Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Black Ops - min syn på spelet!  (läst 3409 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
Black Ops - min syn på spelet!
« skrivet: 2010-11-22, 11:13:16 »
Som vanligt, köper man ytterligare ett spel, för att man vill ha mer...av nåt! :cartman

Som alla andra spel i denna serie (och även andra lir) så har man lyckats med att inte lägga speciellt mycket energi att tänka till på detta med serverbrowsern. Ja, det kommer säkert bli bättre med någon eller några patchar, men det är rörigt och struligt att hitta servrar, favoriter försvinner...men det hör ju till vardagen idag...

Spelet: Allt känns fräsch en stund, det är nya banor, nya miljöer från djungel till sönderbombade citykärnor och kalla övergivna militärbaser....och absolut jätte snyggt. Intensivt, no-brain spel som tidigare, där man vinner när man blir varm i kläderna... Spring, skjut som en galning, göm dig och skjut som en galning....eller bara skjut som en galning....och spring....

Nytt sätt att få sina unlocks, man får dineros, som du sedan handlar för, allt ifrån perks, till cammo på vapen.... Ny grej är även att man kan designa sina emblem...och även det kostar dineros....

Nya vapen...och ett skitsystem där man blir super super fter lv 50....sen börjar man om igen...från noll...som tidigare....

Jag tycker spelet är underhållande, jag tycker det är snyggt, men det ÄR exakt samma sak som tidigare... Det är skoj att hoppa in och lira med polarna, men om man inte gillar extremtempo, och man vill ha taktik, och grupp...då är detta spelet def inget för dig....

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Black Ops - min syn på spelet!
« Svar #1 skrivet: 2010-11-22, 11:26:31 »
Alltså en ett OG-spel :)
« Senast ändrad: 2010-11-22, 11:35:07 by Enos Pork »
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Black Ops - min syn på spelet!
« Svar #2 skrivet: 2010-11-22, 13:20:20 »
men om man inte gillar extremtempo, och man vill ha taktik, och grupp...då är detta spelet def inget för dig....
DD

 :cry

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: Black Ops - min syn på spelet!
« Svar #3 skrivet: 2010-11-22, 14:45:28 »
Håller helt med Dädä,
Kul spel men om någon vecka är det nog lite tjatigt speciellt om problemem med att samlas på samma server kvarstår! :D

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Black Ops - min syn på spelet!
« Svar #4 skrivet: 2010-11-22, 17:17:45 »
Har faktiskt inga större problem med browsern... Den är buggig absolut och ibland kan man inte ens invita eller joina folk. Men det är nått dom jobbar på iaf. Kan säga att detta har nog varit den sämsta fullreleasen som jag har varit med om. Buggigare än vad det var i början har jag aldrig varit med om. Dom har fortfarande serverproblem men dom är mycket bättre nu än tidigare.

Sen att det är samma spel som innan är väl ingen större chock, det är lite nya modes med wager matches vilket gör det lite mer intensivt.

Men visst det krävs ingen mer taktik när man spelar online än att man inte ska skjuta sina egna gubbar, det håller jag med om. Tror nog att blackops kommer tappa lite folk när nästa mappack till BC2 släpps och även BC2:Vietnam kommer. Men for now så spelar jag BO and liking it.

Men vi kan väl spika nån dag där vi kör BO så vi blir ett gäng så kan vi kanske köra lite wager eller starta våran egna server.

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Black Ops - min syn på spelet!
« Svar #5 skrivet: 2010-11-22, 18:21:30 »
 :thumb

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Black Ops - min syn på spelet!
« Svar #6 skrivet: 2011-03-16, 12:12:14 »
Friend listan funkar jätte bra.

[Friends] - dubbelklicka på personens namn sen Join session.  :thumb

Detta är ett spel där folk dör om man skjuter ett magasin i magen och inte som i BF där man kan tömma 2 magasin i en person och han vänder sig om o skjuter ett skott för han lärt sig var man skall träffa exakt för att personen skall dö.

Nej jag är nog mer en CoD kille än BF.

Tur C-Sq och Skyttegravarna kör så man har några vänner att spela med  :fu
AVAST CLEARED !

 

Senaste inlägg