Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Smartphone - Iphone versus HTC Hero. Jag väljer IPHONE  (läst 4556 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
Smartphone - Iphone versus HTC Hero. Jag väljer IPHONE
« skrivet: 2009-11-27, 14:56:10 »
Men vilken? Saken är den att jag är nu inne på min andra Hero på en vecka och igår la skräpet av. Ska därför tillbaks till butiken i eftermiddag/kväll och kräva ett återtagande samt en ny telefon av annat märke. Det kommer bli en iphone. Frågan är vilken storlek osv. Jag är fullkomligt novis gällande iphones.

Hjälp mig plz..

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Smartphone - Iphone versus HTC Hero. Jag väljer IPHONE
« Svar #1 skrivet: 2009-11-27, 15:01:17 »
3GS - klart.

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Smartphone - Iphone versus HTC Hero. Jag väljer IPHONE
« Svar #2 skrivet: 2009-11-27, 15:07:24 »
Räcker det med 16 eller behövs 32?

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Smartphone - Iphone versus HTC Hero. Jag väljer IPHONE
« Svar #3 skrivet: 2009-11-27, 15:09:07 »
Hur lång är en evighet?

Jag känner att jag "klarar" mig med 16, men 32 är dubbelt så mycket.

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Smartphone - Iphone versus HTC Hero. Jag väljer IPHONE
« Svar #4 skrivet: 2009-11-27, 15:11:12 »
haha..  Då blir det så. Tack!

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Smartphone - Iphone versus HTC Hero. Jag väljer IPHONE
« Svar #5 skrivet: 2009-11-27, 16:08:21 »
Instämmer. Tyvär säljer jag inte iphone, annars hade du kunnat ha en i afton ;)
Antar att det är därför du pratade med min iphone, och jag med din telesvarare?

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Smartphone - Iphone versus HTC Hero. Jag väljer IPHONE
« Svar #6 skrivet: 2009-11-27, 16:18:58 »
haha..stämmer utmärkt Rhytm..

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Smartphone - Iphone versus HTC Hero. Jag väljer IPHONE
« Svar #7 skrivet: 2009-11-27, 17:30:44 »
iPhone? 

Den får fem tummar upp. + en extra
:thumb :thumb :thumb :thumb :thumb + :thumb

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Smartphone - Iphone versus HTC Hero. Jag väljer IPHONE
« Svar #8 skrivet: 2009-11-27, 17:34:23 »
Nu är jag ju certifierad självplågare så jag har en HTC Touch HD med Win mobile 6.1... :microsoft

Men jag är nöjd ändå...  :thumb
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Smartphone - Iphone versus HTC Hero. Jag väljer IPHONE
« Svar #9 skrivet: 2009-11-27, 21:10:10 »
Kan nu berätta att tjejen i butiken jag handlade från utbrast ett: - Å NEJ!, när hon såg mig idag. Sedan var det då dags. Självklart så ville hon hjälpa mig att få en ny HTC HERO men jag förklarade att det inte var aktuellt för mig längre och att jag inte litade på att en tredje telefon från HTC skulle göra mobilens kvalitet bättre utan att jag nu ville ha en Iphone 3GS istället. Efter mycket snack om att de tyckte synd om mig men att vissa fortfarande får vänta 3 månader på en leverans så lyckades hon i alla fall ordna upp en till Sollentuna från Göteborg. "Tyvärr" så blev det en 32 GB men det får jag stå ut med. Känns ruskigt skönt detta och telefonen blir levererad på tisd eller onsdag. Trots alla problem så kan jag rekommendera The Phone house i Sollentuna centrum som skött detta snyggt. Det är trots allt inte deras fel att HTC leverar produkter som inte är färdigutvecklade. Har ni vägarna förbi denna butik så gå gärna in och fråga vilken telefon de rekommenderar HTC Hero eller Iphone..  :)
Jag är numera väl/Ö känd där..


guest1645

  • Gäst
SV: Smartphone - Iphone versus HTC Hero. Jag väljer IPHONE
« Svar #10 skrivet: 2009-11-27, 23:09:39 »
Har själv en iFån sedan någon vecka tillbaka och en kul historia bakom dess tillkomst.
Funderade först på att skaffa en HTC, är ju lite svag för OpenSource-rörelsen... Men det drog ut på tiden och sambon hann skaffa en iFån först.
Blev helt såld! Så jag tog kontakt med Halebop precis som hon gjort för att beställa en. Fick en notis att den var beställd och det skulle ta 2- 5 dagar.

Efter en vecka skickade jag och frågade vad som hänt och får svaret att ordern var annulerad för mitt personnummer överensstämde inte med personnumret som mitt kontantkort var registrerat på (tidigare köp av sambon, men väldigt länge sedan och inget man direkt funderat över). Hade kanske uppskattat att ngn informerade att ordern var annulerad, men ack nej.

Efter en rad eder så beställde jag en igen, men nu var det minst 4 veckors leveranstid. Suckade tungt och lät i alla fall ordern gå iväg (denna gång med helt nytt abonnemang).

Efter en vecka skickade jag och frågade hur det gick, om det fanns ngn info om ordern eller om den blivit annulerad eller om de hade en hum om tid för leverans. Helt enkelt ngn sorts livstecken.
Får till svar att det finns ingen order på telefonen, men jag får gärna beställa igen.

Kör nu till Media Markt och köper en över disk med Telia abonnemang i ren irritation. En svart 3GS på 16 GB. Inget knussel, inget bekymmer.

Efter en dryg vecka med denna telefon får jag i kväll ett mail från Halebop. Min mobil är skickad nu..! På ordern som inte finns. Med telefonen som inte ska komma in förrän om två veckor. Skickar en fråga till dem, varför de förpestar mitt liv och ber dem snällt annulera denna ordern som jag vet att de kan.
Får till svar (samma kväll, kudos för det) att den är skickad och det går inte att annulera ordern, men när den kommer kan jag låta den ligga ohämtad i två veckor så avbryts ordern.
Seriöst företag... :pistols

guest1645

  • Gäst
SV: Smartphone - Iphone versus HTC Hero. Jag väljer IPHONE
« Svar #11 skrivet: 2009-11-27, 23:10:47 »
Köpt Worms till iFånen i alla fall. :supporter

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Smartphone - Iphone versus HTC Hero. Jag väljer IPHONE
« Svar #12 skrivet: 2009-11-27, 23:17:53 »
Halebop är ett helägt dotterbolag till telia ;)

guest1645

  • Gäst
SV: Smartphone - Iphone versus HTC Hero. Jag väljer IPHONE
« Svar #13 skrivet: 2009-11-28, 18:09:04 »
Jag vet, det har beskrivits som deras "ungdomsabonnemang", typ... Kvittar dock, de betedde sig fortfarande som puckon. :)
Att det blev Telia på MediaMarkt är av den enkla anledningen att det var det enda de hade. Vill ju egentligen ha Halebop eftersom sambon och ungarna har det vilket håller nere kostnaderna en hel del.

 

Senaste inlägg