Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Elder Scrolls Online Beta  (läst 19670 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
Elder Scrolls Online Beta
« skrivet: 2013-01-23, 08:17:11 »
Ingen som lagt upp om detta?
http://massively.joystiq.com/2013/01/22/elder-scrolls-online-beta-signups-now-live-six-minute-cinematic/

Själva beta-signup här:
http://elderscrollsonline.com/en/

Vet inte hur länge den kommer vara uppe eller något sådant. Igår gick sidan ner på grund av mängden folk, så några stycken har skrivit upp sig.

Utloggad klantbo

  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 285
SV: Sv: Elder Scrolls Online Beta
« Svar #1 skrivet: 2013-01-23, 18:04:55 »
Jag skrev upp mig för betan igår. Ruggigt snygg trailer, samma klass som blizzards..

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Elder Scrolls Online Beta
« Svar #2 skrivet: 2013-01-23, 20:34:05 »
Oop, såg inte denna post förrän efter jag postat i Allmänt snack-sektionen. Nåväl, spelet kan må bra av lite reklam på båda ställena. :)
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Carl/Urr

  • loothog
  • Trimmar moppen
  • **
  • Antal inlägg: 95
SV: Elder Scrolls Online Beta
« Svar #3 skrivet: 2013-01-23, 23:32:21 »
trailern var sjuk! I mitt tycke bättre än blizzards senaste, trodde helt klart att det var skådespelare vid ett par sekvenser. (är fortfarande osäker :))
"Det löser sig, sa han som sket i vasken"

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Elder Scrolls Online Beta
« Svar #4 skrivet: 2013-01-24, 08:04:22 »
trailern var sjuk! I mitt tycke bättre än blizzards senaste, trodde helt klart att det var skådespelare vid ett par sekvenser. (är fortfarande osäker :))

I totally aggrar with er nabs :D

Sjukt snygg trailer och som du säger Urr...vid vissa tillfällen hade jag noll koll på om det va skådelspelare eller fake- :tits de använt sig av. Men jag klagar inte :)

Och japp Beta signad!

JO en sak till...
"
SKÖNT att slippa "OverFlow servrar och inte kunna spela med sina polare. Hoppas bara deras ide på One Big Freakin Mega Super Duper Server håller :)


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Elder Scrolls Online Beta
« Svar #5 skrivet: 2013-01-24, 08:45:35 »
/signed!

hoppas detta blir bra, är inte nåt större fans av de tidigare spelen men ett mmo på den världen kan nog med rätt sorts engagemang från bethesta bli "da wow-killer"

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Elder Scrolls Online Beta
« Svar #6 skrivet: 2013-01-24, 10:30:18 »
Ser bra ut, är intresserad - orkar inte testa :)

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Elder Scrolls Online Beta
« Svar #7 skrivet: 2013-01-24, 11:42:41 »
Tråkigt men det här är nog inte ett spel som jag kommer spela.


GallifreyanRefugee 15 hours ago
3. Elder Scrolls has action-based, left and right mouse click combat like DC Universe Online.

For people who are familiar with playing Elder Scrolls titles, this type of combat is all too familiar. Left click swings your sword. Right click blocks with your shield. Does this sound, at all, like combat in Warcraft? SWTOR? Rift? LOTRO? EQ? No! NO! And NO! This combat mechanic will appeal to some people (it does to me in a single player game), but most MMO players are used to tab targeting and mashing their keyboards for attacks, not their mouse buttons.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Elder Scrolls Online Beta
« Svar #8 skrivet: 2013-02-08, 11:16:35 »
Signad för Betan
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Elder Scrolls Online Beta
« Svar #9 skrivet: 2013-02-08, 11:59:31 »
3. Elder Scrolls has action-based, left and right mouse click combat like DC Universe Online.

For people who are familiar with playing Elder Scrolls titles, this type of combat is all too familiar. Left click swings your sword. Right click blocks with your shield. Does this sound, at all, like combat in Warcraft? SWTOR? Rift? LOTRO? EQ? No! NO! And NO! This combat mechanic will appeal to some people (it does to me in a single player game), but most MMO players are used to tab targeting and mashing their keyboards for attacks, not their mouse buttons.[/color]

Perfekt! Guild Wars är ju delvis redan där, detta spel kanske tar konceptet längre - låter intressant!  :thumb

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Elder Scrolls Online Beta
« Svar #10 skrivet: 2013-02-10, 09:38:14 »
3. Elder Scrolls has action-based, left and right mouse click combat like DC Universe Online.

For people who are familiar with playing Elder Scrolls titles, this type of combat is all too familiar. Left click swings your sword. Right click blocks with your shield. Does this sound, at all, like combat in Warcraft? SWTOR? Rift? LOTRO? EQ? No! NO! And NO! This combat mechanic will appeal to some people (it does to me in a single player game), but most MMO players are used to tab targeting and mashing their keyboards for attacks, not their mouse buttons.[/color]

Perfekt! Guild Wars är ju delvis redan där, detta spel kanske tar konceptet längre - låter intressant!  :thumb

Både DDO och AoC hade ju detta, på sätt och vis, men hur skall man då göra för att göra olika typer av attacker, tro, eller har man bara 1? Det blir ju sjukt enformigt och trist. Till och med fps-spel har ju flera olika grejer du kan göra, typ fump, kniv, granat och sånt.

Kanske samma system här? Man väljer med mushjul/keybindings, och exekverar med musen?

guest1645

  • Gäst
SV: Elder Scrolls Online Beta
« Svar #11 skrivet: 2013-03-18, 07:37:04 »
TESO kommer ha:
  • Healingspells är AoE eller "cone" (skjuts ut framför karaktären).
  • Dodge är bundet till rörelseknapparna och baserat på stamina.
  • Man har några spells baserade på vapen, andra på karaktären och en elit.
  • Man kommer kunna byta mellan två vapen-set under strid.

Jag vet inte, känns som jag känner igen detta från någonting? Men jag kan ha fel...
http://www.gamebreaker.tv/video-game-shows/this-week-in-mmo-show/elder-scrolls-online-guild-wars-2/

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Elder Scrolls Online Beta
« Svar #12 skrivet: 2013-03-19, 18:26:51 »
TESO kommer ha:
  • Healingspells är AoE eller "cone" (skjuts ut framför karaktären).
  • Dodge är bundet till rörelseknapparna och baserat på stamina.
  • Man har några spells baserade på vapen, andra på karaktären och en elit.
  • Man kommer kunna byta mellan två vapen-set under strid.

Jag vet inte, känns som jag känner igen detta från någonting? Men jag kan ha fel...
http://www.gamebreaker.tv/video-game-shows/this-week-in-mmo-show/elder-scrolls-online-guild-wars-2/

Ja, det låter som TERA.

guest1645

  • Gäst
SV: Elder Scrolls Online Beta
« Svar #13 skrivet: 2013-03-25, 19:16:24 »
Senaste TWIMMO var inte så mycket nyheter... Snarare 1½ timme av Scott Hawkes som hyllar TESO efter att ha spelat det förra veckan. ;)

En del nyheter, first-person view, och väldigt många superlativ över upplevelsen.
http://www.gamebreaker.tv/video-game-shows/this-week-in-mmo-show/elder-scrolls-online-hands-on-twimmo-137/

Det jag gillade är AI och hur den interagerar med världen och varandra, lite mer ointresserad av att det känns som ett singel player i multi player miljö. Men antar att folk kommer berätta om det verkligen är så efter lite längre sessioner.

Videon är i alla fall helt klart värd att se/lyssna på om man vill ha lite info om hur spelet är. TWIMMO finns som podcast på iTunes och andra pod-ställen förutom på deras hemsida.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Elder Scrolls Online Beta
« Svar #14 skrivet: 2013-03-25, 20:03:54 »
TESO kommer ha:
  • Healingspells är AoE eller "cone" (skjuts ut framför karaktären).
  • Dodge är bundet till rörelseknapparna och baserat på stamina.
  • Man har några spells baserade på vapen, andra på karaktären och en elit.
  • Man kommer kunna byta mellan två vapen-set under strid.

Jag vet inte, känns som jag känner igen detta från någonting? Men jag kan ha fel...
http://www.gamebreaker.tv/video-game-shows/this-week-in-mmo-show/elder-scrolls-online-guild-wars-2/

Ja, det låter som TERA.

Ja man kan ju hoppas att det är som Tera.
Lysande spel som är 100% skill baserat & helt utan LUA macron, TAB-tageting eller annat automatiserat lullull.
Sen har Elder Scrolls aldrig varit annat än actionstyrt & ändrar de detta är det ju inte elder scrolls längre övht,,utan en ännu en fadd clone av de 100 tals befintliga MMO. =)
Kan de bara se till att man ser sina vapen nu oxå, så blir det kanon  :cartman
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

 

Senaste inlägg