Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: DDO Neverwinter OPEN BETA  (läst 77950 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #90 skrivet: 2013-05-06, 08:51:44 »

Angående guildbanken så är det tyvärr så att det kostar 150 000 Astral Diamonds för att låsa upp första fliken. Jag har tyvärr inte dessa pengar så fram tills vi löser det på något sätt så får vi hålla oss till traditionell "Fråga i g-chat och maila"-items taktiken :D


 :puke
varför blir man förvånad..Perfect world free2play ^^

Jaja då kör man vidare på att ha 25 mail i brevlådan på bounce =)

Sen den där draken såg skoj ut, finns det liknande på högre levlar måntro?  :pistols

påtal om tvärrutiga gardiner...så har jag en bugg? nu som är lite intressant, min Cleric companion klonade sig & båda slåss & helar o_O ...spännande

@Busta: Det där ser riktigt najs ut. Synd att vi är tankzorz båda två. Kommer aldrig att få spela tillsammans. :(

@Formy: Skulle nog snarare kategorisera det där som Exploit... inte använda Formy!!! :p

Klart vi kan spela tillsammans! Kom ihåg att man kan gå lite olika vägar som GF. Finns en bra dps-ish specc för GF just nu. Jag kör en tank-dps hybrid. Funkar finfin!
Och just den fighten har INGET med dps att göra. Det är ett uthållighet och add-kontrol-test så två tanks är absolut ingen fara här. En på draken, en på addsen! ;)


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #91 skrivet: 2013-05-06, 08:54:54 »

Angående guildbanken så är det tyvärr så att det kostar 150 000 Astral Diamonds för att låsa upp första fliken. Jag har tyvärr inte dessa pengar så fram tills vi löser det på något sätt så får vi hålla oss till traditionell "Fråga i g-chat och maila"-items taktiken :D


 :puke
varför blir man förvånad..Perfect world free2play ^^

Jaja då kör man vidare på att ha 25 mail i brevlådan på bounce =)

Sen den där draken såg skoj ut, finns det liknande på högre levlar måntro?  :pistols

påtal om tvärrutiga gardiner...så har jag en bugg? nu som är lite intressant, min Cleric companion klonade sig & båda slåss & helar o_O ...spännande

@Busta: Det där ser riktigt najs ut. Synd att vi är tankzorz båda två. Kommer aldrig att få spela tillsammans. :(

@Formy: Skulle nog snarare kategorisera det där som Exploit... inte använda Formy!!! :p

Klart vi kan spela tillsammans! Kom ihåg att man kan gå lite olika vägar som GF. Finns en bra dps-ish specc för GF just nu. Jag kör en tank-dps hybrid. Funkar finfin!
Och just den fighten har INGET med dps att göra. Det är ett uthållighet och add-kontrol-test så två tanks är absolut ingen fara här. En på draken, en på addsen! ;)

Håll koll på draken.... Ungefär som att kissa alltså:)

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #92 skrivet: 2013-05-06, 08:59:50 »

Angående guildbanken så är det tyvärr så att det kostar 150 000 Astral Diamonds för att låsa upp första fliken. Jag har tyvärr inte dessa pengar så fram tills vi löser det på något sätt så får vi hålla oss till traditionell "Fråga i g-chat och maila"-items taktiken :D


 :puke
varför blir man förvånad..Perfect world free2play ^^

Jaja då kör man vidare på att ha 25 mail i brevlådan på bounce =)

Sen den där draken såg skoj ut, finns det liknande på högre levlar måntro?  :pistols

påtal om tvärrutiga gardiner...så har jag en bugg? nu som är lite intressant, min Cleric companion klonade sig & båda slåss & helar o_O ...spännande

@Busta: Det där ser riktigt najs ut. Synd att vi är tankzorz båda två. Kommer aldrig att få spela tillsammans. :(

@Formy: Skulle nog snarare kategorisera det där som Exploit... inte använda Formy!!! :p

Klart vi kan spela tillsammans! Kom ihåg att man kan gå lite olika vägar som GF. Finns en bra dps-ish specc för GF just nu. Jag kör en tank-dps hybrid. Funkar finfin!
Och just den fighten har INGET med dps att göra. Det är ett uthållighet och add-kontrol-test så två tanks är absolut ingen fara här. En på draken, en på addsen! ;)

Håll koll på draken.... Ungefär som att kissa alltså:)
:lolabove Precis! OCH man kan göra det när man sitter ner  :supporter


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #93 skrivet: 2013-05-06, 09:19:19 »
:lolabove

För övrigt har jag samma bekymmer som Formy och Bråthen, dvs sjuk aggro med min Cleric. I går när vi körde kändes det stundtals som GW2, men å andra sidan körde vi ju den dungan utan tank.

Dock är jag övertygad om att det är en l2p-issue, både hos mig som cleric, och hos folk som tankar. Det kommer att bli bättre, och gällande GF, så skulle jag absolut säga att det finns plats för 2 i en grupp. Det skulle tom kunna vara riktigt effektivt. !

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #94 skrivet: 2013-05-06, 09:22:49 »
:lolabove

För övrigt har jag samma bekymmer som Formy och Bråthen, dvs sjuk aggro med min Cleric. I går när vi körde kändes det stundtals som GW2, men å andra sidan körde vi ju den dungan utan tank.

Dock är jag övertygad om att det är en l2p-issue, både hos mig som cleric, och hos folk som tankar. Det kommer att bli bättre, och gällande GF, så skulle jag absolut säga att det finns plats för 2 i en grupp. Det skulle tom kunna vara riktigt effektivt. !

Jag förstår dig Daddy. Tyvärr så drar Clerics äckligt med Aggro som det är just nu. Jag får oftast kämpa om treat mot clerics än mot dps! Många har påpekat detta så förhoppningsvis kommer det en tweak snart!

Och som du säger. Två GF är inget dåligt alls faktiskt!! Jag gillar hur de tänkt att alla inte har en ren class egentligen.
Cleric tex är heal/dps. Wizard är dps/support. Tricksters är bara fula. GF är tank/dps. GWF är grymma aoe/knockdown-dps!  :D


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #95 skrivet: 2013-05-06, 10:11:47 »

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #96 skrivet: 2013-05-06, 10:17:38 »
Tricksters är bara fula.

Ja? :)

Just sayin ;)

Ive seen Butchflatans face... hähähä


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #97 skrivet: 2013-05-06, 11:21:19 »
Det är många som på det officiella forumet klagar på detta med aggro. Men betänk alla andra spel ni spelat. I vilket av dem har en tank kommit ut som fullfjädrad aggrokung redan vid level 1?

Rätt ofta är det inte förrän man gjort den första halvan mot maxlevel som de riktigt tunga skillsen kommer. Jag gissar att det är precis likadant här.

Någon på forumet drog en parallell till Deadmines i WoW. En tank blir inte tank före level 40 i det spelet, och visst, det ligger något i det.

Sen vill jag passa på att förslå ett nytt forumnamn för vår lilla solstråle Ceder. Vad sägs om "Old Närking" ? :sun :tease

Ceder, det är lite synd att du avfärdar ett nytt spel efter 5 minuter. Varför inte ge det en rejäl chans? Acceptera att det inte är ett klassiskt tab-tab-spel, och försök gilla det för vad det är? Eller testa i alla fall ordentligt, innan du bestämmer dig!

Annars kan jag rekommendera ett annat MMO till dig. Det heter World of Warcraft och har allt det du efterfrågar :D

:wave
« Senast ändrad: 2013-05-06, 11:22:51 by DaddyLongLeg »

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #98 skrivet: 2013-05-06, 11:58:01 »
Alltså seriöst... en väska för 200 spänn?! Allvarligt Perfect World...
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

guest3469

  • Gäst
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #99 skrivet: 2013-05-06, 12:20:01 »
Alltså seriöst... en väska för 200 spänn?! Allvarligt Perfect World...



//Snow

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #100 skrivet: 2013-05-06, 12:39:27 »
hehe, jo, vissa prylar är sjukt dyra, och man undrar hur folk är funtade som köper dessa. Jag såg också en mount för 3000 zen, vilket väl är ungefär 200 spänn? Sen finns det ju billigare alternativ, men ändå...

Tur att man inte måste handla :)

Jag kommer troligtvis att köpa fler karaktärsslottar, men det är nog det enda.

EDIT: Men å andra sidan, när man kommer in i vissa miljöer, och ser hur andra spelare lägger ned tid för att skapa questar och dungor i Foundry, så är det helt obegripligt att allt detta är gratis. Helt sjukt egentligen, att utvecklingen i MMO-världen kommit dit hän, att man kan få fantastiska spelupplevelser helt gratis.

Men å tredje sidan, att det är gratis gör ju också att all eventuell kritik mot spelet kan viftas bort med argumentet "det är gratis". Vilket givetvis inte är ok. Eller är det det? :cartman
« Senast ändrad: 2013-05-06, 12:43:26 by DaddyLongLeg »

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #101 skrivet: 2013-05-06, 13:00:45 »
Kan tänka mig nån zen på fler bankslottar och ev fler chars. Men denna gång ska jag försöka låta bli att ha en massa altar o satsa på 1 gubbe åt gången. Men så nerfar väl dom roggarna ...

@Busta - fan ska bita dig i hälsenan - ni är bara avis för vi är så sexiga! :p


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest3469

  • Gäst
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #102 skrivet: 2013-05-06, 13:21:48 »
Tricksters är bara fula.

Ja? :)

Just sayin ;)

Ive seen Butchflatans face... hähähä



Fy vad fula de är...det gör ju ont i ögonen.   :ripped

//Snow

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #103 skrivet: 2013-05-06, 13:33:40 »
Man har ju grovt utrymmesbrist idag men jag tror nog inte jag tänker köpa väskor för 200 kr styck. Det är lite väl!

Trots hutlösa priser trivs jag med spelet väldigt väl! :thumb
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #104 skrivet: 2013-05-06, 15:25:49 »
Ja, jag tycker också att det är ett skönt spel, och visst är det så att det kommer att vara snedvriden dps/heal/aggro innan maxlevel (och den besinningslösa grinden för att få ett +1 sword of killamagagh)

 

Senaste inlägg