Hej på er! Under min tid som hangaround och Trainee har jag mest lirat GW, men jag tänkte att det var dags att damma av BF2 häromdan... Jag har börjat lira litegrann under mitt gamla nick, Sunbane. Men jag har ett par problem:
Fråga 1:
Det händer de konstigaste saker när jag startar BF2. Det första som händer är att BF2 inte klarar av att logga in mig. Det står och tuggar en stund innan jag får ett felmeddelande om att anslutningen till inloggningsservern avbröts, och sedan en info-ruta från EA som är tom. Efter detta kan jag dock logga in lätt som en plätt, spela online och allt. Men: Samtidigt dör nätet för mina andra program som rullar i bakgrunden - främst Gaim (IM), Thunderbird (mail) och Firefox (www). Det sjuka är att Teamspeak fortfarande fungerar perfekt, som om ingenting hade hänt. Jag kör genom en WLAN router där jag har öppnat portar åt BF2. UPnP är också igång på densamma. Sedan efter att jag är klar med BF2, så måste jag starta om datorn för att få ut de andra programmen på nätet.
Fråga 2:
Finns det någon no-CD patch man kan köra in utan att råka ut för bekymmer? Jag är less på att stoppa i och ur skivan hela tiden. Jag tänkte först bara göra en diskimage av skivan och mounta den i DaemonTools, men det ville sig inte, för skivan verkar vara kopieringsskyddad.