Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Win10 update  (läst 3273 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
Win10 update
« skrivet: 2017-04-13, 17:47:58 »
Datorgurus, jag har ett problem...

En av mina datorer, min DAW (digital audio workstation) som kör win10 har slutat uppdatera sig. WinUpdate står hela tiden på 0 % och har varit så sedan nov förra året då den lyckades uppdatera sig. Den har inte varit på sedan dess men de ggr jag startar den och låter den stå på i en eller två dagar så hämtar den inte uppdateringar av Win10. Alla mina andra Win10 datorer/plattor har uppdaterat sig ett par ggr sedan dess men denna vill inte...

Hilfe...
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad KleggKaka

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 420
SV: Win10 update
« Svar #1 skrivet: 2017-04-13, 18:18:25 »
Ta bort allt i mappen C:/Windows/SoftwareDistribution/Download och efter det så kör du kommandot wuauclt.exe/updatenow från kommandoprompten som administratör.

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Win10 update
« Svar #2 skrivet: 2017-04-13, 18:32:06 »
Tack, helvete vad många uppdateringar som kom igång efter jag gjort som du skrev...
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Win10 update
« Svar #3 skrivet: 2017-04-13, 18:45:55 »
Om du kör flac,tta, wv etc codecs så var försiktig med win 10 uppdateringar, de har tyvärr en tendens att nolla deras inställningar.
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Win10 update
« Svar #4 skrivet: 2018-08-08, 15:05:01 »
Uppföljning på detta men nu undrar jag om man ö h t kan stänga av Win10 automatiska uppdateringsfunktion så som man kunde i Win7?


Anledningen är att jag har ny dator och ny Cubase version och datorn har jag offline trimmat hårt för att vara DAW men kom sedan på att jag måste vara online med datorn för att installera nya Cubase och med allt jobb jag gjort med datorn för att trimma den vill jag inte att Windows update förstör det jobbet...
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Win10 update
« Svar #5 skrivet: 2018-08-09, 13:52:07 »
Eftersom jag inte har WinX så är väl jag inte kanske den bästa att svara på din fråga, men... jag vet alla fall att det finns en sorts  workaround genom att man ställer sin internetkoppling som om den vore en koppling med data-avgifter.
Nånting sånt här:
https://informatorutbildning.blogspot.com/2015/09/experttipset-forhindra-att-windows-10.html

Annars är väl den ordentliga lösningen att man kör WinX pro, för där ska man kunna ställa in det som på det gamla sättet.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Win10 update
« Svar #6 skrivet: 2018-08-11, 11:18:04 »
Man kan (tror jag) i alla windows 10 versioner pausa automatiska uppdateringar, men den pausen gäller bara i 30 dagar, sedan måste uppdateringarna installeras.
Men det borde väl räcka för att göra den installation du ska göra?


Som jag förstår så är det själva aktiveringen du behöver göra online, för installationen går ju att ta hem separat.
Så här rekommenderar Steinberg själva att man ska göra med offline datorer.

« Senast ändrad: 2018-08-11, 11:21:56 by Skalis »
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

 

Senaste inlägg