 15:48:09 »
Detta är ett inlägg jag gjorde på ett engelsktalande forum. Har ej översatt till svenska då jag gör bedömningen att alla bör förstå ändå. Filmen finns att se med svensk text.

---

WARNING

This is a film that has the potential to throw your world (how you percieve it rather) upside down. Do not view this if you're a safety seeking person. I do not take responsibility for the consequenses would you choose to see it.

http://zeitgeistmovie.com/main.htm

It's very much like the blue vs red pill, I kid you not. It's YOUR choice whether you want to see the truth, or not.

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: Another piece of truth...
« Svar #1 skrivet: 2008-06-23, 22:50:06 »
Ber om ursäkt för min röst ovan. I sann OG anda läste jag omröstningen, seniliteten slog till och jag röstade på studs på alternativ 1 utan att komma ihåg att omröstningar faktiskt kan ha en förklaring under. Sen när jag ville kolla om jag valde rätt så fick jag inte filmen att funka. Tog en whiskey istället och glömde denna lilla fadäs  :old 

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

guest319

  • Gäst
SV: Another piece of truth...
« Svar #2 skrivet: 2008-06-24, 21:49:18 »
Jag röstade inte eftersom programmet handlade om två helt separata frågor.

Den första delen som handlade om kristendomen kan vara sann eller falsk, who knows. Som vanligt fanns det en del tveksamheter angående fakta men samtidigt en del aha upplevelser.
Vad detta hade med de två följande delarna att göra förstod jag aldrig.

Den andra delen som handlar om USAs del i 911-attacken kan vara sann men högst troligtvis falsk. Jag tror mycket av dessa konspirationsteorier bottnar i att många i väst (främst i USA) inte kan acceptera att en babblande arab kan utföra en så brilliant attack. Detta är mycket likt den rasism som ligger till grund för teorin att Ufon skulle ha hjälpt egyptierna att bygga pyramiderna.

Den tredje delen däremot är med största sannolikhet sann. USAs federala bank och oljelobbyn är mycket stark i USA. Frågan är dock ifall de verkligen är intresserade av världsherravälde.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Another piece of truth...
« Svar #3 skrivet: 2008-06-27, 22:07:33 »
Dessa ämnen har ju diskuterats en hel del här på forumet redan. Med tanke på FRA så avstår jag dock att kommentera något ytterligare.

 

Senaste inlägg