Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hur kan man extrahera info(bilder) från min bärbara som krachat?? HD är OK!!  (läst 2656 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad vandromedon

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 596
  • WoW for the world
Tjenare!

Undrar om man kan få ut infon från min hårddisk på min krachade bärbara. Jag är nästan helt säker på att den är ok. Det är nog en 2.5" den är liten iaf jämfört med den jag har i stationära datorn.
Har läst att det skall gå att köpa ngn typ av usb device som man kan koppla in 2,5" i.

ngn som vet ngt om detta ?? :help :cry

Mvh Stefan
Casual gamer

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
Jodå, så länge hårddisken är ok så skall det inte vara några större problem. Kolla vad det är för anslutning till din 2.5" disk - SATA eller IDE när du väl vet det köper du ett lämpligt externt kabinett eller docka. Finns flertalet att välja på på till exempel datorbutiken.com eller komplett.se Dessutom är de inte särskilt dyra.

Lycka till!

"Jag tar rygg på Letalis"

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
man kan köra ghetto oxo... dra kablar från datorn till bärbarahd som du plockat ut. starta datorn and bob's your uncle.

Edit: Helt fel alternativt otydligt. :) //shadow
« Senast ändrad: 2008-10-19, 13:10:30 by shadowskimmer »

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
Om det är en sata disk så kan du köpa en usb docka. En hårddiskläsare som du bara ställer in hårdisken i.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
:stupid (alla utom möjligen :moose)

Tänk på att det är olika kontakter både för sata och ide på 2.5-tumsdiskar (som sitter i bärbara) och 3.5-tumsdiskar (som sitter i stationära) så den docka eller sladd som du köper måste ha stöd för båda (eller åtminstone rätt variant).

Men din lokale datorhandlare eller Clas Ohlson, Teknikmagasinet, Kjell & Co etc borde kunna hjälpa dig med något som fungerar för ett par tre hundralappar.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad vandromedon

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 596
  • WoW for the world
 :D  Gracias !! :bow
Casual gamer

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
Ja tacka vet jag min gamla bärbara Mac. Det var bara att plugga in den i min stationära med en USB-kabel (har jag för mig) så kom den upp som en extern HD: :) Smidigt!

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


 

Senaste inlägg