Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Mer RAM  (läst 1482 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Mer RAM
« skrivet: 2008-09-22, 11:08:13 »
Jag har med intresse följt Hinkens fråga om byggandet av ny dator. Själv har jag en burk som jag är nöjd med, men jag undrar om jag skulle uppgradera från 4 till 8 gig RAM? Kör just nu Vista Home Premium 64bit och har ett par Corsair Twin2x4096-6400C5 G (4gig totalt) installerat.

Kan min dator använda ytterligare 4 Gig RAM och måste jag isåfall köpa exakt samma minnen eller borde det funka med vilka 800MHz DDR2 minnen som helst?
« Senast ändrad: 2008-09-22, 11:17:11 by Loophole »
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest1223

  • Gäst
SV: Mer RAM
« Svar #1 skrivet: 2008-09-22, 11:27:20 »
Saxat från tråden Vista 64 for gaming: 4 or 8 gigs of ram på forumet Toms Hardware.

Citera
Hello people
i just plugged 8 gigs A-data ram s 800 mhz into my striker II formula asus mother board and i m runnig vista x64
and i must just addmit that all of you who are saying that ther is no fu**ing difference between 4 an 8 gis just talk a whole lot of ****!
Exspecially if you turn the page file off.
Its a very high difference on how runs vista 64 !!!
And in cod 4 online there is a way of difference between loading times and how the game rolls with 4 and then with 8 gis!
I just recommend buying 8 gigs as long as it is cheap !!!
There is a difference in preformence in any way!


Tom's Hardware har även en artikel om Vista Workshop: More RAM, More Speed.

Saxat från slutledningen från denna...

Citera
Our testing brought us to a clear conclusion: if you often use several memory hungry applications simultaneously, then there's really no way around upgrading your system to 8 GB. Working with applications, and especially switching between them, is much more efficient than with a typical 2 GB configuration. Also, it would even be feasible to run a modern 3D game that already takes up more than 1 GB of memory by itself while having another application with a large memory footprint running in the background. Thus, load times in Windows are a thing of the past, as is the constant swapping of Windows components to the hard drive.

Hoppas det kan vara en vägledning då jag själv inte har någon erfarenhet i området  :thumb

/S

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Mer RAM
« Svar #2 skrivet: 2008-09-22, 11:35:35 »
Det beror på moderkortet om du kan eller inte. Jag skulle dock bli oerhört förvånad om det INTE gick. Kolla i manualen, så är du säker. Jag hade köpt likadana minnen. Det kan bli knas om du väljer andra, och då blir det problem med hemska crc-fel och allmän instabilitet.


Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Mer RAM
« Svar #3 skrivet: 2008-09-22, 11:39:37 »
Har ett https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=4GBTWXD2800C5G mobo

Skall stödja 8Gb RAM enligt uppgift.

Kör fn https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=4GBTWXD2800C5G så det är väl bara att beställa för 720 spänn.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

 

Senaste inlägg