Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: COD Modern Warfare 2  (läst 3214 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
COD Modern Warfare 2
« skrivet: 2009-11-12, 13:15:40 »
Hej

Är det nån som spelar det nya spelet COD Modern Warfare 2?
Jag har testat lite och gillar det.
Hur hittar man er i så fall? (jag har steam)

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: COD Modern Warfare 2
« Svar #1 skrivet: 2009-11-12, 13:22:45 »
Vi blev tjuriga när de skippade de dedikerade servrarna och kom med matchmaking. Så de flesta av oss avbokade.

Hela historien om CoD:MW2 hittar du HÄR

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Baal

  • Old School Left Libertarian
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 447
    • peranderssvard.blogspot.com
SV: COD Modern Warfare 2
« Svar #2 skrivet: 2009-11-12, 14:44:25 »
Tjena! Jag spelar CoD:MW2 under namnet =[OG]=Baal. Adda mig gärna om du kommit på hur man gör. Jag har bara testat spelet i en timme eller så, så jag kan inte riktigt ge något seriöst utlåtande än (det kan man aldrig göra innan man hittat de riktigt bra och fega sniperställena, hehe!). Saknar dock hardcore mode mycket - man kan låsa upp det så småningom, men det verkar bara finnas HC deathmatch och HC S&D, och jag gillar sabotage och HQ mest. Men men, snyggt som stryk är det i alla fall!

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: COD Modern Warfare 2
« Svar #3 skrivet: 2009-11-12, 23:48:19 »
Installerade idag, har haft skitkul i två timmar  :thumb
Visst, Warfare 1 rockar ju i jämförelse men jag gillar det 2:an på nåt sätt ändå.

Bättre är WaW i mina ögon  :cartman
Cake or Death?


Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: COD Modern Warfare 2
« Svar #4 skrivet: 2009-11-13, 13:34:45 »
Klart som fan det är bättre än WaW. ALLT är bättre än den skiten! ;)

Har lirat MW2 några dagar nu. Historien i singleplayer war nog inte vad NÅGON förväntade sig. Känslan i multiplayer är inte riktigt lika dan som tidigare, men kartorna är grymt snygga! Serversystemet funkar bättre än väntat, men det är irriterande när hosten drar och den letar upp en ny lämplig bland de anslutna till "servern". Det blir ett tjugosekundersglapp man inte kan kontrollera. Vill man absolut spela med sina kompisar kan man starta en privat server och bjuda in polarna man har på Steam. Men det är klart råddigare än en dedikerad server.

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: COD Modern Warfare 2
« Svar #5 skrivet: 2009-11-13, 13:38:01 »
Nu ska ni inte gnälla på CoD:WaW. Det har blivit bra mycket bättre sedan det släpptes.
Tom. jag som är en surmage när det gäller spel som inte håller måttet i början har tagit till mig CoD:WaW och spelar fn. hellre det än CoD4 :pistols

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: COD Modern Warfare 2
« Svar #6 skrivet: 2009-11-13, 14:43:59 »
WaW är roligare än CoD 4 tycker jag. Bättre kartor och en roligare upplevelse.
Jag kommer vägra röra MW2 tills dom fixar dedikerade servrar. Så jag gissar att jag aldrig kommer spela det spelet.

Det känns lite avigt att se fram emot en Treyarch release men förhoppningsvis så behåller dom deikerade servrar. Annars får det bli BF Bad Company när det nu släpps.

guest2209

  • Gäst
SV: COD Modern Warfare 2
« Svar #7 skrivet: 2009-11-13, 17:38:48 »
@Enos Pork , Supragod,
 :stupid

-cb99



Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: COD Modern Warfare 2
« Svar #8 skrivet: 2009-11-14, 18:21:36 »
Smaken är som baken!  :kiss

Panga på bröder!  :pistols
Cake or Death?


Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: COD Modern Warfare 2
« Svar #9 skrivet: 2009-11-14, 19:17:08 »
nån som spelat som kan ge en lite recension om spelet?

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: COD Modern Warfare 2
« Svar #10 skrivet: 2009-11-15, 12:28:56 »
Efter mycket velande fram och tillbaka så köpte jag till slut MW2. Mest för att jag hade pengar över.

En kort version av spelet som jag ser det.

Singleplayer rockar! Det är fullt ös hela tiden, bra story och coola uppdrag. Man åker världen över och får spela på alla möjliga platser och man följer ett par olika karaktärer som tillhör olika insatsstyrkor. Vilket är riktigt häftigt.
Det enda jag stör mig på är att det är så kort, dom kunde lätt gjort varje uppdrag längre.
Singleplayer bjuder på mycket, men när man precis har börjat gilla t.ex. Navy Seals och det uppdraget man gör med dom, så tar det slut och sen är det inte mer med det. Man önskar att varje uppdrag var ngt längre.

Men det är iaf välgjort från början till slut. Hellre ett kort och riktigt bra spel än ett utdraget halvbra spel.

Sen har vi Spec Ops. Jag har inte provat det alls mycket, enda jag kan säga är att det verkar tokigt svårt. Iaf dom man kör solo. Co-op läget har jag inte provat än.

Multiplayer är ju den stora besvikelsen. Även om det är riktigt roligt, perks, killstreaks allt känns bättre. Mappsen är också roligare om än kanske lite väl röriga så här i början. Hade varit smidigt om man kunda välja server och på så vis nöta in en viss map.
Avsaknaden av dedikerade servrar är stor helt klart. Att inte kunna hitta en favorit server att hänga på är riktigt tråkigt.
Men den stora smällen kom endå när jag blev Rank19 och låste upp Hardcore mode, och insåg att dom bara har två gamemodes för Hardcore läget. Jag tappade suget fullständigt och kollade film istället.

Man kan starta en egen privat server med egna inställningar, till viss del. Man skulle kunna köra alla modes i Hardcore på så vis. Men, det är endast för dig och dina vänner. Inga utomstående kan joina, verkar det som iaf. Kanske om man joinar en steam group etc, så kanske man kan kringgå en stor del av problemen genom att köra privata servrar med dom.

Det har förvisso kommit 3 nya gamemodes i en updatering, så jag hoppas att Hardcore ska få fler oxå. Vilket inte är helt osannolikt.

Kan också tillägga att i både single- och multiplayer har spelet blivit svårare.
Vet inte om det är många som fuskar på servrarna, eller om det bara är så att det finns väldigt många tokigt bra spelare där ute. Fler än i CoD4. ^^

En annan sak man saknar förutom dedikerade servrar och fler Hardcore lägen är vänner att spela med. Då de flesta jag känner bojkottar spelet.

Spelet är ju kopplat till steam. Så vi som spelar får helt enkelt nå varandra därigenom. Eller här på forumet.

Old Gents steam grupp är ju en bra början.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: COD Modern Warfare 2
« Svar #11 skrivet: 2009-12-13, 23:47:19 »
Jag har införskaffat MW2 och döm om min förvåning att efter 20 st pug spelningar hör en röst.. : Hello is it Tahlanos from OldGents ?

Det var banne mig Organplayer från C-Squad och sen dör både Crappy och en annan in.. jag addade Crappy som friend på steam ochsen blev jag invited till deras lag...
Forester, Bulldozer , ja i princip alla C-Sq lirade MW2.
Först lirade jag ihop med 4 av dom.. och var i samma team hela tiden sen dör det in tillräckligt av dom så vi kunde köra 5 mot 5 i private server.

Sen att några stycken på mitt nya jobb kör detta spel gör inte saken sämre.

Lite annorlunda lir.. inte som WaW alls... men skojigt när man väl lär sig hur det funkar.
AVAST CLEARED !

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: COD Modern Warfare 2
« Svar #12 skrivet: 2009-12-15, 21:59:40 »
Jag tycker det är helt ok. Lite annorlunda upplägg med servrar och kan ta lite tid i lobbyn mellan banor men det är ju bara gå ur och starta om. Bra tidsfördriv och kul om man inte har så mycket tid.

Jag lirar som =[OG]= Rhonar

Så adda på

guest1583

  • Gäst
SV: COD Modern Warfare 2
« Svar #13 skrivet: 2010-01-12, 18:55:02 »
kör också COD Modern Warfare 2  och gillar de.. har dock sina brister men ja jag kör för fullt och är lvl 70 nu.. men adda "89chan92" spelar under namnet "Kill_With_Me"

guest2292

  • Gäst
SV: COD Modern Warfare 2
« Svar #14 skrivet: 2010-01-16, 13:12:16 »
Jag älskar MW2! Jag har kört singelplayern snart 3 gånger (kör om den på Veteran just nu).
Själva multiplayern är skit bra! Lite tråkigt att man inte kan välja sin favorit server, men det är skit roliga vapen, kartor och perks. Jag tänkte inte köpa det men det är värt pengarna och lungt värt många timmar. :)

 

Senaste inlägg