Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: CoD4 crashar...  (läst 3660 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
CoD4 crashar...
« skrivet: 2008-05-04, 15:56:41 »
Jag har också fallit till föga och skaffat CoD4 (allt för att göra DD lycklig :thumb). Mitt problem är att spelet låser sig totalt emellanåt. Det inträffar oftast när jag spelar singelplayer men har även inträffat en gång vid multiplayerspel (har spelat total 3 ggr så det är inget statistiskt signifikant material).

Jag kör en Intel Core2 Quad Q9300 2.5GHz med dubbla 8800 GTS 512 grafikkort. Jag använder Vista 64. Jag har CoD4 patchat tom 1.5 MP och kommer åt alla servrar jag testat. Jag har förvisso dammat i maximala grafikinställningar, men allt flyter på hur fint som helst tills dess att allt låser sig.

Kan jag kolla om korten kör varmt när jag spelar? Hur? Finns det något annat som kan balla ur och som jag har glömt att kolla? Måste jag dra ner grafikinställningarna (det ser ju så fint ut, ju)?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: CoD4 crashar...
« Svar #1 skrivet: 2008-05-04, 16:15:47 »
Jag vet inte om det kan vara till någon hjälp, men jag har haft exakt samma problem till och från. Först trodde jag att det berodde på överhettning av grafikkorten, och att jag överklockat mitt kort för mycket. Jag fick en massa konstiga fel också, där "grafiken gick sönder" och det blev myrornas krig, i fyrfärg!
Jag tror att jag nu lokaliserat problemet, och det är n-vidias n-tune som kan ha orsakat dessa fel. Jag vet inte ens om du installerat detta program, men för mig verkar det vara det som spökar. Jag testade att klocka ner kortet med nTune, men samma problem uppståd ändå. Då avinstallerade jag nTune helt och hållet, och hittills verkar det fungera klockrent.
Nu kan jag kan köra mitt grafikkort rejält överklockat (ca 25%) utan problem när jag kör Riva Tuner, så det var alltså inte överhettning/överklock på gpu som orsakade krasherna, utan något annat.

Om du har nTune installerat, så testa med att ta bort det.

Annars har jag ingen aning. Jag tar för givet att du har de senaste drivisarna installetade.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: CoD4 crashar...
« Svar #2 skrivet: 2008-05-04, 19:01:02 »
Tack för tipset. Jag använder ingen form av överklockningsprogram. Problemet uppstår nästan enbart i singelplayerläge (gudskelov) men är skitstörigt. :rythm
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: CoD4 crashar...
« Svar #3 skrivet: 2008-05-04, 19:16:15 »
samma här i början...hmmmmm
DU - har du uppdaterat PunkBuster????? Det kan vara det som gör att det flippar.....

Det har ialafall inget med att din burk blir för varm....det tror inte jag iallafall...jag hade samma grej i början...

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: CoD4 crashar...
« Svar #4 skrivet: 2008-05-04, 19:51:23 »
Används pb även när man spelar singelplayer :hm Skall kolla. Tack för tipset (:whisper Nej, jag tror egentligen inte heller på överhettning, men det brukar alltid vara det första tipset man får ;))
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: CoD4 crashar...
« Svar #5 skrivet: 2008-05-05, 09:10:17 »
-har du startat om? ;)

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: CoD4 crashar...
« Svar #6 skrivet: 2008-05-05, 11:10:28 »
:p Ja, flera gånger...
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: CoD4 crashar...
« Svar #7 skrivet: 2008-05-05, 12:19:06 »


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: CoD4 crashar...
« Svar #8 skrivet: 2008-05-05, 12:40:53 »
Installera om CoD. Ta backup på profilen (om man nu behöver det)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad u.f.o

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 326
SV: CoD4 crashar...
« Svar #9 skrivet: 2008-05-05, 17:39:19 »
Installera om, Ta backup  :D

Standard fras från jobbet eller  :cartman
puss

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: CoD4 crashar...
« Svar #10 skrivet: 2008-05-05, 20:23:33 »
Undra om inte den senaste drivisen från Nvidia dummar sig med fläkt/temp inställningarna för kortet. Verkar inte som att den varvar upp GPU's kylfläkt, har manuellt satt den på max då mitt system nöp 2 ggr igår pga av överhettning. Dock framgick inte vilken temperatur den stoppade för ... :hm


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: CoD4 crashar...
« Svar #11 skrivet: 2008-05-06, 10:06:39 »
Kan du inte köra Nvmonitor i bakgrunden?

Jag gjorde det, men det vart ju hyffsat meningslöst, eftersom datorn hänger sig och då kan jag ju ändå inte tabba ur CoD för att se vilken temp jag har. "Tänkte inte på det" som Peter Dalle sade...

Jag hade stora problem med intstallation av nyaste grafikdrivisen. Efter flertalet misslyckade försök fick jag köra systemåterställning och ta drivrutiner från skivan som följde med mitt 9600-kort.


 

Senaste inlägg