Shards of Orr... jag tror jag äntligen fått fatt i en kombo med vilken man kan plöja hela dungan i ett nafs, och som dessutom kanske kan funka mot bossen på slutet, har inte hunnit dit än.
Acire (ranger/dervish) - jag alltså:
1. Incediary arrows
2. Savage shot
3. Distracting shot
4. Ignite arrows
5. Heart of holy flame
6. Lightning reflexes
7. Dust trap
8. Troll Ungent
Hero 1 - smiter/healer:
1. Light of deliverance
2. Cure hex
3. Smite hex
4. Smite condition
5. Spear of light
6. Smiter's boon
7. Castigation signet
8. Divine healing
Hero 2 - smiter/protector:
1. Restore condition (kanske spelets grymmaste healingspell i konkurens med Dwaynas kiss?)
2. Reversal of fortune
3. Reversal of damage
4. Divine healing
5. Smite hex
6. Castigation signet
7. Smiters boon
8. Res * (kommer att bytas ut)
* Res kommer jag ta bort, då jag finner det betydligt mer fördelaktigt att wipa och ta "omtag" mot buset med hela gänget, än att man ressar någon som dör lite snabbt igen. Kanske Vengeance skulle kunna vara intressant att testa i bossstriden, förutsatt att mer än en hero tar med den?
Hero 3 - smiter:
1. Shield of judgment
2. Castigation signet
3. Smite hex
4. Smite condition
5. Reversal of damage
6. Judge's intervention
7. Smiter's boon
8. Divine healing
Hela denna skilluppsättning är under utvärdering. Ev. byta mot fler direkta skadeskills.
Henchmen efter tycke och smak.
Jag kör oftast som så att jag flaggar gruppen bakom mig, där jag även lägger en dust trap eller två. Sedan pullar jag buset och tankar dessa. Den mängd hexes/conditions jag drar på mig gör att smite-skillsen indirekt tar kål på en massa bus som står och slår på mig, liksom shield of judgment.
Har funkat klockrent i grottan än så länge, det är bara att flagga och in och röja, buset går ner fort! Så nu är det eldprovet kvar mot den förhatliga Fendi Nin, kommer att bli intressant!
Ska även försöka skaffa pve skillen Light of Deldrimor innan jag går ner i grottan nästa gång, borde bli en bra inledningsattack!