Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: RITUALIST BUILDS, TACTICS & TRIX  (läst 2311 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
RITUALIST BUILDS, TACTICS & TRIX
« skrivet: 2007-06-04, 00:19:28 »
Edit: bytte namn på tråden.

Ritualisten är en skum och väldigt teknisk klass, inte helt olik Mesmer, då balansgången mellan skada och support är lika svår för båda klasserna.
Vid första anblick är det en ganska dålig och svårspelad klass som leder till att man kan tröttna på den (egen erfarenhet talar, inte fakta!)
Men med tiden kommer byggstenarna sakta på plats och man hittar massa lösningar på specs.
Jag lär mig ständigt nya varianter och tycker numera att Ritualisten är en av Über klasserna i spelet.
Postar några av de specs jag kommer på i hopp om att det kan hjälpa nån som är villrådig över hur man skall göra.

Invinci Rt Build:

Jag har ju meckat 55 Mo med wren, men ej kommit på hur tusan man överlever hexes & conditions..
Tja,, svaret kom som en blixt från bar himmel..BYT klass ^^
Speckade om min Rt efter en idé som ploppade upp.
Denna build är ännu inte hård testad, dock sprang jag ut utanför Lion's & hoppade på runt 9 fire imps i ett drag.
De fick aldrig ner mig under 90% i hälsa ^^
Nästa steg är att hoppa på Avicaras och scaraber, borde dock inte vara nått problem.
Desto fler hexes jag får på mig, desto mer helar jag mig.

Systemet är enkelt som 123.
Möter jag hexes bär jag på kruka Xiko (skill no 5), möter jag melee tar jag potta tsungrai (skill no 6) & droppar vid behov.

Protective spirit behövs inte eg, men bra att ha om det krisar.

Sen är det bara att sitta & klicka på skill 1 och 2 fram o tillbaka för helning och skada.
Blir man rastlös kan man klicka på skill 4 ibland för extra skade boost.

Detta var ett rent impulsbygge som funkade långt över förväntan so far, men jag hittar väl snart brister i det ^^
Man kan ju möta elakingar som strippar enchantments, tror dock inte det gör så mycket, då enda enchants är mending och Essence bond. Jag dör inte utan dessa pga skill 1 & 2,,dock kan ju energin ta slut utan essence.
Nå kul och mecka lite iaf, tänkte jag postar det iaf, om nån mot förmodan är intresserad ^^
« Senast ändrad: 2007-06-04, 12:35:40 by Formy_C »
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Invinci variant, för de som är intresserade
« Svar #1 skrivet: 2007-06-04, 09:01:50 »
Hmm. Ta en potta och droppa vid behov. Det låter ju naturnära och bra. Ekologisk krigföring :)

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Invinci variant, för de som är intresserade
« Svar #2 skrivet: 2007-06-04, 10:14:26 »
Hehe japp,, Athnai den ekologiska krigaren  :cartman
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: RITUALIST BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #3 skrivet: 2007-06-04, 11:17:20 »
Ritualist kan ju göra så mycket, att man blir snurrig.
Kan vara svårt att hitta avvägning mellan driften att döda snabbt och hålla sina kamrater vid liv.

Här är en spec iaf, som håller dig & dina kamrater vid liv, samtidigt som du gör skada.
En variant på invinci spec ovan.

Allarond/Mission spec:

1) Weapon of remedy [E]
For 8 seconds, the next time target ally takes damage from a foe, that ally steals 75 Health from that foe and loses 1 Condition

2) Vengeful weapon
For 8 seconds, the next time target ally takes damage from a foe, that ally steals 60 Health from that foe.

3) Weapon of warding
For 11 seconds, target ally has a Weapon of Warding that grants target ally +4 Health regeneration and a 50% chance to "block."

4) Spirit Rift
Open a Spirit Rift at target foe's location. After 3 seconds, all adjacent foes are struck for 135 lightning damage.

5) Resilient Was Xiko
Hold Xiko's ashes for 19 seconds. For each Hex or Condition you are suffering from while holding her ashes you gain +3 Health regeneration.
When you drop her ashes, you lose 4 Conditions


6) Generous Was tsungrai
Sacrifice 10% Health. Hold Tsungrai's ashes for 57 seconds and gain +134 maximum Health.
When you drop his ashes you gain 268 Health

7) Blood Song
Create a level 8 Spirit who dies after 150 seconds. Attacks by that Spirit steal 25 Health.

8) Flesh of My flesh
Lose half your Health. Resurrect target ally with your current Health and 19% energy.

Ovan värden baseras på att jag har 14 resto och 15 channeling.

Ett alternativ är att byta 7) Blood Song mot Mighty Was Vorizun
Hold Vorizun's ashes for up to 15...51 seconds. While you hold his ashes, you gain +15 armor, and +30 maximum Energy.
Detta ifall det är långa strider, 30 extra energy gör ju sitt där till.
Dock är spiriten skön att ha som "vägg" mot striden, då han retar upp saker ganska bra.

Vill man sen vara riktigt snäll mot sina compadres byter man 6) Generous Was tsungrai mot Protective Was Kaolai
Hold Kaolai's ashes for up to 15...51 seconds. While you hold his ashes, you gain 24 armor.
When you drop Kaolai's ashes, your party is healed for 10...80.

Man försämrar ju sina egna chanser att överleva en aning, men i PuG's om inte annat, kan Mo's lämna lite att önska =/

Har ett antal specar till under utvärdering..fortsättning följer.
« Senast ändrad: 2007-06-04, 11:52:09 by Formy_C »
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: RITUALIST BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #4 skrivet: 2007-06-04, 11:57:58 »
Ända sedan min Nightfallmesmer Noona kom till har jag vetat att den mesmer som står och häckar på startön i Factions ska få lämna plats för en ritualist. Väntar bara på att hon ska fylla 1 år först, men nu börjar det snart kännas angeläget...  :D

guest628

  • Gäst
SV: RITUALIST BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #5 skrivet: 2007-06-04, 18:10:17 »
Tackar för detta Formy!!!

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: RITUALIST BUILDS, TACTICS & TRIX
« Svar #6 skrivet: 2007-06-04, 18:56:25 »
Japp, mycket intressant läsning!

Jag har hittills nästan bara kört Bofors-byggen på min rit. Rätt kul, men man bör kanske bredda sig lite. =)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

 

Senaste inlägg