Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Mesmer med 64 i energy  (läst 2489 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
Mesmer med 64 i energy
« skrivet: 2005-08-09, 20:24:23 »
Jodå, visst går det. Man startar ju med 30 i pree-searing, och har till skillnad från tex elementaristen inga möjligheter att öka energin via attributpoäng. Mina extra 34 energy kommer enbart från rustning och min högerhandsmojäng. (jeweled chalice¨)

Det finns till och med möjlighet att få upp energin till 74, men det finns naturligtvis drawbacks, mer om det senare.

När jag var ute och stökade i öknen med min krigare sprang jag på en collector utanför Dunes of Despair. Collectorn står vid en portal som alltså ligger norr om Dunes of Despair och inte är med på den annars utmärkta karta DeadHead haft vänligheten att förse oss med. Jag skall försöka fixa en karta så småning om via printscreen. Gå ut ur portalen och fortsätt genom den smala korridoren österut. I korridoren finns enchanted swords, bows och några devours som måste dö. Väl ute ur korridoren är det i princip bara att gå norrut. Passera den första portalen och fortsätt till nummer två. Där står mannen som ger dig en "Jewelled Chalice" med följande specs. Allt han vill ha är 5 stycken Irredescent Griffon Wings. Som av en händelse är det väldigt gott om Desert Griffons just i det området.

energy +12
energy +15
health +30

req. 9 inspiration magic.

drawback. energy regen -1

Men om ni frågar mig är det absolut värt det. Som mesmer spammar man ju inte spells, utan ligger mer och lurpassar på rätt tillfälle. Dessutom ger ju energy tap hyffsade 12 energy när man lägger den. Jag har hittills bara fått slut på energy en gång, och då pga av att jag av ren idioti glömt ta med mig energy tap.

I jungeln finns dessutom en collector som ger en stav med +10 energy, men den ger också -1 på energy regen. Tveksamt om det är värt Jag har glömt vart denne collector står, och minns inte heller vad han ville ha i utbyte. Måste efter honom igen. "Någonstans i Silverwood" är ju inte så mycket att gå på.

Men det är högst tveksamt om det över huvud taget fungerar att spela med endast två laddpilar på energy, även om man har 74.

Sen behöver jag väl knappast nämna att jag varje gång jag behöver ladda upp min energy mellan striderna tar bort staven och då alltså laddar med fyra pilar.

De sista energypoängen upp til 64 får jag genom att använa "Enchanters armour, inköpt i Ventaris Refugee. Den kostar 400 guld stycket och kräver bolts of cloth och glittering dust. Det fina med den är att den ger extra plus på energy. +16 istället för de normala 10 som man får av collectorsrustning eller vanlig "stylish attire"

Karta kommer, men jag väntar tills jag hittat jungelcollectorn också.

 

Senaste inlägg