Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Tabula Rasa - Matnyttigt  (läst 2142 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rawn

  • =[OG]=Medlem
  • Gifter sig
  • ***
  • Antal inlägg: 185
Tabula Rasa - Matnyttigt
« skrivet: 2008-01-30, 13:24:42 »
Tabula Rasa

Nu när vi är ett litet gäng som spelar spelet skulle det kunna vara bra med en tråd med matnyttig information som vi kan fylla på eftersom. Jag, Braxen och Buz (vad jag vet) spelade betan och då spelet släpptes för ca tre månader sedan var spelet ganska ofärdigt och drogs med en hel del barnsjukdommar. Igår (29/01-2008) släpptes den fjärde stora patchen (1.4) som inte bara fixade en mängd buggar och knasigheter utan även la till en hel del 'content'. Spelet känns helt klart mer färdigt nu, även om det ibland dras med lite lagg-problematik i vissa områden.

Lite bra länkar länkar för den som är nyfiken eller spelar aktivt:

Tabula Rasa Official Site - www.playtr.com - Officiella sidan.
TaraPedia - http://tabularasa.wikia.com/wiki/Main_Page - Bra wiki med massor av info. Framförallt nyttigt är missions-avsnittet med i stort sett alla missions listade med både walkthrough och generell info.
LogosAtlas - http://www.logosatlas.com/tabula.php - Hemsida med atlas över samtliga logos i spelet, karta för karta. Mycket trevlig och händig att ha.
TR-Character Builder - http://zeus.jrq.ch/trcb/ - Apbra och snygg sida med en javascript-builder/planner för dina TR karaktärer. Man kan spara olika builds och dessutom posta länkar till olika builds. Smutt!

Vi som spelar då? Här är den gigantiska(!) och (iaf till min vetenskap) kompletta listan!

OG-Namn / TR-Namn:
--------------------
Braxen - Crowwing
Supragod - Thrakk
Rawn - Dabrini
Buz - Stael  (men den här typen är en lus just nu och vill inte vara med och leka ;) )

Gillet vi för tillfället spelar i heter "Swedish Vikings". En samling på sisådär 40-50 blandade svenskar och någon enstaka norrman eller skåning.

Om någon utöver de stolta gossarna här ovan känner sig manad att testa spelet, så är det bara att höra av er för frågor eller eventuellt få en liten introduktion!  :thumb

Cheers, för nu!
« Senast ändrad: 2008-01-31, 10:31:03 by Rawn »

guest580

  • Gäst
SV: Tabula Rasa - Matnyttigt
« Svar #1 skrivet: 2008-02-02, 14:42:03 »
Vad krävs för att köra?

Utloggad Rawn

  • =[OG]=Medlem
  • Gifter sig
  • ***
  • Antal inlägg: 185
SV: Tabula Rasa - Matnyttigt
« Svar #2 skrivet: 2008-02-02, 18:50:21 »
Du behöver en så kallad datormaskin! Din brödrost kommer _inte_ fungera! Vidare behöver du en internetlina (en sån där liten låda som... Modem heter det!) och ett tangentbord samt mus hjälper avsevärt! ;)

Skämt åsido...

Själv sitter jag på Vista med 2gb och en Intel Core 2 Duo 3.0GHz och ett 8800GTS-grafikkort. Det flyter på väldigt fint. De gånger det laggar är det nog dålig server-hårdvara som ligger bakom eller för mycket folk inne...

Sedan är det bara att hoppa in med haggelsprutan och panga på!  :pistols :D


 

Senaste inlägg