Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Att leva ett annat liv på nätet  (läst 2773 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Att leva ett annat liv på nätet
« skrivet: 2006-05-20, 00:19:37 »
I programmet "Efter Tio" på TV4 i torsdags, så visades ett intressant inslag om en tjej som levde ett annat liv på nätet i spelet Second Life, och även hade träffat sin pojkvän genom spelet och dessutom gift sig med honom i spelet!! :)

I reportaget nämndes även WoW och andra mmorpgs.

Se denna länk: http://www.tv4.se/nyheter/eftertio

Klicka på "Se programmen igen", och välj Nyhetsmorgon 2006-05-18.

Åsikter om inslaget?

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
Att leva ett annat liv på nätet
« Svar #1 skrivet: 2006-05-20, 10:58:30 »
Jag såg faktiskt början av det där när det sändes men klarade inte av att titta mer
då jag störde mig på hon som det handlade om. Hon verkade så virrig på något sätt.
Satt faktiskt och hoppades på att det skulle komma upp nåt om wow i inslaget.

Nu har jag sett de delar jag "missade"... och vad ska man säga egentligen? I hennes fall
så har ju spelet "kostat" henne en skilsmässa. Men hon säger ju samtidigt att om förhållandet
hade varit bra från början så hade hon kanske inte spelat lika mycket. Men då borde hon kanske
ha tagit tag i det istället för att välja den enkla vägen (spela vidare medan grabben packade väskan).
Kanske något för oss som spelar wow och har förhållande att ha i bakhuvudet. Hur mycket spelar
man egentligen, varför och vad tycker egentligen den andre parten?

Sen reagerade jag på när hon i programmet sa att hon spelar ca 4 timmar om dagen (2 på morgonen
och 2 på kvällen). Direkt när hon hade sagt det så tyckte jag det såg ut som att hon ljög. Frågan är,
ljuger hon för oss som tittar för att hon av nån anledning inte vill berätta hur många timmar det faktiskt är...
eller ljuger hon för sig själv? Jag vet själv att jag medvetet kan dra ner nån timme när jag berättar
för kompisar som inte spelar hur mycket tid jag lägger ner. Men det gör jag mest för att jag inte orkar
ta den diskussionen jag brukar få. "Men va?! Varför då?" Oftast brukar jag kontra med frågan hur mycket tid
de ägnar åt en hobby eller tv-tittande. Jag väljer bort tv-tid när jag sitter och spelar.

Sen reagerade jag på vad han mediaforskaren sa om wow. Att det är ett krigsspel. Är det verkligen det?
Jag ser det inte som så. Jag ser det mer som ett strategi/äventyr/fantasy spel.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Att leva ett annat liv på nätet
« Svar #2 skrivet: 2006-05-20, 12:47:19 »
Fast ska man vara ärlig så skadar det inte att man summerar ALLA de timmar man lägger ned på att spela under en vecka och hur mycket annat som får stryka på foten.

Alla vet ju hur lätt timmarna flyger iväg när man sitter lirar ... om det sen är ett problem eller inte beror ju lite på ens omgiving, eller hur!? :hm


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
Att leva ett annat liv på nätet
« Svar #3 skrivet: 2006-05-20, 12:53:48 »
Citat från: Johnny Hazard
Fast ska man vara ärlig så skadar det inte att man summerar ALLA de timmar man lägger ned på att spela under en vecka och hur mycket annat som får stryka på foten.

Alla vet ju hur lätt timmarna flyger iväg när man sitter lirar ... om det sen är ett problem eller inte beror ju lite på ens omgiving, eller hur!? :hm


precis... om man tex sitter 6 timmar en kväll men sen inte spelar nåt kvällen därpå... då är det säkert inga problem. men om det blir kväll efter kväll efter kväll... då kan jag tänka mig att man kanske ska ha ett snack med sambon om man inte redan haft det.

guest1327

  • Gäst
Att leva ett annat liv på nätet
« Svar #4 skrivet: 2006-05-21, 02:12:35 »
Citat från: Johnny Hazard
Fast ska man vara ärlig så skadar det inte att man summerar ALLA de timmar man lägger ned på att spela under en vecka och hur mycket annat som får stryka på foten.

Alla vet ju hur lätt timmarna flyger iväg när man sitter lirar ... om det sen är ett problem eller inte beror ju lite på ens omgiving, eller hur!? :hm


Jag var nog lite sån för ett 10tal är sen, när mmorpg datorspelen var ganska nya..  Meridian 59 tog ju all tid på kvällarna när man inte jobbade, likaså Everquest, sen hoppade jag på Dark age of Camleot, och redan då hade jag liksom inte lust att spela lika mycket.

När jag sen började med Wow visste jag redan, att framåt sommaren så lär jag inte spela myket.
Troligtvis har detta att göra med att jag blivit äldre, inte att frugan blivit intressantare.

nuff said

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Att leva ett annat liv på nätet
« Svar #5 skrivet: 2006-05-21, 02:20:22 »
:lolabove

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Att leva ett annat liv på nätet
« Svar #6 skrivet: 2006-05-21, 12:11:25 »
:bow @ Ragge :respect

It's good to getting older - när könsdriften börjat lägga sig och man får andra behov ... typ god avföring och sköna tofflor! ;)

Hehe - nä jag tror vi äldre gubbar skulle behövas livas upp med en ung älskarinna för att få fart på speleverket!  :thumb


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
Att leva ett annat liv på nätet
« Svar #7 skrivet: 2006-05-21, 12:16:38 »
Citat från: Johnny Hazard


Hehe - nä jag tror vi äldre gubbar skulle behövas livas upp med en ung älskarinna för att få fart på speleverket!  :thumb


Inte sjutton orkar vi med en ung älskarinna och när skulle man få tid i mellan familj och dator. Inte sjutton skulle jag prioritera bort datorn i alla fall
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Att leva ett annat liv på nätet
« Svar #8 skrivet: 2006-05-21, 12:19:33 »
Citat från: Looser
Inte sjutton skulle jag prioritera bort datorn i alla fall

 :rotflmao  :respect

guest1327

  • Gäst
Att leva ett annat liv på nätet
« Svar #9 skrivet: 2006-05-21, 21:24:24 »
Citat från: Johnny Hazard
:bow @ Ragge :respect

It's good to getting older - när könsdriften börjat lägga sig och man får andra behov ... typ god avföring och sköna tofflor! ;)


Hmm skönast vore väl att slippa gå upp mitt i natten o pinka, fast det finns ju botemedel mot detta och det har inte hustrun upmärksammat än...  MER SEX löser kisseproblem  .....

Citat från: Johnny Hazard


Hehe - nä jag tror vi äldre gubbar skulle behövas livas upp med en ung älskarinna för att få fart på speleverket!  :thumb


Nä, vem fanken orkar med en ung älskarinna, det blir bara en till att be om ursäkt till när man vill spela dator istället för att älska...:D  
acka vetja fröken höger,, hon klagar inte, och säger inte ett dugg om en datorsplande, för hon är ju med hela tiden med handen på musen... :headbang  :lolright

guest253

  • Gäst
Att leva ett annat liv på nätet
« Svar #10 skrivet: 2006-05-21, 21:32:56 »
:flirt

 

Senaste inlägg