Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Heroes=Easy-mode  (läst 1901 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
Heroes=Easy-mode
« skrivet: 2007-08-08, 11:39:43 »
Jag har tidigare levt i Illusionen att Nightfall var väldigt enkelt, i förhållande till Prophecies/Factions. Jag har dansat igenom NF (förutom det allra sista missionet) med skrattretande lätthet med några karaktärer, och körde huvudet rätt i tegelväggen när jag startade en ny Factionskaraktär. Nu har jag precis sprungit igenom några questar i Factions, men denna gång med Heroes. Återigen slås jag av hur lätt spelet är när man har heroes. Jag blir nästan lite ledsen över detta, eftersom man måste spela igenom 95% av kampanjerna innan man får någon som helst utmaning.

Hoppas nu att GW:EN blir riktigt riktigt svårt, sådär tårdrypande, vanmaktsskapande, irriterande jättesvårt. Jag hoppas på missions som är OMÖJLIGA att klara om man inte är minst 3 riktiga spelare.


Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Heroes=Easy-mode
« Svar #1 skrivet: 2007-08-08, 12:40:40 »
Ja, det har blivit bra mycket enklare med heroes - särskilt eftersom man kan flagga dem hit & dit, samt optimera deras skillanvändning för att passa deras roll. Henchies gick inte att styra på samma vis, och de har ganska märkliga skilluppsättningar i många fall. Ta t.ex. Alesia:

1. Heal Other - ganska bra healing skill, men är inflexibel (ej självhelning) och osnål på energi.
2. Healing Breeze - bra på att kontra degen, men är precis som HO lite för energikrävande i svårare områden.
3. Healing Touch - detta är anledningen till att kära Alesia ibland ställer sig i frontlinjen. Usel hero-skill.
4. Orison of Healing - det här är väl egentligen den enda bra allround-skillen i Alesias skillbar.
5. Restore Life (touch skill) - riktigt dålig res för PvE, där det oftast är bättre att använda Rebirth eller åtminstone Resurrect.
6. Word of Healing [E] - energisnål och helar bra i svåra lägen, men går inte att kasta på sig själv.

Av detta kan man utläsa att Alesia 1) har en chockerande kort skillbar, 2) tenderar att dra aggro, 3) får slut på energi i lite segare strider, samt 4) har dåliga möjligheter att hela sig själv.

Bye bye Alesia! Hello Dunkoro!  :D


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Baal

  • Old School Left Libertarian
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 447
    • peranderssvard.blogspot.com
SV: Heroes=Easy-mode
« Svar #2 skrivet: 2007-08-09, 01:22:30 »
Heroes förstörde hela spelet. Länge leve PUG:en! ;)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Heroes=Easy-mode
« Svar #3 skrivet: 2007-08-09, 13:04:19 »
Hehe. Näe, inte förstörde, men det har blivit alldeles för lätt! Jag vägrar att tro att det är mina skillz0rs som gör att missions och quester helt plötsligt är busenkla, när det tidigare var ett riktigt äventyr!


Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Heroes=Easy-mode
« Svar #4 skrivet: 2007-08-10, 00:43:42 »
Man kan ju iofs välja att lämna Koss och Dunkan hemma isf ;)
Viva Alesia.. Viva Stefan ..lol I think NOT
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

 

Senaste inlägg