Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: -=Guild Wars Spam=-  (läst 350831 gånger)

0 medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #765 skrivet: 2008-09-11, 11:55:45 »
Han och Livia kör minionmaster

En MM räcker tycker jag!

Master of Whisper körs som mm bomber, med endast Bone Minions i kombination med Jagged Bones + Death Nova. Man VILL ju att de ska sprängas och orsaka grym AOE, armor ignoring skada med påföljande poison (och nu minns jag varför jag tyckte afflicted i Factions var så otroligt jobbiga att möta i början...). Heroes känns helt överlägsna mänskliga spelare vad gäller att kunna få ut death nova på alla minions...

Den andra necron får gå som curses/domination, med bl.a. SS, reckless haste, empathy och andra trevliga skills som gör att buset tar kål på sig själv i snabb takt.

Funkar väldigt bra i hardmode också, går nästan per automatik många gånger!

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #766 skrivet: 2008-09-11, 16:36:59 »
Dubbla minion masters är lite kontraproduktivt IMO - bättre att köra en dedikerad MM och en (eller ett par) support necro.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #767 skrivet: 2008-09-11, 18:09:24 »
Tackar. :)
Kor for lite for att veta sadant. Du namnde Master of whispers, ar han battre an Olias, eller det ar en smaksak bara? Last att heroe's ar bast pa sitt ursprungs-upplagg.

Kommer testa lite olika kombos nu, ska bara levla Whispy och centaur-elen lite. Minns inte namnet, ar sjuk... :-(

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #768 skrivet: 2008-09-11, 18:20:13 »
Last att heroe's ar bast pa sitt ursprungs-upplagg.

Jag har inte upplevt någon skillnad i beteende mellan olika heroes av samma profession. Tror det där är en skröna, för det verkar inte finnas några (läs: officiella) belägg för det.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Guild Wars Spam
« Svar #769 skrivet: 2008-09-11, 18:21:46 »
 :stupid Jag har testat runt mycket med heroesarna och de är inte sämre på sitt "icke-ursprungs" byggen..

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #770 skrivet: 2008-09-12, 07:49:38 »
Later bra.:)
Men har alla heroes av samma yrke samma programmering? Personligen tycker jag att Jora klarar sig battre an Koss pa att overleva. Hon ar ofta sist kvar pa fotter, men han ar oftast forst att do.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Guild Wars Spam
« Svar #771 skrivet: 2008-09-13, 17:19:48 »
Har de samma bygge och samma runor/insignias?
Ingen skillnad i HP?

Jag tycker att mina Kossar klarar sig rätt bra. Däremot har vissa av mina karaktärer haft problem med att t.ex. Dunkoro biter i gräset ganska omgående. Därför har jag tänkt att det är något i mötet mellan AI och skillcombo som inte fungerar optimalt alla gånger.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #772 skrivet: 2008-09-13, 19:00:15 »
Yepp, testat bada helt rena. Verkar som om Koss ar aggresivare (ja, bada var satta till att bara anfalla vid problem). Men kanske bara i mitt huvud. :) Far kora lite fler empiriska studier...

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #773 skrivet: 2008-09-14, 13:32:33 »
Detta är väl egentligen ingen nyhet längre, men jag skickar upp den ändå:
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=27473 - Ingen info överhuvudtaget egentligen.
http://www.ncsoft.com/global/board/view.aspx?BID=mc_press&BNo=141 - NCSoft's pressmeddelande.

Lång story kort:
NCSoft streamlinear sin väst-avdelning till ett enda dotterbolag. Sväljer därmed Arena Net och några andra.
Hur det påverkar GW? Inte den blekaste mer än att producenten för GW2 får ny roll i företaget och server-ansvarig för GW får ny roll i företaget.

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #774 skrivet: 2008-09-16, 12:40:48 »
Känns detta igen:

guest1645

  • Gäst
SV: Guild Wars Spam
« Svar #775 skrivet: 2008-09-16, 12:42:21 »
Efter tre timmar eldmagier är det ungefär såhär det känns:


Ja, blev spammigt, men det går ju inte att lägga in bilder. :cry

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #776 skrivet: 2008-09-24, 23:15:43 »
Shards of Orr... jag tror jag äntligen fått fatt i en kombo med vilken man kan plöja hela dungan i ett nafs, och som dessutom kanske kan funka mot bossen på slutet, har inte hunnit dit än.

Acire (ranger/dervish) - jag alltså:

1. Incediary arrows
2. Savage shot
3. Distracting shot
4. Ignite arrows
5. Heart of holy flame
6. Lightning reflexes
7. Dust trap
8. Troll Ungent

Hero 1 - smiter/healer:

1. Light of deliverance
2. Cure hex
3. Smite hex
4. Smite condition
5. Spear of light
6. Smiter's boon
7. Castigation signet
8. Divine healing

Hero 2 - smiter/protector:

1. Restore condition (kanske spelets grymmaste healingspell i konkurens med Dwaynas kiss?)
2. Reversal of fortune
3. Reversal of damage
4. Divine healing
5. Smite hex
6. Castigation signet
7. Smiters boon
8. Res * (kommer att bytas ut)

* Res kommer jag ta bort, då jag finner det betydligt mer fördelaktigt att wipa och ta "omtag" mot buset med hela gänget, än att man ressar någon som dör lite snabbt igen. Kanske Vengeance skulle kunna vara intressant att testa i bossstriden, förutsatt att mer än en hero tar med den?

Hero 3 - smiter:

1. Shield of judgment
2. Castigation signet
3. Smite hex
4. Smite condition
5. Reversal of damage
6. Judge's intervention
7. Smiter's boon
8. Divine healing

Hela denna skilluppsättning är under utvärdering. Ev. byta mot fler direkta skadeskills.

Henchmen efter tycke och smak.

Jag kör oftast som så att jag flaggar gruppen bakom mig, där jag även lägger en dust trap eller två. Sedan pullar jag buset och tankar dessa. Den mängd hexes/conditions jag drar på mig gör att smite-skillsen indirekt tar kål på en massa bus som står och slår på mig, liksom shield of judgment.

Har funkat klockrent i grottan än så länge, det är bara att flagga och in och röja, buset går ner fort! Så nu är det eldprovet kvar mot den förhatliga Fendi Nin, kommer att bli intressant! :)

Ska även försöka skaffa pve skillen Light of Deldrimor innan jag går ner i grottan nästa gång, borde bli en bra inledningsattack! :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #777 skrivet: 2008-09-27, 12:21:14 »
Muahahahaaa! Fendi Nin bites the dust! Smiting monks ftw! :)

Lite fakta om rundan:

- Enklaste och snabbaste omgången hittills fram till bossen, smiting och holy damage är helt överlägset här inne

- En hel del flaggande av h/h, för att försöka dra aggro på min karaktär

- Eve's blood ritual är suveränt välkommen, mycket bra support hench

- Devona's knockdowns är också mycket bra, plus att hon kan ta mycket mer stryk än caster henchisarna

- 1 wipe i bossfighten (blev rörigt då damned crewmen spawnade mitt inne bland mina heroes, glömde bort att flagga iväg dem)

- Inga consumables

- Inga pve skills

- Heroes/henchmen

Så... när drar vi denna i hardmode? :)

Edit: Här var meningen att ett screenshot skulle ha legat, men det funkar tydligen inte att bifoga filer till forumet för tillfället...

Utloggad Roffo

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 356
  • - inte en karl men ett moln i byxor!
SV: Guild Wars Spam
« Svar #778 skrivet: 2008-09-30, 18:32:43 »
Är det värt pengarna att skaffa en Kurzickrustning bara för att Karika ska få en rustning i monumentet? Har just nu 3 delar vanlig Luxon och en del elite luxon som jag är nöjd med.

Att skaffa hela Luxonrustningen är inget alternativ. Vägrar låta henne förnedras i hotpants och stayups(?).

Eller finns det några andra bra alternativ på rustningar?

Har bara beslutsångest och tänkte höra lite vad folk tycker.

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #779 skrivet: 2008-09-30, 19:35:59 »
Om assassinrustningar tycker jag dessvärre ingenting - min egen har den första maxarmorn hon kom över, och sen blev hon stående i Vizunah Square (local) efter att ha uppfyllt alla krav för att kunna fungera som taxi dit för icke-Factionskaraktärer...  :)

 

Senaste inlägg