Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: AGEIA PhysX  (läst 2057 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
AGEIA PhysX
« skrivet: 2006-03-23, 09:00:06 »
Hej alla som har koll!

AGEIA PhysX

  • Vad vet ni egentligen om detta med PPU i burken?
  • Går det att köpa någonstans idag?
  • Är det något att lägga pengar på?
  • Hur mycket pengar pratar vi om?[/list:u]

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest599

  • Gäst
AGEIA PhysX
« Svar #1 skrivet: 2006-03-23, 11:09:44 »
Problemet är att spelen måste programeras med detta kort i åtanke för att det skall fungera. Det som kommer att ske är troligen att grafikkorten kommer att ta på sig denna funktion.
(Har ngt luddigt minne av att nvidia köpte upp ett företag som sysslar med fysikhårdvara men kommer inte ihåg närmre)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
AGEIA PhysX
« Svar #2 skrivet: 2006-03-23, 11:19:36 »
Lika bra att invänta stöd från Microsoft i Direct X innan man skaffar fysikkort (eller om det nu blir kombinerade grafik/fysikkort).

Intressant teknik är det dock! Fysikeffekterna i HL2 (vilka fortfarande är de bästa i spelvärlden hittills) ger ju en försmak om vad som kommer framöver!

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
AGEIA PhysX
« Svar #3 skrivet: 2006-03-23, 12:03:14 »
Här är filmsnuttar ur Ghost Recon Advanced Warfighter som kommer att stödja PPU.
Filmer till höger är tagen med medelhöga GPU-inställningar enligt Bo på Grin.

http://physx.ageia.com/footage.html

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest599

  • Gäst
AGEIA PhysX
« Svar #4 skrivet: 2006-03-24, 21:07:22 »

 

Senaste inlägg