Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: COD4 bara att veta  (läst 3098 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
COD4 bara att veta
« skrivet: 2008-03-18, 16:03:56 »
Gör en backup på er Players-mapp till något bra ställe då och då.
Går ni in på en moddad server kan nämligen era stats som ger er vapen & perks ryka alla världens väg.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: COD4 bara att veta
« Svar #1 skrivet: 2008-03-18, 22:16:37 »
Tack !
AVAST CLEARED !

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: COD4 bara att veta
« Svar #2 skrivet: 2008-04-10, 08:59:13 »
Detta kanske tagits upp i en annan tråd, men har man senaste patchen (1.5) så är detta inget problem. Tror detta fixades redan i patch 1.3. Men det skadar aldrig att göra en backup på den mappen. Det kan ju hända att man måste installera om COD4...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: COD4 bara att veta
« Svar #3 skrivet: 2008-04-14, 08:46:52 »
Jag upptäckte en mycket bra och enkel tweak igår, som ökade på min fps med ca 50-100 %.

Under "sound settings" hittade jag en liten ruta som hete "Audio EQ" eller liknande. Genom att stänga av den funktionen fick jag en stor bost i fps, ungefär 75% extra kraft. Gissningsvis gäller detta främst system med lite svagare processorer, utan extra ljudkort, men det är värt ett test.

Det gjorde som sagt mycket stor skillnad på min gamla burk.  :)

Utloggad Dr_Pepper

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 949
SV: COD4 bara att veta
« Svar #4 skrivet: 2008-05-25, 15:08:53 »
Jag upptäckte en mycket bra och enkel tweak igår, som ökade på min fps med ca 50-100 %.

Hur och var ser man fps'n då?
Jag måste vara odödlig, jag har levt så länge jag kan minnas.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: COD4 bara att veta
« Svar #5 skrivet: 2008-05-26, 10:50:55 »
Det finns två varianter. Antingen använder man spelets egen mätare. Detta gör man genom att öppna console, ta bort § som av någon märklig anledning alltid ska komma med när man öppnar console, och sedan skriver man /cg_drawfps 1... Då kommer mätaren upp i övre högra hörnet. För att få bort den skriver man samma sak fast med en nolla isf ettan.

En annan variant är att använda mätaren i X-Fire. Den ska tydligen vara mer exakt.

Slutligen bör man även i console skriva /com_maxfps 1000... Detta för att ta bort limiten som är satt. När jag gjorde det gick jag från 94 fps till straxt under 200 fps (som bäst ståendes inomhus på en gles bana, 540 fps)
« Senast ändrad: 2008-05-26, 11:56:53 by UK Merlin t.c. »

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Dr_Pepper

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 949
SV: COD4 bara att veta
« Svar #6 skrivet: 2008-05-26, 11:54:28 »
Coolt, då har man kört sina första rundor i CoD4  :pistols

Tackar Merlin.

Nästa fråga. Det dyker ju upp att man fått lite XP och kan skapa lite nya features, karaktärer eller vad det nu var.

Vad gör man bäst med sina poäng?
Och förstås hur...
Jag måste vara odödlig, jag har levt så länge jag kan minnas.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: COD4 bara att veta
« Svar #7 skrivet: 2008-05-26, 12:02:03 »
Observera att det blev fel efter maxfps. Det ska vara 1000, inte 100 som jag skrev först.

Vad gäller de karaktärer man kan skapa själv så kan jag bara råda att testa olika vapen och perks. Alla hittar sina egna favoriter. Själv har jag en CQB med M4 osv, en Heavy Gunner med M240 osv, en Spec. Op. med MP% osv samt en sniper med R700 osv. Sen väljer jag vilken jag tar utefter vilken Gametype och vilken Map det är... :)

Sen kan man också utgå från challanges och välja vapen efter hur man ska slutföra de aktuella challenges man har för att på så sätt låsa upp nya vapen, nya perks och nya tillbehör till vapnen. Till slut ståtar man med tex en Dessert Eagle eller AK47 i guld... :)

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: COD4 bara att veta
« Svar #8 skrivet: 2008-05-26, 12:56:59 »
Då får vissa upplåsningar när du får poäng. Du kan inte "köpa" vapen el färdigheter. Utan du bygger nya klasser med de vapen/tillbehöer som vart upplåsta.
Sedan kan du bygga 5 eller är det 6 olika uppsättningar av vapen/tillbehör/egenskaper.
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: COD4 bara att veta
« Svar #9 skrivet: 2008-05-26, 13:20:59 »
Observera att det blev fel efter maxfps. Det ska vara 1000, inte 100 som jag skrev först.

Vad gäller de karaktärer man kan skapa själv så kan jag bara råda att testa olika vapen och perks. Alla hittar sina egna favoriter. Själv har jag en CQB med M4 osv, en Heavy Gunner med M240 osv, en Spec. Op. med MP% osv samt en sniper med R700 osv. Sen väljer jag vilken jag tar utefter vilken Gametype och vilken Map det är... :)

Sen kan man också utgå från challanges och välja vapen efter hur man ska slutföra de aktuella challenges man har för att på så sätt låsa upp nya vapen, nya perks och nya tillbehör till vapnen. Till slut ståtar man med tex en Dessert Eagle eller AK47 i guld... :)

Mmmmmm.... Trusty old MP%... ;) :tease
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: COD4 bara att veta
« Svar #10 skrivet: 2008-05-26, 13:35:23 »
Ja? Det är ju en NY modell ju!! *skrattar*  :thumb

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


 

Senaste inlägg