Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Legendary - Rogue i räden 4.3?  (läst 7747 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Carl/Urr

  • loothog
  • Trimmar moppen
  • **
  • Antal inlägg: 95
Legendary - Rogue i räden 4.3?
« skrivet: 2011-11-05, 01:11:20 »
Nu går jag händelserna i förväg, men here goes...

Som de flesta kanske vet så kommer denna expansions nemesis Deathwing att göra sitt nedslag i världen snart och allas eder "lootkontrollfreakskung"(tm) har haft/skaffat sig tid att fundera över något som jag upplevt är en ny rolig sidogren av rädandet, nämligen att utrusta någon i gillet med den/dom nya legendariska vapnet/nen som dyker upp i den nya rädinstansen "Dragon Soul" (hädanefter förkortat DS).

Arkalos håller ju fortfarande på med att bygga den nuvarande patchens legendariska vapen och deltar i samtliga räder för att detta ska försöka hinnas med innan nästa patch. Detta säger mig att den rogue vi söker kanske bör vara en spelare som har någonstans runt 75% (helst 100%) rädnärvaro om detta ska bli gjort inom någon vettig tidsram och inte bara bli ett samlande av krångliga dyra grejer. (Jag vet inte hur det ser ut för Aderyn framöver som för tillfället är den ende rogue jag sett signa?).

Vem är då denne lycklige? Ja det är väl frågan. Jag kan förutom det ovanstånde meddela för ovetande att för att komma någon vart på questet så måste man i ett tidigt skede betala 10 000 guld för att påbörja denna episka questkedja. Så guld kanske är första barriären, förutsatt att man nu förstås har en rogue liggandes.

Några andra högst personliga åsikter (även om de till viss del följer det som officerarna har skrivit i vad som man bör tänka på om man vill vara med och räda) är att denna rogue kommer så väl förberedd som det går inför den nya patchens räder, återigen, detta är en subjektiv bedömning:

1. Det viktigaste, någon som vill och kan (lära sig) spela rogue.

2. Någon som har tid att skrapa ihop det gear som går att få med hjälp av justice points i kommande patchen, mao det gear som går att köpa ut för valor points nu, det borde ta karaktären nära en ilvl på runt 375+ (vilket kanske är vad som kommer att krävas i början av DS för att komma någon vart). Betänk nu att de dessutom kommer nya 5-manna som kommer droppa ilvl 378-gear vilket ytterligare förhoppningsvis underlättar "upgearandet" av karaktärer som inte tidigare varit med och rädat.

3. Har reputation för lämpliga huvud/axelenchants (huvud behövs ju bara om man inte har reputation med ngn annan göbbe).

4. Har två relevanta proffessions till den nivå som ger de rädmässiga bonusarna. (kanske inte helt nödvändigt men väldigt bra att ha).

Detta bygger ju också på hur denna rogue ska komma till, ska det vara någon som rerollar? Ska det vara någon ny rogge? Ska vi ens bry oss om detta? frågorna hopar sig.

Här finns nog många olika åsikter och perspektiv att ta så jag kan berätta hur mina funderingar och motiveringar går.

Det jag vet om AK är att ingen rekrytering görs på basis av att man söker en specifik klass för att det saknas en sådan i rädsammanhang. Detta skulle innebära att vi gör en intern rekrytering. Alltså letar vi efter någon som är intresserad av att byta klass och spela rogue i denna patch. Det har ju framförallt visat sig att men i denna expansion i princip kan byta main mellan varje patch (det kan man ju ändå men utan att det gör att ens gear hamnar på efterkälken) bara man är villig att lägga ner en hel del tid när nya patchen släpps.

Vilka klasser/roller är då lättast att ersätta? efter som rogge är DPS så antar jag att det vore enklast att ersätta med DPS. (Brukar vad jag har sett aldrig vara svårt att fylla räden med dps, tanks och healers kan det däremot råda brist på.) Självklart ska vem som helst få ta ett sådant beslut, det finns inga hinder i AK från att byta main som jag har förstått det. Här pratade jag bara om vad som vore smidigast, absolut inte bäst eller mest rättvist.

Nu till "lootkontrollfreakskung"(tm) egna högst subjektiva åsikt. Om vi tittar på de flesta räderna i FL så har tonvikten legat på klasser som har int som sin primära stat, har t.ex. en int-ring utan spi/hit droppat har i princip 6-7 spelare varit intresserade. har samma typ av generiska agi/str ring droppat har det rört sig om runt 1-2 intressenter. Jag vet att loot inte är allt men fördelningen av armor/stat-klasser är ur mitt "lootoptimala" synsätt lite frustrerande. Därför vore enligt mig ett byte från någon med int som primär stat vara mest lämplig.

Jag tyckte det var tid att börja diskutera detta nu, om någon som har lust ska hinna med att levla upp sin rogge till 85 och förbereda den för rädande. Eller så kanske detta är en riktig ickefråga och totalt irrelevant för de flesta.

Jag är inte helt påläst om 4.3 och dess rädande, som jag har förstått det kommer melee att buffas, men troligen av anledningen att striderna kommer vara bättre anpassade för range dps. Sen kanske det är så att någon spec. får sig en rejäl törn/nerf som gör att den klassen man spelat inte längre känns som något man vill fortsätta med, vad vet jag?

Vad är era åsikter och har jag fått allt om bakfoten? Upplys mig och era gilleskamrater!

mvh. Dr Bånken (doktor i mini-urologi för oss som saknar "buffen")

OT: Jag kan personligen tänka mig byta main i 4.3 till rogue. :p
"Det löser sig, sa han som sket i vasken"

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Legendary - Rogue i räden 4.3?
« Svar #1 skrivet: 2011-11-05, 08:54:07 »
Jag har en rogue som ligger på 362 itemlvl.

Men jag har ganska lite intresse för att byta main eller syssla med avancerade questkedjor =). Intresset kanske finns men inte tiden. Sen så jobbar jag ju oxå många torsdagar och hinner därför inte vara med på "alla" raids.

Jag tycker dock att det hela är en underhållande tanke och gillar ditt sätt att tänka =).
Det kunde vara roligt att ha en person som tar på sig denna episka contentgrind.
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Legendary - Rogue i räden 4.3?
« Svar #2 skrivet: 2011-11-05, 10:09:00 »
Tänkte jag ska lvla upp en rogge och snatta denna Lengendary också :p

Skämt åt sido, jag gillar ovan! Helt klart är det bästa att lägga fokus på att utrusta en i gillet då det tar sjukligt lång tid att samla allt (been there still doing that). Jag tyckte det var soft att rolla fram den som får äran att bära AKs hedersuppdrag. Dock anser jag också att det faller ett tungt ansvar på den utvalde att faktiskt vara med på räd varje reset och göra allt som kan göras för att det ska gå så fort som möjligt. Sätta sig in i questen, läsa på hur man enklast gör kedjan på kortast tid, går igenom fighter etc.

Viktigt att den utvalde också har garanterad plats varje gång så att möjligheten blir större att få klart allt. Av erfarenhet så är AK helt fantastiska på just detta att ställa upp för AK och sina vänner!  :thumb

@Bånken: Gilla! :)

- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Legendary - Rogue i räden 4.3?
« Svar #3 skrivet: 2011-11-05, 11:00:45 »
Det är bra input Urr! Men med tanke på hur verkligheten brukar se ut, där vi ofta endast med ett nödrop lyckas fylla upp de 10 platser som finns, så är nog detta lite överkurs :)

Fast väldigt många mages har vi :) För inte så länge sedan hade vi ganska många shamaner, och för ytterligare en tid sedan hade vi en massa hunters...

Utloggad Hornath

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 347
SV: Legendary - Rogue i räden 4.3?
« Svar #4 skrivet: 2011-11-05, 16:51:06 »
Tycker idén är helt ok. Det är kul att ha ett gillesmål, så att säga (utöver endbossen).

Skulle du nu köra med roggen så kommer jag "sakna" Bånken, men allt blir nog bra ändå. :)


... å många mages e vi :D

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Legendary - Rogue i räden 4.3?
« Svar #5 skrivet: 2011-11-06, 12:57:25 »
Blir vi utan hälsosten?! Ånej, tror inte det, Bånken! Då lägger jag mig ner och dör ikväll i protest!  :rythm

Vi saknar väl Warlocks också?  :cartman :cry
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad rougestock

  • Looting legendaries since 2006-04-06
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 360
  • Ja, det är en Thunderfury-tårta :)
SV: Legendary - Rogue i räden 4.3?
« Svar #6 skrivet: 2011-11-07, 00:09:03 »
Är detta med legendary-grejer något för gillet nuförtiden eller är det bara för egen vinning, upplys en som inte spelat sedan 2009 :)

Thunderfury: R.I.P.

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Legendary - Rogue i räden 4.3?
« Svar #7 skrivet: 2011-11-07, 08:29:03 »
Man skulle nog kunna säga att det skiljer sig inte nämnvärt från din thunderfury som fanns på vanilla. Tanken är väl mer att vi ska försöka koncentrera oss på en karaktär så det blir gjort och inte har 3-4 halvfärdiga quests när nästa patch/expansion kommer =).
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Legendary - Rogue i räden 4.3?
« Svar #8 skrivet: 2011-11-07, 09:31:55 »
Det ryktas att Fjortisqt har en rogge vid level 85...

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Legendary - Rogue i räden 4.3?
« Svar #9 skrivet: 2011-11-07, 09:40:44 »
Hekla har ju börjat spela sin Rogge väldigt mycket. Ni skall inte snacka med henne då? Eller ni kanske inte har lust å låta henne gå över från heal =)
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Legendary - Rogue i räden 4.3?
« Svar #10 skrivet: 2011-11-07, 10:02:33 »
Jo Fjortis har en bra gearad rouge som han lirat på sistone och länge innan.
Och han har ju kört melee innan i raids så blir melee mot melee byte om han är ett alternativ.
Han är ju rätt stabil när det gäller att raida ofta så i mina ögon är han en bra kandidat som kan typ alla klasser.
Inte som oss andra äldre hehe :)

Mvh
Bahaa


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Legendary - Rogue i räden 4.3?
« Svar #11 skrivet: 2011-11-07, 10:40:28 »
Den ende som inte får rerolla till Rouge är Bånken. Det anser jag iaf!  :tease I need HS, plix, don't let me die! :D

Nej men om jag ska vara seriös så tycker jag att alla som har en rouge, är införstådda med att det krävs tid och energi, spelar på regelbunden basis och även kan tänka sig att maximera spelandet under tiden man gör legendary kan rolla om vem som skall få äran att påbörja AKs hedersuppdrag.

Det är viktigt att den som ska göra detta verkligen går in för det till 110% (alltså lite mer än AK style eller hur?).
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Legendary - Rogue i räden 4.3?
« Svar #12 skrivet: 2011-11-07, 11:26:37 »
Lustigt att ingen över huvud taget nämnt den lilla detaljen att vi också måste få ner bossarna i den nya instansen :) :innocent

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Legendary - Rogue i räden 4.3?
« Svar #13 skrivet: 2011-11-07, 11:33:17 »
Lustigt att ingen över huvud taget nämnt den lilla detaljen att vi också måste få ner bossarna i den nya instansen :) :innocent

Vaddå, nya instansen. Den kommer vara på farm innan månadsskiftet, punkto!  :pistols
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Carl/Urr

  • loothog
  • Trimmar moppen
  • **
  • Antal inlägg: 95
SV: Legendary - Rogue i räden 4.3?
« Svar #14 skrivet: 2011-11-07, 12:19:45 »
Hmm, Fjortis som rogue, han har spelat det förut och gör bra DPS som melee redan ,ingen direkt inskolning behövs mao och har redan en lvl 85 rogge (som jag misstänker inte har så dåligt gear :thumb). Paladiner har vi tillräckligt många oduglingar som spelar redan medans mästerlock finns det bara "the one and only" Dr Bånken.

Min röst går till Fjortisqt/Propanelol.

"Det löser sig, sa han som sket i vasken"

 

Senaste inlägg