Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Tveksam till PUBG!  (läst 4742 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MrMouse

  • Old Balancer
  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 250
  • Old Loreen
Tveksam till PUBG!
« skrivet: 2017-09-28, 19:36:54 »
Hej kära OG vänner!


PUBG har ju blivit omåtligt populärt till och med Nr1 på OG, Steam och Stream.


Ni som hängt med mig den senaste tiden vet ju att jag inte varit ett fan utav PUBG. Det har egentligen inte handlat helt och hållet om formatet. Utan mer att jag fortfarande sitter på ett GTX580 samt en i7 2600k 3,4Ghz. (Första generationen) och inte har någon som helst känsla i spelet. Det rycker och laggar och jag hittar ingen spelkänsla. Att det dessutom är ett "camper" spel har ju gjort att jag inte varit blygsam i mina åsikter om spelet.


Nu har jag dock fått blodad tand. EPIC som utvecklat Unreal Tournament och Unreal Engine har gjort en egen version som egentligen är en clon av PUBG i en uppdaterad form har precis i veckan släppt sin early access till FORTNITE vilket vi idag provade på kontoret med glädje. Det var till och med svårt att få oss att sluta och gå hem.


Det man gjort är att tagit alla gryma bra element från PUBG och gjort om det. Istället för tung reality så är det mer TF2 känsla i grafiken. När du plockar upp ett vapen är det laddat och klart, Istället för 50 olika vapen och ammunitioner att välja bland är det i princip 5 klasser 1. Pistol, MG, Shootgun och Sniper. Dessutom kan du bygga ramper och skydd. Kartorna är mindre och intensivare vilket gör att du inte lootar i 50 minuter för att dö. Istället lootar du 3 minuter och dör :) . V[size=78%]ilket är en klar förbättring. Att du dessutom ser fiender och loot tydligare är inte heller fel. [/size]


Det bästa är dock hur spelet flyter och hur tillåtande spelet är för äldre datorer. Vi testade till och med på konotret med en gammal Nvidia 8800 med bra resultat.


Jag vill med dessa ord rekommendera alla att testa det. Du kan hitta mer info och ladda ner spelet här: https://www.epicgames.com/fortnite/en-US/home
Spelet är gratis.

Kolla in trailern. Släpptes 26 sept.
https://www.epicgames.com/fortnite/en-US/news/fortnite-battle-royale-goes-free

Ta hand om er. Imorgon runt 22:30 kommer jag befinna mig i OG pubben och spela FORTNITE Battle ROYAL med de som känner sig manade. Väl möt mina kära OG vänner. See you on da battlefield :)


OG MrMouse











« Senast ändrad: 2017-09-28, 21:44:49 by MrMouse »

Utloggad Horror

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 599
SV: Tveksam till PUBG!
« Svar #1 skrivet: 2017-09-29, 05:34:51 »
Eller så köper du ett nytt grafikkort, som jag har sagt åt dig flertalet gånger!  :cry

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: Tveksam till PUBG!
« Svar #2 skrivet: 2017-09-29, 06:39:39 »
Jag har mer eller mindre samma uppsättning, dock ett 970 kort och det flyter på som bara den.


Jag gillande aldrig TF2 och BFH så personligen så har jag att tro att jag skulle börja med FortNite, dessvärre.

Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad klantbo

  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 285
SV: Tveksam till PUBG!
« Svar #3 skrivet: 2017-09-29, 22:22:54 »
Fränt! Jag har fortnite sen tidigare och hakar på och testar

 

Senaste inlägg