Hejhopp.
Jag körde iofs bara wow fram till Igelkungen kom i en expantion.
Men min någorlunda objektiva syn är så här.
I mångt & mycket är Rift väldigt likt WoW,vilket bidrar till ökad trivsel för de som spelar/spelat WoW innan..85% av spelarna i Rift är fd WoW spelare,,eller fortfarande aktiva woware.
Grafikmässigt så smiskar Rift wows rumpa med bambukäpp,,visst det är olika sorters grafik,,but non the less..wow har inte en chans med sina rosa dinos =)
Spelmässigt är det inte så stora skillnader,,det finns fler variationer på samma klass.. En rogue kan tex vara Tank..dps eller till o med support healer i raid,,och detta kan enkelt hoppas imellan via en knapptryckning (om man köpt och specat dessa roller)
Det finns mycket att säga,, men i stora drag,,om EQ2 & WoW fick ett barn ihop skulle det heta Rift.
Jag anser att spelet är bra,,det är ungt så visst finns det saker som saknas,,men Trion är oehört duktiga på att lyssna av communityt och ändra och tweeka,,iaf 1 update varje vecka på olika saker och tillägg.
Om du som wowfreak kommer att tycka om spelet beror bara på dig..
Startar du Rift med avsikt att omedelbart böra jämföra allt du ser & gör med wow,,så kommer du antingen att bli väldigt besviken eller totalt hänförd..
Många woware har blivit det sista vet jag..men ha en open mind, ta spelet för vad det är,,ett nytt spel med fragment från flera andra mmos.
Så kommer du garanterat att gilla det =)
Och självklart är du välkommen att spela med oss om du bestämmer dig för att testa spelet..
Info om var hur och när vi spelar finner du här:
http://www.oldgents.se/forum/index.php?topic=24615.0Väl mött ingame