Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Vanguard - Frågor  (läst 25245 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Vanguard - Frågor
« Svar #30 skrivet: 2007-01-26, 13:29:34 »
jo, men skall vi köra på EU eller USA? Det finns kanske fördelar med båda? Tex att slippa massa Serbo-kroatiskt spam i generalchatten på USA-servrar, samt att inte behöva stå i kö för att dräpa en viss questmobb, eftersom alla jänkare ligger och sover när vi lirar?

Fast bättre latency och allting annat på EU-servrar såklart, samt att halva vitsen med ett mmo är ju att det inte är folktomt och öde.

Jag röstar för EU- PvE.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Vanguard - Frågor
« Svar #31 skrivet: 2007-01-26, 13:54:46 »
Kan bara jämföra med DAoC där jag aldrig haft problem med lag, men då Vanguard kanske är känsligare för detta så ...

En annan sak som avgör saken kan ju vara om det är samma bolag som driver du olika server lokationerna. T.ex DAoC så är det inte samma bolag, vilket medför att patcharna kommer först till USA sen dröjer det ett bra tag innan de kommer till EU.

Det vill jag helst slippa!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1327

  • Gäst
SV: Vanguard - Frågor
« Svar #32 skrivet: 2007-01-26, 15:14:23 »
SonyOnlineEntertainment är ju internationellt bolag så då slipper vi nog släpande patchar, vad värre är, är gapande fransoser. Men som tur är går det utmärkt att stänga av valda delar som shouts och sånt i chatten :)

guest371

  • Gäst
SV: Vanguard - Frågor
« Svar #33 skrivet: 2007-01-26, 16:18:30 »
Jag hörde att EU-servrarna ska ligga i san diego med alla andra servrar... till att börja med

guest1327

  • Gäst
SV: Vanguard - Frågor
« Svar #34 skrivet: 2007-01-26, 17:21:29 »
Det är ju möjligt och anledningen till att välja EU server är ju att det är mest folk på när vi är på, och GM-styrda event är inte mitt i natten. Nu vet vi ju inte hur mycket av den varan det blir. på WOW var det ju inte värst mycket v den varan när jag spelade.  Men vi får väl se...

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Vanguard - Frågor
« Svar #35 skrivet: 2007-01-27, 01:44:22 »
m pingen är den samma så slipper jag diverse dryga fransoser o annat oknytt som tror att det är helt ok att bräka på sin egen rotvälska i "brådkast"-kanalen. Samt att jänke servrarna peak är när vi sover!  :thumb


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1327

  • Gäst
SV: Vanguard - Frågor
« Svar #36 skrivet: 2007-01-27, 17:02:33 »
Pingen var ju klart bättre på EU servern. Jag hade mellan 100-200 ms, och det måste väl ses som bra?
Ska vi förflytta oss till den då eller?    Jag har startat upp Ragge på EU-servern så jag får ha mitt namn. Samma klass och samma startpunkt.


Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Vanguard - Frågor
« Svar #37 skrivet: 2007-01-27, 17:23:44 »
Jag flyttar gärna över till EU, lägre ping är trevligt!

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Vanguard - Frågor
« Svar #38 skrivet: 2007-01-27, 17:27:45 »
Pingen var ju klart bättre på EU servern. Jag hade mellan 100-200 ms, och det måste väl ses som bra?
Ska vi förflytta oss till den då eller?    Jag har startat upp Ragge på EU-servern så jag får ha mitt namn. Samma klass och samma startpunkt.

Dito: Fast nu heter min bard Xzibit ...


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Vanguard - Frågor
« Svar #39 skrivet: 2007-01-27, 18:12:58 »
Jag har funderat på en sak.

Jag fnular ju på att starta upp en hafling och som en sådan kan jag vara antingen Warrior, Ranger, Rogue, Bard, Cleric eller Druid. Då jag inte är så familjär med rollspelande och min enda erfarenhet är wow... så var kan jag läsa på om de olika klasserna? Vissa tror jag ju mig veta genom wow... men de andra? Jag har letat på vanguards officiella sida men jag tycker ärligt talat att den är ganska... ja... dålig på den fronten. Hittar ingenting. Nån som har en bra sida eller kanske kan ge en bra sammanfattning själv?

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Vanguard - Frågor
« Svar #40 skrivet: 2007-01-27, 18:20:32 »
Pingen var ju klart bättre på EU servern. Jag hade mellan 100-200 ms, och det måste väl ses som bra?
Ska vi förflytta oss till den då eller?    Jag har startat upp Ragge på EU-servern så jag får ha mitt namn. Samma klass och samma startpunkt.

Dito: Fast nu heter min bard Xzibit ...

Dito här med. Paladin som heter Coban Truefellow

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Vanguard - Frågor
« Svar #41 skrivet: 2007-01-27, 18:21:41 »
Jag har funderat på en sak.

Jag fnular ju på att starta upp en hafling och som en sådan kan jag vara antingen Warrior, Ranger, Rogue, Bard, Cleric eller Druid. Då jag inte är så familjär med rollspelande och min enda erfarenhet är wow... så var kan jag läsa på om de olika klasserna? Vissa tror jag ju mig veta genom wow... men de andra? Jag har letat på vanguards officiella sida men jag tycker ärligt talat att den är ganska... ja... dålig på den fronten. Hittar ingenting. Nån som har en bra sida eller kanske kan ge en bra sammanfattning själv?

Kolla om du hittar något via denna länksamling: http://www.cuffslinks.com/vanguardsoh/
Det kommer säkert att poppa upp sidor om detta vart det lider - Vanguard är rätt nytt.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Vanguard - Frågor
« Svar #42 skrivet: 2007-01-27, 18:32:20 »
Jag har en kojan human på EU-servern. Det borde väl gå enkelt att förflytta den till Qualia? Annars får jag väl rulla ny antar jag.

EDIT: En lvl 6 disciple står och väntar i Khaal. :)
« Senast ändrad: 2007-01-27, 19:26:05 by DaddyLongLeg »

guest371

  • Gäst
SV: Vanguard - Frågor
« Svar #43 skrivet: 2007-01-27, 19:08:26 »
http://wiki.silkyvenom.com/index.php
Massa bra info om klasser/raser

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Vanguard - Frågor
« Svar #44 skrivet: 2007-01-27, 19:11:53 »
e det en skarp version nu eller finns det så man kan prova nånstans?

Kanske man sa leta sej ner i dess underliga mmorpg-träsk
 :thumb

 

Senaste inlägg