Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Om form...  (läst 2072 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Om form...
« skrivet: 2005-01-15, 15:22:55 »
Kapade detta inlägg från FFF-konfen då det är en intressant insyn i begreppet form. Det gällde bla varför man kunde öka i form under kondisträning.

Citat från: Svirreman
Skrev detta inlägg i ett annat förbund och tänkte dela med mig av mina HT-kunskaper (som jag i detta fall fått av Bolla) till FFF också. Kanske någon kan dra någon lärdom av det...

Såhär funkar formen:
Spelarna har en grundform. På lördagar uppdateras en bakomliggande formkurva vilken avgör åt vilket håll formen kommer att gå på torsdagens träning.

Ett exempel:
Pelle Back tränar försvar han har bra (medelhög) form efter torsdagens träning. På lördagen uppdateras hans formkurva, den pekar nu på Enastående mkt låg. På torsdagens träning uppdateras hans form till snittet av hans gamla form och vad formkurvan pekar på alltså bra (medelhög) = 5.5 och Enastående (mkt låg) = 7.0
(5.5+7)/2 = 6.25. Pelles form är efter träningen Ypperlig (låg).

Pelle fortsätter träna försvar, men på lördagen uppdateras ej hans formkurva (jag tror att det är ca 30-50% av spelarna som får sina formkurvor uppdaterade) - alltså pekar formen fortfarande mot Enastående (mkt låg). På torsdagen får Pelle sin form uppdaterad alltså: (6.25+7)/2 = 6.62. Hans form är fortfarande ypperlig - fast högre inom steget.

På lördagen är hans formkurva fortsatt Enastående (mkt låg).
På torsdagen tränar Pelle kondition och får därmed (6.62+7)/2 som sin nya form = 6.81 = Hög ypperlig.
Nästa lördag känner Pelles formkurva av att han tränat kondition och den pekar nu på Bra (mkt låg).
På torsdagen får Pelle sin nya form = (6.81+5)/2 = 5.9 = Bra (mkt hög).

Kontentan och svaret på din fråga är därmed:
den första kondisträningen ger negativ effekt först på lördagen när spelarens formkurva uppdateras, vilket visas först i hans egentliga form torsdagen och träningen därpå.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest3

  • Gäst
Om form...
« Svar #1 skrivet: 2005-01-15, 16:30:37 »
:goodposting

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Om form...
« Svar #2 skrivet: 2005-01-15, 23:04:41 »
Jag blev bara yr i huvudet av det där :scared

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

 

Senaste inlägg