Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2-tråden!  (läst 278145 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #225 skrivet: 2010-07-06, 22:32:24 »
Det är den enda kommentar du har när jag lagt ner all den tiden för att få ihop ett bra inlägg med ny info.  :p

Nåja, lite snabb ny info. Var tvungen att skriva ut, för denna artikeln gick ej att läsa på iPhonen...
Kommer att vara en maxgräns på 5 pers i dungor i tvåan.
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=fr&u=http://www.jeuxonline.info/actualite/27586/joliens-posent-leurs-questions&ei=MzYzTO-LOoGclgeQgaXACw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBgQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Djeux%2Bonline%2B%2522Les%2BJoliens%2Bposent%2Bleurs%2Bquestions%2522%26hl%3Den%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DMyT%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #226 skrivet: 2010-07-07, 06:21:37 »
Like halv-knepigt att begripa...

"How the character's death will she run?"

 :hm


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #227 skrivet: 2010-07-07, 11:39:38 »
Jag vet, skrev ut den, och då får man dessutom först meningen på franska sedan engelska, så först leta upp var det är engelska och sedan dechiffrera denna.
Inte mycket nytt, men nu vet vi om att man ska vara fem i alla fall.

Visst, lite trist om man är fler inne, men samtidigt enklare att göra dungor eftersom man inte kan fylla upp med heroes utan måste vara fem riktiga pers (om man inte är elit som vi är och kör dem solo).

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: GW2-tråden!
« Svar #228 skrivet: 2010-07-07, 14:06:16 »
Jag är rädd för att det kommer att dröja innan jag har tid med några dungor - först kommer ni få släpa mig ut ur det där biblioteket... ;)

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #229 skrivet: 2010-07-07, 14:45:22 »
Du har redan lärt dig New Krytan eller?

Vill igen tipsa om IGN's galleri av bilder:
http://pc.ign.com/dor/objects/896298/guild-wars-2/images/guild-wars-2-20100630101341009.html
Just because. :D

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: GW2-tråden!
« Svar #230 skrivet: 2010-07-07, 16:50:48 »
Hehehe, while on the subject of "lore stuff" - någonstans har jag en mapp med screenshots som är tagna för länge sedan, i syfte att sammanställa en liten turistguide till Ascalon. Den kom dock aldrig så värst långt... ;)

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #231 skrivet: 2010-07-08, 22:58:37 »
Så kom då äntligen en riktig uppdatering på GW2 sidan. Denna gång om dödsstraff (hö hö hö) och avsaknaden av munkar.
Tänkte läsa igenom en bunke intervjuer imorgon (de twittrade en hel uppsjö av dem) men tills dess får ni besöka guildwars2.com eller läsa sammanfattningen på Massively: http://i.massively.com/2010/07/08/to-live-and-die-in-tyria-death-healing-and-combat-in-guild/

Drar in en uppdatering senare.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #232 skrivet: 2010-07-09, 13:29:39 »
När man förlorat alla hitpoints i GW2 så hamnar man i "downed" läge. Man har då tillgång till fyra skills för att kunna försvara sig och om man är riktigt skicklig kan man även få ner en fiende. En mätare går samtidigt (och fiender kan slå på dig) och när mätaren är på noll hamnar man i "defeated" och måste antingen rezzas eller så hoppar man till en plats på kartan (om det är utanför städerna kostar det en liten summa guld).
Warrior kommer ha tillgång till en skill som heter "Vengeance!" där de kommer upp på fötterna igen en kort tid innan de hamnar i defeated direkt.
Elementalists kommer ha tillgång till "Grasping Earth" som saktar ner fiender, "Mist Form" som gör att man kan flytta sin kropp en bit.

Det kommer inte finnas någon death penalty, enligt A-Net räcker det med att veta att man fått pisk. Dock tar en rez längre tid ju mer du dör under en tidsperiod.
Vilket för oss in på rezzing, alla kommer kunna rezza. Så inga fler tillfällen när vi står i Divinity Coast med två helare nere men inga rezskills. När man är i downed så har man en skill som gör att man kallar på sina teammates och ber om rez, och i det ska det finnas ngn invincibility grej, men vet ej hur det funkar. Alla kommer i alla fall kunna rezza och verkar inte vara ngn skillslot som är assignad det.

Så nästa lilla grej, som vi redan vet är det slut på healing-klasser. A-Net ser det såhär: "Healing is the least dynamic kind of support there is. It is reactive instead of proactive. Healing is for when you are already losing." Allt handlar om att hålla de gröna staplarna från att försvinna i team-listan.
Istället vill de att man ska spela Guild Wars 2, inte ett minigame, och om man verkligen vill vara support ska det handla mer om att vara den som ser till att folk inte blir skadade eller stoppade och ger mer skada än de skulle gjort själva.

Tanken är borta. Istället för tank har man nu "control", en karaktär som ser till att fiender håller sig på mattan och blir lättare mål för dina medspelare. Och att sätta en sköld mitt framför en fiende som skyddar dina medspelare är ju inte fel.

Sist utav den heliga treenigheten (DPS/Tank/Healer) är DPS som nu kallas "damage". Inte för att namnet gör så stor skillnad, men tanken är att alla ska ha möjlighet att göra skada, oavsett yrke.
Faktum är att alla tre kategorier ska kunna utföras av alla yrken, dock på olika sätt. Allt för att man ska spela tillsammans med roliga spelare, inte bara med spelare med "rätt" yrke.

En liten sak om skada. Till skillnad från gamla GW kommer man inte kunna klicka sig fram, och det har spekulerats i varför. Det verkar dock nu som om det är klart att musen ska användas för att bestämma var skada ska ske. Alla AoE och ranged attacker kommer alltså träffa där man klickar, inte automagiskt siktas in på fiender. Så verkar det i alla fall...


http://www.guildwars2.com/en/the-game/combat/healing-death/
http://www.pcgamer.com/2010/07/08/exclusive-guild-wars-2-to-scrap-healers-and-tanks/
http://www.gamona.de/games/guild-wars-2,interview-pc:article,1770674.html

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #233 skrivet: 2010-07-09, 21:40:36 »
ArenaNet bloggen har en kort frågestund om extraaktiviteter och resande.
Citera
Q: Will some of the mini-games you’ve created use balls; for example in polo?
John: Only the manliest games!
Men skämt åsido, ja, det kommer finnas bollrelaterade lekar. Bland annat basket i Holbraek med ölkeg...
Polymock kommer antagligen tillbaka, dock i den form utvecklarna först ville ha det, men som inte fungerade i GW1.
Det kommer vara helgfiranden, om någon trodde något annat, men de kommer vara annorlunda. T.ex. är snöbollskrig en aktivitet som alltid förekommer, så de ska kolla upp andra saker för att göra storhelgerna speciella.
Citera
As for a system of generating music, it isn’t something that we’ve discussed, and I’m not sure that you’ll be seeing it in Guild Wars 2. The fact that I would personally use it to spam people with “The Final Countdown” might have something to do with that.

Resande kommer som tidigare berättats att ske antingen mellan städer och viktiga platser genom asura portalerna, eller mellan olika waypoints mot en betalning. En uppskattning var att varje karta har ca 10-20 waypoints.
För den som om undrar om varför de har en betalning, så är det för att de försöker få en ekonomi som inte är helt stillastående.
Citera
Q: Cities seem to be big since you mention travelling inside cities. Are cities divided into multiple zones?
Ben: Yes. All of our cities are quite large and divided into different thematic areas, with some special places you can instance into. The actual Divinity’s Reach map has different sections that reflect the different social groups, sections devoted to the six human gods, a large carnival area, and several instanced areas like the Queen’s Palace or the headquarters of the Seraph that are their own smaller maps.

Och tillägg till förra inlägget. Healing ska du främst själv sörja för. Din selfheal är starkare än ngn klass utomstående helning. Så gnäll inte på munken eller tanken när du dör för sjuttielfte gången, lär dig använda din självhelning (något undertecknad är apkass på).

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #234 skrivet: 2010-07-10, 09:01:33 »
Mmm, så man kommer fortfarande få står där och gneta med sin Troll Unguent. ;)

Jag är lite putt för att klickspringandet ska försvinna. De smidiga kontrollerna är en av de saker som gjorde GW överlägset (IMO), och varför ändra på ett vinnande koncept? Man får bara hoppas att de lyckas göra något lika bra av det.

Faktum är att jag i GW1 brukar använda musklick och tangenter omväxlande, beroende på situationen ...och musklick är perfekt när man samtidigt försöker dricka öl.  :drink

Citera
tanken är att alla ska ha möjlighet att göra skada, oavsett yrke.

Det gillar jag, men så har ju GW funkat också, till största delen. Munken har ju haft Smiting Prayers, och även om Smiting inte är så supereffektivt mot icke odöda, så kan det fortfarande vara förödande i rätt sammanhang. Minns ni the Afflicted? Det är deras munkar som tar knäcken på ens party; lika med Vaettir (Scourge Healing).

Mesmers kan göra sjukt mycket skada, liksom necros, ritualister, osv. Det är väl möjligen den stackars paragonen som har fått det korta strået, men jag har förvisso inte orkat spela den klassen särskilt mycket. Har svårt för porslinskläderna.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #235 skrivet: 2010-07-10, 11:48:59 »
Jo, göra skada kan vi alla redan. :)
Skillnaden är att vi måste inte skapa en karaktär för ett visst syfte. Alla kan (beroende på skillsets man ger dem) vara support, control eller damage.

Ta munken, som tidigare skapades för att gå genom spelet för att främst spela Plate Spinning när han var i ett team med människor. ArenaNet tror att de som gillar att vara healers, egentligen gillar detta:
Citera
Support players want to be able to say, "Remember that one time when I saved you from certain death?" They want to stand in the line of fire and block attacks. They want to surround their allies with a swirling dome of air that keeps enemy projectiles from passing through it. It's not about clicking on a health bar and watching it go up, it's about being there for your friends when they need you.

Samma med tanken (tanken som i den stora warriorn med mycket rustning), han/hon vill vara den som ser till att de andra kan fokusera sin energi på skada. Därför kallar A-Net det för control, man ser till att fienden står pall och bara tar emot istället för att sticka så fort det blir hett under fötterna eller ge sig på första bästa damage-caster (känns som jag gjort ett syftningsfel, men orkar inte justera).

Vad de främst vill få bort verkar vara att stå och skrika efter den eller den karaktären innan man går ut. Nu möter man folk man gillar och sedan specar man efter vad som passar gruppen. (Och jag behöver inte skämmas för att jag bara har en eld-ele och aldrig är till någon riktigt nytta för laget...)


Grejen med att avståndsskada bestäms av var man klickar är för att kunna utnyttja de nya bunker-lägena (av mig uppfunnet begrepp  ;) ). Om ngn ställer en sköld framför dig så stoppar den all skada som kommer mot de som är bakom din sköld.
Eric Flannum menade på att det bästa är om man ställer sin sköld "på" en fiende eftersom man därigenom stoppar alla pilar (eller vad det nu kan vara) som denna skjuter ut. Står man mellan två punkter är det svårare att sikta in sin sköld. Han gjorde någon amerikansk fotboll-jämförelse med att stå mellan två passande spelare alternativt intill den ena av dem, det är enklare att ta bollen om man är intill en av dem.
Du får dricka genom sugrör helt enkelt. Eller så skaffar alla vars en ölkeps! :buddy

Verkar även som om de tagit bort bodyblocking. Lite osäker på hur jag känner för det, men tror norn-basket är rätta stället att testa om det funkar. Även osäker på om det är helt sant, så det får bli ett annat inlägg.


Snart dags för en ny Guildcast hoppas jag!
http://guildcast.wordpress.com/
Ladda ner och lägg på mp3-spelare eller telefon och lyssna när ni har tråkigt eller gör annat. Tänk på att om ni hämtar Guildcast via iTunes så är det den som har en GW2 elementalist som ikon, inte den gamla.

Andra pods jag lyssnat på (iPhone, min Gud!) i bussen mellan hemma och jobb:
Relics of Orr: http://www.relicsoforr.com/?cat=7
Guildmag Podcast: http://www.guildmag.com/category/podcast

Guildcast är bäst producerad (och mest fansqueeig)
Relics of Orr är nog roligast (Guildcast ligger bra till där också)
Guildmag är bäst insatt i alla nyheter

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #236 skrivet: 2010-07-12, 15:04:23 »

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #237 skrivet: 2010-07-13, 21:07:47 »
ArenaNet slängde upp en bild på Twitter och FB och frågade vad nästa yrke blir.
http://yfrog.com/5aqc8j

Avslöjandet kommer på fredag (för oss), de brukar släppa under natten torsdag till fredag.
Personligen tror jag det är ranger. Mycket efter att ha sett denna screenshot:
IGN Bossfight
Det ser definitivt ut som en bunke rangers med pets (stridshundarna).
Men en necromancer avtäckning hade passat i.o.m texten från Ghosts of Ascalon som de släppte, men de har visat en caster och en melee, känns som en ranged är på g.

Utloggad Roffo

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 356
  • - inte en karl men ett moln i byxor!
SV: GW2-tråden!
« Svar #238 skrivet: 2010-07-14, 15:44:22 »
Är det inte en liten azura alkemist(?)?

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: GW2-tråden!
« Svar #239 skrivet: 2010-07-14, 16:27:34 »
Det är ju Scooby! Nästa klassreveal är Shaggy.

När ska de koppla på kantutjämningen i GW2? Ser ju förskräckligt ut på alla screens hitills (Inte spelet alltså, men de taggiga kanterna)

 

Senaste inlägg