Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: MPV - tips och ideer?  (läst 3914 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
MPV - tips och ideer?
« skrivet: 2010-08-25, 13:32:21 »
Jag står i begrepp att byta ut min Toyota Avensis Kombi pga platsbrist. Jag behöver en MPV med tre säten bak för att få plats med alla bilbarnstolar + fru. Jag behöver dessutom ett rejält tilltaget lastutrymme. Jag kikar runt efter en lämplig ersättningsbil och skulle uppskatta all eventuell feedback på tillgängliga modeller.

Jag har funderat på:
VW Touran
Peugeot 5008
Renault Grand Scenic
Citroen C4 Grand Picasso
Ford S-max
VW Sharan


Dessvärre verkar inte VW särskilt intresserade av att sälja en bil till mig. Mycket svalt mottagande så de har i viss mån redan fallit där. Ford S-max har jag hört mycket gott om, men har förtvivlat svårt att se mig själv i en Ford. Peugeot 5008 ser just nu rätt aktuell ut, men den är så ny att det inte finns begagnade alternativ och det finns ingen som vet hur den fungerar i längden. Jga har inte köpt ny bil alls tidigare. Är det värt att köpa en splitter ny bil eller skall man försöka gå för begagnat genomgående?

Alla åsikter mottages tacksammast.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: MPV - tips och ideer?
« Svar #1 skrivet: 2010-08-25, 16:08:43 »
Hmmm var länge sen jag satt i nån av de bilarna iom att vi köpte vår trajet för ett par år sen men sharan är väl den som har 5+ riktiga stolar va? De andra har väl bara foldup sitsar..

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: MPV - tips och ideer?
« Svar #2 skrivet: 2010-08-26, 09:02:23 »
Seats variant av sharon är i princip samma bil, även ford har en variant som bygger på samma chassi.

Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Dr_Pepper

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 949
SV: MPV - tips och ideer?
« Svar #3 skrivet: 2010-08-26, 10:40:37 »
Vi kör Peugeot 807 som vi köpte splittny för två år sedan, mest för att vi kände/hade ett akut behov av att bli av med vår Chrysler grand voyager.

807 är ett prisvärt alternativ om man inte söker något som sticker ut. Lättkörd, stor och rymlig samt riktiga säten i 3:e raden (sitter nästan bäst längst bak).
Hittar du en fabriksny 807a på lager hos någon lär du kunna få ett väldigt bra pris då de inte längre finns med i modellprogrammet.

Idag skulle jag nog kolla bilar hos de tillverkare som lämnar mer än 3 års garanti, även om de kanske kostar någon hundring extra per service.

Vad gäller beggat kan jag bara säga att om du söker en Grand Voyager, köp så ny som möjligt och en med förlängd garanti.

Happy hunting!
Jag måste vara odödlig, jag har levt så länge jag kan minnas.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: MPV - tips och ideer?
« Svar #4 skrivet: 2010-08-26, 19:09:16 »
Cheva transporter är en trevlig familjebil. Vi brukar hyra en sån när vi ska åka hela familjen plus mina föräldrar.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

 

Senaste inlägg