Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Blivande sambos ex  (läst 6383 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Blivande sambos ex
« Svar #15 skrivet: 2005-08-22, 12:04:03 »
X:et har bil och jobb.
Deras gemensama barn är 5.
X:et planerar att flytta till hus nästa år så..... De kan inte ha det så dåligt med pengar ;)
Och barnet skall gå kvar på sitt nuvarande dagis tills det är dags för 6:års!
Så det är ju inga problem för honom än på 1 år!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
Blivande sambos ex
« Svar #16 skrivet: 2005-08-22, 14:49:04 »
Köp huset, 2 mil är ju ingen sträcka.
Låter man x-et hindra kommer det kanske skapa en grogrund för framtida bitterhet och osämja.

guest338

  • Gäst
Blivande sambos ex
« Svar #17 skrivet: 2005-08-22, 15:27:31 »
Inte direkt så att jag känner dig Braxen, inte det minsta faktiskt. Men på ett forum får ju alla vädra sin åsikter :)

Citat från: Braxen
X:et planerar att flytta till hus nästa år så.....


Och han har redan tingat en kåk i närheten av där ni bor nu eller?
Om X:et också ska flytta inom en så snar framtid så kan han väl kanske haka efter lite då, och leta hus i samma område? Eller är det tokvischa ni ska till där det säljs en kåk\10 år?

Två möjligheter här som inte påverkar ungarna mer än de redan gjort (är även jag skillsmässobarn sen 3-års åldern och det var helt klart inte roligt i alla lägen):

Antingen flyttar ni in och han letar hus i närheten. Eller så är ni ännu mer "the bigger man" och ni kör gemensamt bostadssökande för att hamna i samma område? Kanske kan han påskynda sina planer om flytt?(Kanske jobbigt att slita upp båda ungarnas rötter på samma gång dock).

Jag skulle älskat att kunna välja om jag skulle knata hem till farsan eller morsan efter plugget!

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Blivande sambos ex
« Svar #18 skrivet: 2005-08-22, 15:30:45 »
Jo jag är själv skillsmässo barn.
Vi får nog träffs och prata igenom lite
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest338

  • Gäst
Blivande sambos ex
« Svar #19 skrivet: 2005-08-22, 15:44:07 »
Citat från: Braxen
Jo jag är själv skillsmässo barn.
Vi får nog träffs och prata igenom lite


Låter som en mycket bra idé. Nu vet jag inte alls hur din relation till dessa barn är men man ska även komma ihåg att en 5-åring är inte dum. För mig skulle det vara viktigt att försöka agera på så sätt så man inte förknippas med något som påverkar barnet negativt. Det är nog jobbigt som det är att vara styvförälder, man får ju jobba dubbelt så hårt för halva belöningen.

Hellre är man ju styvfarsan som löser problemet till det bästa för alla parter (främst barnen) än att ungen ser en som den som förstörde mellan mamma och pappa samtidigt som man måste ta hänsyn till att man har ett eget liv att bygga vidare på.

Vill inte måla fan på väggen men vi som är skillsmässobarn har ju ett tredje perspektiv att resonera utifrån.[/b]

guest221

  • Gäst
Blivande sambos ex
« Svar #20 skrivet: 2005-08-22, 15:49:53 »
Köp huset.
Naturen, sjön, hagar, sniglar, rovfåglar, möss, insekter ,hästar, igelkottar, kaniner på tomten, alldeles för stora spindlar, lador, huskatter, traktorer, groggveranda, elda i öppna spisen på vintern, ingen trafik, tystnaden,  bara att öppna dörren och släppa ut ungarna i grön gräset.
Allt detta ger ungarna en så otroligt genuin uppväxt och absolut värt att skjutsa lite för. Våra barn har aldrig haft det så bra som nu, ute en bit utanför stan. Dock bara en mil.
Känner mig mycket lycklig lottad. Vi leta hus i 2 år, sen när vårt hus döck upp gick det inte att släppa det. Känner ni detsamma, så kör i vind.

My 50 cent.  :cheers

( Farsan fattar ju att det blir perfekt för ungarna)

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Blivande sambos ex
« Svar #21 skrivet: 2005-08-23, 17:19:13 »
Vill bara tacka för allas synpunkter! TACK

PS Vi kommer att börja med att hyra huset! DS :D

:cheers
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest191

  • Gäst
Blivande sambos ex
« Svar #22 skrivet: 2005-08-23, 17:40:44 »
Grattis o lycka till!!! :thumb

Själv får jag slåss för varenda schemalagd och i familjerätten överenskommen helg ...

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
Blivande sambos ex
« Svar #23 skrivet: 2005-08-23, 17:50:33 »
alltså... det kan inte vara så att x-et känner att hans nuvarande bostad inte kan mäta sej med huset då? att han e lite sotis på erat blivande boende och att han är nojjig att ungen/ungarna kommer trivas bättre i nya huset?

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Blivande sambos ex
« Svar #24 skrivet: 2005-08-23, 18:08:58 »
Även jag är skiljsmässobarn, fast med lite över 1000km mellan föräldrarna. min erfarenhet är att ett bra hem är viktigast. Föräldrarna kommer alltid att finnas där på något sätt iaf.

mina 5 Â?

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Blivande sambos ex
« Svar #25 skrivet: 2005-08-23, 18:30:59 »
@Moose Nä han tycker att det låter bra på alla sätt UTOM avståndet som han ev måste köra till skolan.
Vad han säger i vart fall!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

 

Senaste inlägg