Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Jag vill spela! (eller Would you like som cheese with that whine?)  (läst 3940 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Jag vill spela dataspel! Det låter ganska självklart för detta forumet, men min frustration grundar sig i att trots det enorma utbud av spel på marknaden så hittar jag inte ett enda som motsvarar mina förväntningar. Jag spelar fortfarande med glädje WoW, men då jag har nått lvl 60 är det i huvudsak instanser och Raider som skall göras och det är alltför sällan som jag har de timmar som krävs för detta.

Jag saknar den känsla jag fick när jag för första gången spelade CS och i ännu större utsträckning BF1942. Vilken grej det var! Jag kan fortfarande bli alldeles varm innombords när jag mins de svunna tiderna. Tyvärr så dalar ju intresset för vissa spel efter hand även om dessa båda spel måste vara de där jag fått absolut mest speltid för pengarna (möjligen tillsammans med gamla Elite).

Än nu då? WoW fortsätter som sagt, med ovanstående problematik. GW var kul i början men gick snabbt i stå. Tyvärr, för det var ett grymt vackert spel.
På FPS sidan då? Battlefieldserien känns inte trött då den utvecklas ständigt, men eftersom mina förväntningar var så otroligt höga på spelen efter den första utgåvan har besvikelsen blivit mer och mer påtaglig. Både BF:V och BF2 har misslyckats att fånga mitt intresse och jag vet knappt om jag ens har installerat min kopia av BF2:SF. Det känns därför helt meningslöst att köpa 2142. Star Wars Battlefront var lite kul att testa i början, men det kändes allt för flamsigt. Jag har spelat flertalet spel ur såväl Rainbow Six som GR-serierna och inget har heller riktigt greppat mitt intresse. Halflife spelen är ju fantastiska, men där dominerar ju (ännu så länge?) PvE-delen. Jag behöver inte något mer rollspel och RTS är väl inte heller min grej. HoMMV var nog en av de största besvikelserna på länge.

Jag söker alltså ett spel där jag kan koppla upp mig och spela korta halvtimmessessioner likaväl som helkvälls spel. Multiplayerfunktion är om möjligt önskvärt.
Snälla, kom med tips. Jag vill ju spela! :help
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
Skulle nog föreslå Quake Wars som kommer inom den närmaste framtiden... Det eller kanske UT2k7, mycket panga och sånt...

http://www.enemyterritory.com/main.html

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
Du kan ju börja spela Maple story med mig. :) Sidscrollande MMORPG! Oerhört sött. ^^ http://www.mapleglobal.com/

Annars har jag mest rpg och mmo att förslå, fast jag inte fick det...

  • Neverwinter nights 2: Kan spelas single eller med kamrater och man kan välja att bara köra korta stötar eller hela kvällar.
  • Gods and heroes - Rome rising: Ser ut att bli ett jäkla mysigt mmo med romersk mytologi som grund.
  • Vanguard - saga of heroes: Ser ut att bli riktigt roligt... Svårt att säga om man bara kan hålla sig till en haltimme/kväll dock.
  • Quake wars: Verkar också bli bra
  • Crysis

Finns mycket som verkar lovade, bara att kolla IGN's most wanted
« Senast ändrad: 2006-11-01, 14:49:59 by Pruneboy »

guest20

  • Gäst
HoMMV var nog en av de största besvikelserna på länge.

Du tycker fel!  :nono
 :oldie

Nu har det ju dessutom börjat trilla in maps från alla homm-nördar ute i världen... :banana
Å snart släpps exp-packen  :wave

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
FLAT OUT 2 !!!!!!!!!!!!!!!

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
Synd....Loppan!
Alla dvs 100% av alla jag frågat tycker att BF2 m.m har FÖR hög inlärningströskel, jag hittar idag inte ett roligare spel än den sviten med spel.
Alla MMORPG spel och liknande har just ETT stort hinder för mig - PRESSEN att delta!
Jag är sjuk trött på att man blir efter, att gruppen sticker, och sen ska man spela ikapp sig, det stör mig mest.
Det som är synd med ett spel som BF2, SF och de andra är att folk fastnar på "vanilla", när det finns kartor och upplägg som är PRECIS som 1942 (landskap), det finns numera Infantery Only maps (alla kartor) där du inte ens har fordon.
Det som är synd, är att så många tappar sugen för att det är svårt....

Jag har heller inte hittat ett annat spel som ger samma känsla. Kikade en del på GRAW, och till konsollerna verkar det som spelet fullkommligt glöder, med andra kartor och liknande, men för mig är det litelite långsamt, och det är långsamt på fel sätt kontra RavenShield.

Det jag saknar är gubbsen, ölet och stimmet som var förrut....och jag vet inte vilket spela som ska ta mig 8oss) dit igen... :cry

Nepp. för mig är BF-sviten Rock N Roll än så länge, det är utmanande, massor av grymma kartor, och roligt folk som spelar, men grejar man inte att "ta sig" den bit som krävs, eller om man som min vän Frans gjorde, hoppas in på en 64-spelar karta - då blir det rörigt....

DD :thumb
« Senast ändrad: 2006-11-01, 17:26:01 by deathdealer »


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
En del-lösning på problemet är Silent Heroes-kvällarna på tisdagar. :) Jag lovar. Jag har inte varit med mer än ett par gånger, men bara att kolla chattloggen på spelservern gör att jag blir glad.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Måste säga att den nya expansionen till GW, Nightfall, rockar fett. Den är, till skillnad från Factions, gjord av samma gäng som gjorde det ursprungliga GW. Och frågan är om inte Nightfalls t.o.m. är roligare än orginalhistorien. Bl.a. har man lagt till möjliheten med personliga medföljare, hjältar, som man kan utrusta och "specca" själv. Man kan t.o.m. köpa och välja färdigheter och utrusta deras rustningar med runor. Dem får erfarenhet precis som en själv när dem slåss tillsammans men en. Man vörjar med en hjälte sen tillkommer andra när man utför uppdrag i huvudhistorien.

De gamla "henchisarna" finns kvar om man vill fylla ut gruppen med dem. Annars kan varje spelare i en grupp fylla ut grupen med sina hjältar.

Igår kväll körde jag, min grabb och Ceder en av roligaste uppdrag hitintills. Vi fick på pälsen ett antal gånger innan vi fick till en taktik som funkade. En riktigt adrenalinladdat uppdrag med fart och fläkt direkt. Vi skulle försvara en by från att bli invaderad av horder av elakingar, och när vi var klara låg det dödingar överallt och pulsen var uppe i minst 300! Jäklar vad kul det var!

De nya klasserna, två stycken, är riktigt roliga. Främst älskar jag dervishen, som är en helig krigare som utdelar massivt med skada på stora mängder fienden åt gången. Särskilt odöda faller som käglor för min lie. Paragonen, är mer en supportkaraktär som ökar gruppens möjlighet att utdela mera skada och även hålla sig vid liv.

Summa sumarum: Guild Wars: Nightfall är hitintills värt varenda krona! Rekommenderas varmt!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Håller med skugganoch ceder: SH på tisdagskvällarna fram til efter nyår, då ETQW släpps. verkar bli riktigt bra. gjort av moddare dessutom.

guest1327

  • Gäst
SV: Jag vill spela! (eller Would you like som cheese with that whine?)
« Svar #10 skrivet: 2006-11-01, 23:22:39 »
Det smärtar mig, men jag måste nog ge Johnny rätt där. Det lilla jag spelade av previewen av Nightfall så verkade det kul.. som sagt det är ett vackert spel, och du kan hoppa in för en halvtimmas spel om du vill.

Vanguard är ju en utveckling av de MMORPG:erna som finns så Wow:arna känner igen sig (dock slipper man toons) EQ:arna känner igen sig, DaoC gänget känner igen sig...  Det finns godbitar ur alla MMORPG:er i Vanguard, men de stoltserar (skryter) om att detär nästa generations MMORPG, fast som alla spel i dennna genré så slukar det tid. och som i alla andra spel så kommer vissa dra iväg med en djävla feber, vissa kommer bli efter och vissa kommer tröttna. Men vackert är det, i klass med, om inte tom, bättre än GW, fast då är detta ett riktigt MMORPG.

Vill du bara ha ett RGP (ingen multiplayer) så kan jag nog rekommendera Gothic 3,, Snyggt som bara den, och det blir nog riktigt trevligt när buggarna är uthammrade ur spelet. jag har ifs inte träffat på mer en 1 bugg hittils.


Neverwinter nights 2 är vi ju många som beställt, det lär dyka ner i de flestas brevlådor på Fredag, och även det lär gå att hoppa in i och spela så länge man vill, MEN jag vet inte hur många man kan vara på en och samma server...  Vi får se..  Jag ser ändå fram mot NWN2.  Det enda jag saknar nu är tid att spela alla de spel jag ar för tillfället :)   höhö   :D

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Jag vill spela! (eller Would you like som cheese with that whine?)
« Svar #11 skrivet: 2006-11-02, 00:56:18 »
Som den hängivna "wow-fan2 som jag blivit så kan jag faktiskt hålla med flera av åsikterna som framförts här. Jag saknar också den där underbara spelkänslan som fanns förr när vi lirade SH. Man skulel kanske försöka och väcka liv i den gamla cd:n igen och installera det. wow (och säkerligen andra mmorpg:er) tar ruggig tid! Dock är jag itne redo att släppa det riktigt än.. :)
Nää, det var bättre förr!

 :oldie

/Raft

 

Senaste inlägg