Har själv en iFån sedan någon vecka tillbaka och en kul historia bakom dess tillkomst.
Funderade först på att skaffa en HTC, är ju lite svag för OpenSource-rörelsen... Men det drog ut på tiden och sambon hann skaffa en iFån först.
Blev helt såld! Så jag tog kontakt med Halebop precis som hon gjort för att beställa en. Fick en notis att den var beställd och det skulle ta 2- 5 dagar.
Efter en vecka skickade jag och frågade vad som hänt och får svaret att ordern var annulerad för mitt personnummer överensstämde inte med personnumret som mitt kontantkort var registrerat på (tidigare köp av sambon, men väldigt länge sedan och inget man direkt funderat över). Hade kanske uppskattat att ngn informerade att ordern var annulerad, men ack nej.
Efter en rad eder så beställde jag en igen, men nu var det minst 4 veckors leveranstid. Suckade tungt och lät i alla fall ordern gå iväg (denna gång med helt nytt abonnemang).
Efter en vecka skickade jag och frågade hur det gick, om det fanns ngn info om ordern eller om den blivit annulerad eller om de hade en hum om tid för leverans. Helt enkelt ngn sorts livstecken.
Får till svar att det finns ingen order på telefonen, men jag får gärna beställa igen.
Kör nu till Media Markt och köper en över disk med Telia abonnemang i ren irritation. En svart 3GS på 16 GB. Inget knussel, inget bekymmer.
Efter en dryg vecka med denna telefon får jag i kväll ett mail från Halebop. Min mobil är skickad nu..! På ordern som inte finns. Med telefonen som inte ska komma in förrän om två veckor. Skickar en fråga till dem, varför de förpestar mitt liv och ber dem snällt annulera denna ordern som jag vet att de kan.
Får till svar (samma kväll, kudos för det) att den är skickad och det går inte att annulera ordern, men när den kommer kan jag låta den ligga ohämtad i två veckor så avbryts ordern.
Seriöst företag...