Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Bahnhof, dåligt alternativ för ADSL?  (läst 1701 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest2209

  • Gäst
Bahnhof, dåligt alternativ för ADSL?
« skrivet: 2011-03-01, 15:18:23 »
Fick just samtal från Bahnhof om att dom inte längre levererar ADSL tjänster till min telefonstation (NV Stockholm) något som jag förstod vid samtal med supporten inte är något ovanligt alls.

Tiden som dom tyckte var lämpligt som ledtid för den informationen om detta faktum var 9! dagar innan driftsstop på ADSL anslutningen.

Nu är det inte min huvudsakliga uppkoppling utan mer som reserv och jag har gillat deras hållning avseende integritetsfrågor så därför valde jag ett ADSL abonnemang från dom som ”backup”.

Men om man sitter med endast ett val och det är ADSL via Bahnhof så kanske det är något att ha i åtanke, och jag tycker i alla fall att det är rätt anmärkningsvärt.


-cb99

guest2209

  • Gäst
SV: Bahnhof, dåligt alternativ för ADSL?
« Svar #1 skrivet: 2011-03-01, 21:13:17 »
Tänkte inte på det först men någon sa att rimligtvis finns avtal som reglerar hur detta ska gå till egentligen.

Jag har nu kikat på avtalet och där förväntas deras eller min uppsägning ske 30 dagar innan ny faktura period.
Dvs jag förväntas betala även om jag inte har pengar men om dom inte tjänar pengar på just den stationen så anser dom sig ha rätt att bryta ingånget avtal när dom har lust och strunta i avtalet som det ser ut just nu i alla fall.

Riktigt så fungerar det inte som jag ser det, så jag tänker göra en ansats för att se var detta kan landa.
Hittade inte avtalet för stunden så jag googlade "Bahnhof avtal" för att hitta ett online och jag vet inte om dom är överrepresenterade men nog fanns det mängder med gråta att läsa om i sökresultatet bara med den sökningen när det gäller Bahnhof, en sökning som inte ens var menad för att hitta missnöje.


-cb99

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Bahnhof, dåligt alternativ för ADSL?
« Svar #2 skrivet: 2011-03-01, 22:24:58 »
Go get 'em, Tiger :thumb
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest2209

  • Gäst
SV: Bahnhof, dåligt alternativ för ADSL?
« Svar #3 skrivet: 2011-03-10, 13:55:51 »
Helt otroligt,
Dom bara ljuger och skickar en bekräftelse på något som jag inte gjort eller önskar och som dom gjort i strid med avtalet, detta efter flera samtal med dom.

Vilket jädra skurkbolag!

Citera
Hej!

Vi har mottagit er uppsägning av ert abonnemang, 2011-03-10 och sänder härmed en bekräftelse att detta är gjort.
Fakturering slutar 2011-03-10.
Vi tackar för er tid som kund hos oss och önskar er välkommen åter!

De tjänster som kommer avslutas är:

ADSL 8 Mbps -- 08-xxxxxxxx
+ ADSL-modem --

OBS! Om ni har ett separat avtal med eventuellt stadsnät så måste ni ta kontakt med dem för uppsägning av stadsnätsavtalet.

Faktura xxx-xxxxxxx är krediterad och ska inte betalas alls.

Mvh Tim Keckman, Bahnhof Kundtjänst



-cb99


Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Re: Bahnhof, dåligt alternativ för ADSL?
« Svar #4 skrivet: 2011-03-10, 14:11:21 »
Wtf?
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Bahnhof, dåligt alternativ för ADSL?
« Svar #5 skrivet: 2011-03-10, 16:18:06 »
Men stäm dem!

guest2209

  • Gäst
SV: Bahnhof, dåligt alternativ för ADSL?
« Svar #6 skrivet: 2011-03-11, 15:15:33 »
Håller på och kollar lite i ämnet, men att hävda att jag själv sagt upp avtalet och skicka en bekräftelse på denna fiktiva händelse är väl snudd på urkundsförfalskning?

Blir så irriterad att på att "vi är stora och avtal gäller inte oss" attityden som man möts av där, triggar i alla fall igång mig rejält.

Varför inte göra som man ska och erbjuda kompensation för att man bryter avtalet?
Nä gratis ska det va och vi gör som vi vill avtalen gäller bara kunder inte oss...............

-cb99

 

Senaste inlägg