Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Skitsambo  (läst 8419 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest191

  • Gäst
Skitsambo
« skrivet: 2007-09-27, 21:07:36 »
Tjena! Har precis fått veta att min sambo sedan 7 år vill att jag skall betala rum 3 i vår trea. Rum 3 är mina barns rum, de är hos oss (mig) varannan helg och jag (vi) ville att de skulle ha ett eget rum så de kände sig välkomna hos oss.
Nu vill min sa_ns sambo att jag skall betala det tredje rummet för det är ju "inte mina barn". FY F_N eller?!!
tacksam för väl avvägda kommentarer är en djävligt ledsen och besviken =[OG]=Tumba :(

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Skitsambo
« Svar #1 skrivet: 2007-09-27, 21:23:12 »
Oj... jag förstår verkligen att du är ledsen och besviken. :eek
Skulle jag också ha blivit om jag hade varit dig.

Jag antar att ni har diskuterat igenom det hela ordentligt så att det inte är något missförstånd av något slag, eller?


Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Skitsambo
« Svar #2 skrivet: 2007-09-27, 21:33:20 »
Ja det var inte så bussigt... :(

Hon har ju valt dig och i det paketet ingår också dina barn, det går ju inte att ändra på. Och det måste ju någonstans vara mycket bättre att barnen har ett eget rum när de är hos er.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Skitsambo
« Svar #3 skrivet: 2007-09-27, 21:42:44 »
Antar ni har delad ekonomi och att ni väger intagen mat o slaggprodukter så man vet hur många procent av mat-och avloppsräkningarna ni ska betala?

Näe ... hål i huvudet. Dumpa henne ... jag menar om du ska betala för 2/3 av hyran så kan du lika gärna betala hela själv.
« Senast ändrad: 2007-09-27, 21:44:37 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest191

  • Gäst
SV: Skitsambo
« Svar #4 skrivet: 2007-09-27, 21:54:29 »
Inga missförstånd tyvärr, jag vet inte vad som flugit i henne och jag är på väg att dumpa henne även om det tar emot. Fick känslan av att ngt var "fel" när jag pratade med hennes mamma häromdagen och fick en massa antydingar ang. att "ja hon vet ju inte hur mkt räkningar hon betalar i månaden" etc. precis som det vore en hemlighet?!?!?!?
Jag har gjort klart för henne att om hon vill att jag skall betala allt som har med mig och mina barn att göra och hon betalar för sig, så visst är det ok men då gör vi det på vars ett ställe. Jag är luttrad av en massa skit genom åren och förmodligen drar jag till mig problem - men nu är det fan tillräckligt! Jag drar! :stupid

guest3

  • Gäst
SV: Skitsambo
« Svar #5 skrivet: 2007-09-27, 21:56:20 »
Erbjud dig betala 2 dagar av 14. Det blir alltså 1/7 av rummets hyra. Barnen är ju inte där oftare.
Sen får hon väl sitta och fisa där de andra 12 dagarna bäst hon vill.

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 493
SV: Skitsambo
« Svar #6 skrivet: 2007-09-27, 21:58:08 »
Fan vad småaktigt av henne... vad kommer härnäst - prislappar på maten i kylskåpet ? myntautomat i duschen ?

guest191

  • Gäst
SV: Skitsambo
« Svar #7 skrivet: 2007-09-27, 22:10:23 »
Fy faaan, jag vet inte var jag skall bli av?! Visst har vi delad ekonomi (jag bjussar på en massa saker som jag tar som självklart och inte ens ids "berätta" att jag bjussar på) och varje kvitto skall delas på  och visst ärligt talat har jag haft detta på känn men ... det var hon som var min "räddning" när jag skilde mig från min knäppa hustru (som fortfarande efter sju år tror det är hon o jag). Nu skall jag supa skallen i bitar, jobba 12 timmar och sen supa skallen i bitar hela helgen ... sen ber jag henne fara åt helvete. När skall eländet sluta??!!! När jag berättade mitt livs historia för en terepeut i samband med skilsmässan för 7 år sedan satt hon med hakan mellan knäna och sa "det du berättar är historien om tre olyckliga 80 åriga gubbars sammanlagda liv, och du är bara 40". En sak är säker: jag tänker f:n leva vidare och har gett mig f:n på att bli lycklig! så det så! Ingen av er känner mig  -  det är det ingen som gör - men ert stöd betyder faktiskt en hel del för mig!!!! Tack för att ni finns o svarar!

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Skitsambo
« Svar #8 skrivet: 2007-09-27, 22:11:51 »
:thumb :kiss

Har hon säkert förstått hur mycket den här saken påverkar dig?
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest3

  • Gäst
SV: Skitsambo
« Svar #9 skrivet: 2007-09-27, 22:12:38 »
:love

guest191

  • Gäst
SV: Skitsambo
« Svar #10 skrivet: 2007-09-27, 22:18:10 »
eeeh ngn som kan hjälpa mig att fixa en tvåa i Lund?  :love
tar minst ett år med bostadskö och jag har inte en spänn att sätta in i bostadsrätt

guest3

  • Gäst
SV: Skitsambo
« Svar #11 skrivet: 2007-09-27, 22:22:19 »
Fawltans garage? ;)

guest191

  • Gäst
SV: Skitsambo
« Svar #12 skrivet: 2007-09-27, 22:25:32 »
har sovit i garage o diverse skumma ställen så det räcker, nä; värme o bredbandsuttag i väggen e vad jag vill ha.  :nono

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: Skitsambo
« Svar #13 skrivet: 2007-09-27, 22:54:26 »
Citera
värme o bredbandsuttag i väggen
Värme är överskattat...

Det här med ekonomin är kanske hennes sätt visa att du inte är så viktig för henne längre.
Hon kanske inte vet vad hon vill själv och kan inte ta i problemet själve eller så kanske hon bara är en snål rackare.

Man tycker ju att efter sju år borde man kanske gå på andra hållet med ekonomin om man skall vidare i livet tillsammans :hm

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Skitsambo
« Svar #14 skrivet: 2007-09-27, 22:58:17 »
Jag har inte mycket att säga mer än :eek

Du verkar ju veta vad du skall göra. Jag önskar dig lycka till och hoppas att det går så besvärsfritt som möjligt.

:kiss
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

 

Senaste inlägg