Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Sniffits - UI/Addonpack  (läst 1828 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest21

  • Gäst
Sniffits - UI/Addonpack
« skrivet: 2009-08-12, 03:45:02 »
Jag har lagt upp en del screenshots på mitt ui i  ui tråden men aldrig postat någon lista på de addons jag nyttjar. Inte heller  har jag sammanställt någon lista över bra att ha addons eller guider för olika konfigurationer av addons. Jag tänkte därför lägga upp ett addonpack med de addons jag har och de konfigurationer jag spelar med. Mitt råd till dig som är intresserad av att pröva detta är att:
1. Gör en backup av din interface och WTF folder.
2. Skriv ned en lista på addons som är viktiga för just dig och din klass så att du kan installera just dessa addons efter det att du installerat detta.
3. Se detta packet som en stomme att jobba utifrån, modifiera detta utefter dina behov och posta gärna feedback och nya idéer här.

DOWNLOAD
(det kommer troligen en popup när du påbörjar nedladdningen)

Instruktioner:
1. Skapa kopior av din WTF och Interface folder, spara dessa utanför wowmappen.
2. Ladda hem filen här ovanför och packa upp den i wow mappen
3. Gå in under wowmappen/WTF/Account, där finns det en mapp som heter LOGIN, döp om den till ditt login namn i caps (stora bokstäver).
4. Gå in i mappen du just döpt om till ditt login namn, där finns det en mapp som heter Outland, gå in i denna så finns det en mapp som heter Character. Ändra detta till namnet på den karaktär du vill att inställningarna skall gälla för.

När du gjort detta är det bara att logga in som vanligt, observera att du kommer att ha fått mina grafik inställningar så du kan komma att behöva ställa om dessa så att de passar din dator och din skärm.

När du kommer till skärmen där du får välja karaktär att logga på med, gå in under Manage addons längs ned till vänster. Här skall du kryssa i det addon som heter Forte_Y där "Y" är den klass du spelar (t.ex. Forte_Deathknight).

Därefter är det bara att logga in. Totalt sätt så kräver detta addonpack ca. 100MB av h-disk utrymme och ca. 50 MB ram för att köra. Det skall inte slöa ned någon dator nämnvärt.

Har ni några frågor är det bara att posta dem nedan eller fråga mig ingame.



Addon lista:
-Auctioneer
-Bagnon
-Bartender4
-BigWigs Bossmods (disabled)
-Buffalo3
-ButtonFacade
   -Apathy
   -Caith
   -LiteStep
   -SimpleSquare
-Cartographer
-CowTip
-CurseProfiler 2.0 (disabled)
-Deadly Boss Mods
-eePanels2
-EnsidiaFails
-ForteXorcist
-Gatherer
-Ghost: Pulse
-GonffBar
-IceHud
-MikScrollingBattleText
-Minimap Button Frame
-Omen Threat Meter
-OmniCC
   -OmniCC Pulse
-oRA2
-PitBull Unit Frames 4.0
-Postal
-Prat 3.0
-Preform AV Enabler (disabled)
-Quartz
-QuestHelper (disabled)
-Recount
-SharedMedia
-SharedMediaAdditionalFonts
-SharedMediaLib
-Sqeenix
-SLDataText
-Xloot
   -XlootMaster

 

Senaste inlägg