Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Är det här man ska spy på sin dag ?  (läst 247306 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #465 skrivet: 2008-10-03, 11:44:31 »
Det är tungt att ta bort en vän och familjemedlem. Det kommer att gråtas mängder med tårar i flera dagar. Låt det ske och ta fram alla ljusa och roliga stunder. Jag har varit med om samma sak 5 gånger.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #466 skrivet: 2008-10-03, 12:32:57 »
Det är tungt att ta bort en vän och familjemedlem. Det kommer att gråtas mängder med tårar i flera dagar. Låt det ske och ta fram alla ljusa och roliga stunder. Jag har varit med om samma sak 5 gånger.

Det har nog redan runnit 1000 tårar från min sida och fler kommer det att bli. Egentligen skulle jag ha velat haft en valp hos oss redan nu men då Grönis precis har gått ut på dagtid på ny tjänst så passar det inte med en valp i vårat liv just nu. Hur mycket jag än gärna skulle vilja. Med lite tur kanske det kan bli en till sommaren. Nä, nu måste jag ut i köket och ge lillgubben lite mer godis.

Tack för erat stöd. :kiss

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #467 skrivet: 2008-10-03, 18:02:29 »
Även om ni skulle ha tid med en ny hund så vänta ett tag. Det brukar bli bäst så.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #468 skrivet: 2008-10-03, 18:08:58 »
Nu är alltsammans över. Det gick bättre än väntat. Så om det finns någon i närheten av Sandviken som har en hund som det behöver gullas med så finns det alltid kaffe och bullar hos oss. ;)

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #469 skrivet: 2008-10-15, 10:32:18 »
Varmvattenberedaren gick sönder idag och det är bara en tidsfråga innan hyresgästens beredare går samma väg :rythm

Vi får se hur ekonomin ser ut inför OG Winterparty :(
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest1645

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #470 skrivet: 2008-10-15, 12:53:40 »
Har värre grejer att spy på egentligen, men detta är så tröttsamt...
Vi har skickat ut Service Pack 3 idag, och första Helpdesk-caset:
Citera
Hej,

Vad är detta? Det dök upp på min skärm helt plötsligt. Så här står det:

To complete the installation of the patch: MS 936929 Windows XP Service Pack 3 (SEE NOTES), it is now necessary to reboot your device. If you require any additional information, please contact your PatchLink Update administrator. This reboot must occur by tomorrow at 12:34.

Kind regards, ...

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #471 skrivet: 2008-10-15, 12:54:41 »
:lolabove

"Det står 'tryck Enter för att fortsätta' här, vad ska jag göra?"
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #472 skrivet: 2008-10-15, 13:07:24 »
Vi skulle nog kunna skriva en bok tillsammans med några andra helpdeskare/tekniker här på forumet om samtal/mail vi får in. :)

Loppan - oerhört tråkiga pengar att behöva lägga ut oplanerat. Hoppas du/ni kan komma på winterparty ändå.

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #473 skrivet: 2008-10-15, 16:41:30 »
Hmm..

Igår virus.


Idag lånedator :(
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

guest355

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #474 skrivet: 2008-10-19, 06:16:22 »
Äntigen.. Efter att i 5 timmar försökt kopiera en fil genom nätverket så lyckades jag. Mitt lilla hinder, en dator som är trasig och som startar om sig hela tiden, och en VD som tycker det är onödigt att skicka den på lagning till dom som ställt den här och som vi har service avtal med, då hans son kan sådant mycket bättre..... Men nu lyckades jag kopiera filen.. jippi...

guest1327

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #475 skrivet: 2008-11-07, 13:32:11 »
Oh !  nästan som en orgasm!

Har precis skrivit av mig till min Chefs chef, och spytt galla över hur vår support egentligen fungerar.
Jag jobbar ju direkt mot kunder, när vi inte kan lösa problemet de har via remote desktop eller på annat sätt.  Och det är ruskigt frustrerande att se sina arbetsuppgifter krympa till att bära runt på datorer....  Nu har jag ställt dem mot vägen och undrar om vi verkligan ska hålla på med detta,,   Det troliga är väl att vi får sparken och någon annan får bära runt på grejorna.  Men jag vill ha besked, och det är där jag krävt att få svar..  Hur som helst så var det förlösande att få skriva av sig..



(Har ni något jobb för en IT-Tekniker som kan det mesta? )   :D

edit: :lil Ehhum fixade några stavfel, men Airam kan säkrt hitta fler :)


Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #476 skrivet: 2008-11-07, 14:04:44 »
Och det är ruskigt frustrerande att se sina arbetsuppgifter krympa till att bära runt på datorer....  Nu har jag ställt dem mot vägen och undrar om vi verkligan ska hålla på med detta

Vad menar du, går du och bär omkring på datorer? På kontoret/verkstan eller åker du och hämtar datorer hos kunder?  :hm

Utloggad hezekiel

  • Blir sambo
  • ***
  • Antal inlägg: 171
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #477 skrivet: 2008-11-07, 15:08:15 »
Oh !  nästan som en orgasm!

Har precis skrivit av mig till min Chefs chef, och spytt galla över hur vår support egentligen fungerar.
Jag jobbar ju direkt mot kunder, när vi inte kan lösa problemet de har via remote desktop eller på annat sätt.  Och det är ruskigt frustrerande att se sina arbetsuppgifter krympa till att bära runt på datorer....  Nu har jag ställt dem mot vägen och undrar om vi verkligan ska hålla på med detta,,   Det troliga är väl att vi får sparken och någon annan får bära runt på grejorna.  Men jag vill ha besked, och det är där jag krävt att få svar..  Hur som helst så var det förlösande att få skriva av sig..



(Har ni något jobb för en IT-Tekniker som kan det mesta? )   :D

edit: :lil Ehhum fixade några stavfel, men Airam kan säkrt hitta fler :)



Detta suger, är likadant på vårat företag. Allt som går att göra remote outsourcas till indien eller liknande "best shore", kvar blir bara jobbet att bära in/ut hårvaran. Det tragiska är när man tvingas sitta o migrera jobb och hjälpa dessa stackars indier, man inser ju att så fort man lärt upp dom så sitter man löst till själv.
Deemin/Doomin/Deemo/Iza/Baldrik/Hezekiel/Meeps/Shodai etc

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #478 skrivet: 2008-11-10, 15:50:40 »
Min fina router har brunnit upp...  :cry
Eller, om jag har tur, enbart nätadaptern. Men likväl -  :cry

Nån som har tips på vart man kan hitta billiga ersättningsadaptrar? 5 volt är den på iaf...

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #479 skrivet: 2008-11-10, 16:44:46 »
www.kjell.com har mycket sånt och även teknikmagasinet.

 

Senaste inlägg