Ja det var ju några poster sen jag startade tråden,,,,
Och nu börjar jag bli heligt förbannad!
På Jobbet naturligtvis...
Numera mäts vi vad vi gör på dagarna av ett utomstående företag, som eventulellt kommer att göra anspråk på att göra det bätte än vi övriga.
Det som mäts är hur många (kunder) (Ärenden) vi kan få färdiga per dag. inget annat. Att kunden sen känner sig helt utlämmnad tas ingen hänsyn.. Nä vi har ett papper (servicekatalog) där det står vad vi ska stå till tjänst med. men inte fan täcker det kundernas behov, dessutom kanske de råkar ha en fråga.. Ja då ska vi säga till kunden att vi tar betalt för att svara på frågan.
Tro inte att jobba i statens tjänst är någon lycka, den enda fördelen jag känner till nu är att medecin och läkarbesök är gratis. för övrigt så gäller, lös ärenden i mängd, eller bli såld till bemaningsföretag... Som man vore en slav.
Att förstå kunden och dess företags situation...och lösa problemet, funkar inte längre,,, LÖS MASSOR av ärenden snabbt, skit i om de är nöjda, för de har skrivit på ett avtal, DÅ är mina chefer nöjda.
IDAG kom ett mail där det står att vi har dåliga (KPI) det är talet vi mäts med.
Sen kom ytterligare ett mail från de högre cheferna att de ärendena som ger dåliga KPI ska vi inte avsluta på vanligt vis utan vänta på en lösning där de inte syns...
Kan man annat än sucka!
/Ragge