Old Gents Society
Casino Royale - Spelavdelningen => Rollspel => Ämnet startat av: Ikon skrivet 2012-05-23, 16:06:02
-
EDIT
Jag hittade denna sida om de senaste hotfixarna sedan release:
https://eu.battle.net/d3/en/blog/4662223
-
Länkar vad jag hittat om vad som är på gång i patch 1.0.3. En hel del nerfningar, men även rättningar och balanseringar som vi borde fått från dag ett.
http://us.battle.net/d3/en/blog/6262208/Patch_103_Design_Preview-6_6_2012#blog
och lite kommentarer till ändringarna
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5590647017#8
-
Kan även tipsa om denna sida som sammanfattar de viktigaste nyheterna D3
http://d3db.com (http://d3db.com)
-
Hej!
Jag tutade på och körde, mestadels solo, en barb o en wizard till 60. Testade på Inferno men det var svårt för mig. Besökte AH en del och köpte annan gear. Så Act 1 går bra för barben och ok för wizarden. Men Act 2 går knappt alls. Eller den kanske går ok, för i Inferno är det kanske inte tänkt att man ska spöa alla elite mobs o rares utan välja sina motståndare. Till och med spelare med väldigt bra gear undviker vissa kombinationer av affixes på rare packs om jag förstått rätt.
Hur som helst så har Inferno inte varit för mig.
Jag tog en break från själva spelandet och kollad in på AH lite till o från istället.
Men jag hoppas ännu på att D3 ska blil ett spel som är kul i längden så jag loggade på igen och testade dels mer av multiplayer samt de tre andra klasserna något (munk, dh, wd). Nu när jag fått uppleva storyn och söka igenom kartorna i lugn o ro var det väldigt kul att testa spelet genom multiplayer. Det går fort i Normal, antagligen för att de flesta där redan har en eller fler lvl 60 så de har bra gear i sin shared stash, och då är det fullt ös framåt.
Kanske lirar jag upp dem till 60 allihopa i hopp om att nya patchar ska göra hela spelet ännu roligare efter man dingat 60 också.
Senaste nytt på balanseringsfronten kom igår och innehåller en del förändringar som nog kan vara till det bättre, detta verkar komma i patch 1.0.4.
http://us.battle.net/d3/en/blog/6923456/104_Systems_Preview-8_10_2012
-
*P.S. We’re getting rid of the Invulnerable Minions monster affix.
:thumb
-
:stupid
Invulnerable Minions måste vara det mest korkade ever.
-
Jo dom jävlarna är hemska i Inferno. Men de går att ta ner. Kör man solo bör man ha en tung deffensiv ability och nån hög dps burst ability. Så får man köra lite i omgångar. In och köra den defensiva och sen nuka med den offensive och där efter kite på det tills dom är off cooldown.
Kör man multiplayer tycker jag det är lättare. Då försöker man splitta på dom. Den som tar med sig invulnerable minions kitar satan bort från de andra medan de köttar på Bossen för denna grupp och när han nästan är nere kommer personen som kitar inärheten för att collecta loot.
Det är iaf så vi löst det.
Sen är det Inferno. Det SKA vara sjukt svårt. GÅr ju inte att köra på som man kört i tidigare svårighetsgrader.
Ny specc, ny gear, nya stats och passive blir det. Men folket har talat. Nerfen är här...tyvärr :/
-
Här kommer mer info om items och balanseringar, så D3 är inte lämnat åt sitt öde ännu :)
New items
http://eu.battle.net/d3/en/blog/5629421/Legendary_Item_Improvements_-15_08_2012
Barbar
http://eu.battle.net/d3/en/blog/5630067/Patch_104_Preview_Barbarian-15_08_2012
Wizard
http://eu.battle.net/d3/en/blog/5630068/Patch_104_Preview_Wizard-16_08_2012
Monk
http://eu.battle.net/d3/en/blog/5630070/Patch_104_Preview_Monk-16_08_2012
System
http://eu.battle.net/d3/en/blog/5617583/104_Systems_Preview-10_08_2012