Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: HT-babbel i hemliga delen.  (läst 166588 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #30 skrivet: 2004-06-15, 21:34:52 »
:quiet :sorry
Jag skrev nu en blänkare i nybörjarguiden om hurdan tränarna ska vara när man handlar dem.
Du skulle köpt en ypperlig tränare. Visserligen är ledarskap viktigt, men det är för dyrt att köpa in en ny tränare med hög ledarskap. Därför köper man in en erfaren spelare med hög ledarskap som kan bli ny tränare efter minst ett år i truppen.

Ceder gjorde rätt köp IMHO. :thumb
Bör dock kompletteras med en rutinerad lirare som kan ta över.

Tränarens förmåga är det som påverkar hur bra han tränar spelarna. Det är bra när man tränar och vill tjäna pengar.
Ledarskapsförmågan påverkar stämningen i truppen. Det är bra om man vill vinna matcher.
____________________________

Ang. mittfält:

Förr var mittfältet allt! Hade man bollinnehavet vann man. Nu börjar andra position få betydelse. Men mittfältet är fortfarande det viktigaste på plan. Så fortsätt prioritera mittfältet.

Uppställning väljer du efter vad du ska träna (se träningsguiden jag postat). Yttrar bör du INTE träna, Redbeard. Detta eftersom de är alltför gamla.
Träna spelare som är 17-20 år, bara.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #31 skrivet: 2004-06-15, 21:50:50 »
@Redbeard:


*Allmän - Form. Tränar alla som spelade match under veckan.
*Kondition - Kondition. Tränar alla, oavsett spel eller inte. Kan sänka formen.
*Frisparkar - Frisparkar. Alla som spelat match får träning.  
*Försvar - Försvar. Tränar de som under sin senaste match spelade på en backposition. Går enligt uppgift lite långsammare än andra träningstyper, men å andra sidan är bra försvarare alltid hett eftertraktade.  
*Avslut - Målgörare. Tränar (mig veterligen) endast forwards.
*Inlägg - Ytterförmåga. Tränar yttermittfältare fullt ut samt ytterbackar till 50%.
*Skott - Fasta situationer. Tränar alla spelare. Bra förmåga för forwards som vill ha en chans på skytteligatiteln.  
*Kortpassningar - Framspelare. Tränar i huvudsak mittfältare och forwards. Mkt bra "andraförmåga" för båda spelartyperna.
*Speluppbyggnad - Spelupplägg. Tränar innermittfält till 100% och yttermittfältare till 50%.  
*Målvaktsträning - Målvakt Naturligtvis endast för målvakter.

(Brasklapp: Detta är träning såsom jag har uppfattat den. Rätta mig gärna om jag har fel)

Från FFF (Föreningen För Fattiga) tipsar man om att nybörjarlag som inte riktigt vet vad de skall ta sig till, med fördel kan träna målvakter. Förvisso tränar man bara 2 spelare i taget, men man kan å andra sidan tjäna upp till 30 miljoner på en eller två säsonger. Det ställer ju dessutom inga ytterligare krav på din övriga organisation. Detta kräver dock en rätt påtaglig investering initialt, då du bör köpa in 2st 17-18åriga ypperliga målvakter ngn gång nästa vecka. Det är inte gratis.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #32 skrivet: 2004-06-15, 21:54:17 »
Några mindre fel i listan ovan (såsom att frisparkar faktiskt tränas av alla).
Läs här istället.

Tänk på att träning tränar spelare i deras SENAST uppställda position.
Alltså, om någon är forward på söndagsmatchen och back i onsdagsmatchen, så kan han få försvarsträning, inte målgörar-träning.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #33 skrivet: 2004-06-15, 21:58:58 »
Oooops. My mistake. Hade missat den posten  :blush
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #34 skrivet: 2004-06-16, 13:04:31 »
Kommentarer till Buz trupp:

Alexander Ramhall - Utfyllnad i B-laget.

Alexander Rosening - Bra forward. Träningsobjekt.

Anders 'Pefas' Åhnell - Tränare. Byt och sparka. Se nybörjarhjälpen för att köpa "rätt" tränare.

Anders Wennblad - Mycket bra innerback (offensiv).

Andreas Knutsson - Hygglig innerback.

Bengt Hansson - Bra forward.

Gert D. Håkansson - Går att använda som både ytter och ytterback.

Jan Rothlund - Sopig målis till B-laget.

Kasper Birgersson - En sopa. Utfyllnad i B-laget.

Klas Björkander - Bra ytter (offensiv)

Markus Persson - Medioker ytter till B-laget.

Niklas Uddström - Bra innerback.

Per Sjösten - Ännu en utfyllnad i B-laget.

Per Svensson - Hygglig ytter (offensiv)

Percy 'Tetis' Hjertby - Dräglig innermittfältare som saknar kondis.

Stefan Torsson - Utfyllnad i B-laget.

Tobias Roslius - Bra forward.

Tomasz Ważny - Bra innermitt som saknar kondis.

SaÂ?a Mladenović - Bra målis.

________________________________

Hmmm...
Svagheten är helt klart ditt mittfält. Bara ett träningsobjekt, gör att man nog kan välja att träna vad som helst.

1. Köp in träningsobjekt på någon position (och anpassa sedan din uppställning efter den träningen). Jag skulle nog rekommendera att köpa in innermittar (eftersom det är vad du saknar) som är 17-18 år och har nivån "ypperlig" i spelupplägg.
2. Träna kondition.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #35 skrivet: 2004-06-16, 13:09:14 »
tackar för den Cartis....

SaÂ?a Mladenović - Bra målis.

den tipsade jag honom om ;)

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #36 skrivet: 2004-06-16, 16:00:30 »
Ännu en fråga.
Jag har skaffat ett par billiga ungdomar till min backlinje.
Bör jag ändra uppställning för att maximera backarna ex: 4-4-2 ??

Fick storstryk när jag använde den populära 3-5-2.

Bör man hålla sig till en uppställning?

Har egentligen inte spelare till A och B lag med fler backar men det går ju att ordna på sikt.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #37 skrivet: 2004-06-16, 16:31:30 »
Om du menar att du kommer koncentrera dig på försvarsträning bör du på sikt övergå till 5-3-2 för att maximera antalet backar du kan träna varje vecka (10 st). Börja köra detta i träningsmatcherna tills ditt lag har lärt sig den uppställningen (när du inte får förvirring längre).
Fråga gärna davs om hjälp, för han tränar backar.

Se träningstråden på forumet. Där står all hjälp om uppställningar vid olika träning. :)

Om du inte har spelare till a- och b-lag så skall du ändå INTE använda a-lagsspelare för att fylla ut. Fyll ut med din tränare och lämna postitioner tomma om du inte får fullt. (OBS! Detta gäller inte nu under uppehållet. Då kan det vara bra att köra a-laget för att hålla uppe formen).

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #38 skrivet: 2004-06-16, 16:39:10 »
tackar cartis. Ska lägga om strategin lite. Var ungefär som jag hade det. Några små förändringar bara.
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #39 skrivet: 2004-06-16, 17:15:42 »
Gör inte som jag med tränaren bara. :(
Det var över 600 000 i sjön.

Har funderat lite på att gå den snåla vägen och befodra en spelare med bra rutin till tränare är det att rekommendera?
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #40 skrivet: 2004-06-16, 17:27:59 »
Citat från: Redbeard
Ännu en fråga.
Jag har skaffat ett par billiga ungdomar till min backlinje.
Bör jag ändra uppställning för att maximera backarna ex: 4-4-2 ??

Fick storstryk när jag använde den populära 3-5-2.

Bör man hålla sig till en uppställning?

Har egentligen inte spelare till A och B lag med fler backar men det går ju att ordna på sikt.


lite tips om du tänkt träna backar!
För att få ut maximalt av träningen så bör du spela något av 5-3-2 eller 5-4-1. Det för att du då kan träna sammanlagt 10 backar per vecka.
Mitt tips är att köpa unga backar 17-18 år om du handlar nu och 17-19 om du handlar nästa vecka (alla spelare i HT åldras nämligen nu på söndag så om du köper en 19 åring idag så är han 20 på måndag)
dom backar du köper in ska ha ypperlig på försvar och ha ett TSI som ligger runt 400. Det betyder att dom snart kommer höja sig till enastående vilket är precis det du vill :)

leta efter så "rena" backar du kan, dvs sånna som inte har allt för högt på dom andra egenskaperna, målgörare, ytter, framspel osv..

att spela match med 5 backar kan bli lite tråkigt då ens anfall och mittfält blir lite lidande. men skaffa bra anfallare så du gör mål på dom chanser du får samt låt din motståndare stånga sig i ditt betongförsvar  :headbang
har motståndaren ett bra mittfält kan du även testa att köra med kontringar som taktik. men det fungerar bara då du har sämre mittfällt än motståndaren

innan du skaffat dig 10 bra träningsobjekt kan du spela 4-4-2 i seriematcher för att öka på mittfält och anfall. så brukar jag göra i viktiga matcher och det gör även att motståndaren inte vet vilken taktik man ställer upp med

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #41 skrivet: 2004-06-16, 17:44:16 »
Perfekt precis vad jag va ute efter. :thx

Har nog inte råd med mer spelare nu jag har redan överskridit budgeten och får nog ligga lågt.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #42 skrivet: 2004-06-16, 23:12:52 »
Citat från: Redbeard
Gör inte som jag med tränaren bara. :(
Det var över 600 000 i sjön.

Har funderat lite på att gå den snåla vägen och befodra en spelare med bra rutin till tränare är det att rekommendera?

Nänänä.

Se http://www.databased.at/hattrick/
Klicka på "x-files"
Klicka på "pris och priser"
Där kan du läsa under "Rekrytera en tränare" och "convert a player to become coach".

Alltså:
Steg 1: Köp in en ypperlig tränare med dåligt ledarskap.
Steg 2: Köp in ett "tränarämne" som måste nå minst enastående rutin och minst ypperligt ledarskap inom en säsong. Ha honom i laget en säsong och gör honom då till tränare.
Observera att han måste spela i A-laget om han inte har enastående rutin från början.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #43 skrivet: 2004-06-20, 02:50:40 »
hur lång tid tar det att höja ledarskaps förmågan?

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #44 skrivet: 2004-06-20, 09:43:20 »
har en annan fundering också...vad ska jag träna? :hm

vet inte om jag ska träna avslut eller passningar...

känns som att träna avslut ger mer betalt...men med passningsträning så kan man ju träna fler...

och kan jag anställa målvaktstränare och träna målisarna även fast jag tränar avslut/passningar??

 

Senaste inlägg