Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Datorfunderingar för att köra AoC  (läst 29028 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest273

  • Gäst
SV: Datorfunderingar för att köra AoC
« Svar #105 skrivet: 2008-05-13, 17:40:43 »
Det är ju i alla fall bara 55:- Och tids nog är den nya burken klar och jävlar vad det kommer att gå undan då. Sen får de säkert inte ordning på spelet innan den 26:e i vilket fall. :)

Ja kan tänka mig de ... ( tyvärr så blir AoC försenat på grund av att man tygligen ska har servrar oxå !! )  :hm 

guest273

  • Gäst
SV: Datorfunderingar för att köra AoC
« Svar #106 skrivet: 2008-05-23, 17:37:56 »
Nu får jag kanske mina prylar den 6/2 då kommer nog min cpu, oxå leverans tid på detta !
ja vad ska man säga missade hela early acces + relessen idag ..
Och nu ligger AoC boxen här hemma och undrar varför den inte blir installerad

Bara en gamer kan förstå min frustration  :(


 

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Datorfunderingar för att köra AoC
« Svar #107 skrivet: 2008-05-23, 18:30:46 »
Men, vilken tid det tar att installera ..... suck...vänta vänta.

Den som...skit. vänta är trist :)
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

guest273

  • Gäst
SV: Datorfunderingar för att köra AoC
« Svar #108 skrivet: 2008-05-24, 08:46:40 »
 :lolabove

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: Datorfunderingar för att köra AoC
« Svar #109 skrivet: 2008-05-27, 09:54:22 »
Wohoo!!!

Idag får jag tillbaka min "uppdaterade" dator.
Nu jävlar ska det powerlevlas in absurdum.

Nytt moderkort, 4gb ram, nytt nätagg och en lite trevligare låda med mer kylning.
64 bitars Vista på gång inom en månad (microsofts leveranstid)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Datorfunderingar för att köra AoC
« Svar #110 skrivet: 2008-05-27, 10:05:46 »
@Ancient - känner med dig!  :cry

@Supra - faan nu kommer du ju choppa huvuden på löpande band! Fatalities FTW!  :supporter


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: Datorfunderingar för att köra AoC
« Svar #111 skrivet: 2008-05-27, 12:07:38 »
@Ancient - känner med dig!  :cry

+1
@Supra - faan nu kommer du ju choppa huvuden på löpande band! Fatalities FTW!  :supporter

Lätt!!!! Ska ladda turbosvingar med tvåhandssvärd konstant!!

Utloggad Rawn

  • =[OG]=Medlem
  • Gifter sig
  • ***
  • Antal inlägg: 185
SV: Datorfunderingar för att köra AoC
« Svar #112 skrivet: 2008-05-28, 07:45:35 »
Wohoo!!!

Idag får jag tillbaka min "uppdaterade" dator.
Nu jävlar ska det powerlevlas in absurdum.

Nytt moderkort, 4gb ram, nytt nätagg och en lite trevligare låda med mer kylning.
64 bitars Vista på gång inom en månad (microsofts leveranstid)

Ugh, är nog ändå lite skeptisk till att du skaffar 64bitars Vista. Är det för att kunna utnyttja allt minne? Att tänka på med 64bitars vista:
* Fortfarande en hel del hårdvara som saknar 64bitars drivrutiner
* Alla drivrutiner du väl kör måste vara signade av microsoft, icke-signade tillåts inte alls. Tänk hur ofta du petar in något och prompt struntar i microsofts varning om att programmet inte är signat?
* Det existerar fortfarande väldigt lite programvara som är 64bitarskompilerade och alltså får någon fördel av det nya operativsystemet...

Nåja, vill inte skrämma slag i någon här. Kul som fan med ny dator! :D (Ska ducka rejält när du kommer svingande! ;) )

/Rawn (aka Dabrini)
« Senast ändrad: 2008-05-28, 07:47:27 by Rawn »

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Datorfunderingar för att köra AoC
« Svar #113 skrivet: 2008-05-28, 08:29:38 »
Rawn då kan du få förklara för mig hur jag skall kunna utnyttja mina 6 GB ram.

Jag har idag 6 GB men jag får bara ut 2 enligt mitt Windows XP.

plixx hilfe.....
AVAST CLEARED !

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: Datorfunderingar för att köra AoC
« Svar #114 skrivet: 2008-05-28, 09:07:26 »
Ugh, är nog ändå lite skeptisk till att du skaffar 64bitars Vista. Är det för att kunna utnyttja allt minne? Att tänka på med 64bitars vista:
* Fortfarande en hel del hårdvara som saknar 64bitars drivrutiner
* Alla drivrutiner du väl kör måste vara signade av microsoft, icke-signade tillåts inte alls. Tänk hur ofta du petar in något och prompt struntar i microsofts varning om att programmet inte är signat?
* Det existerar fortfarande väldigt lite programvara som är 64bitarskompilerade och alltså får någon fördel av det nya operativsystemet...

Nåja, vill inte skrämma slag i någon här. Kul som fan med ny dator! :D (Ska ducka rejält när du kommer svingande! ;) )

/Rawn (aka Dabrini)


Jepp det är på grund av minnet. Har fått in allt nu men tappar 720mb med grafikkortet och ytterligare ca 500mb på bara vista. Så av mina 4gb har jag 2,8 - 2,5gb kvar i RAM beroende på när jag kollar.
Gör jag en koll medans jag spelar AoC kommer jag kanske ha 100-150mb kvar i RAM.

Så ena nyttan är för spelandet. Andra kommer när jag processerar ljud på min pc.
Använder Adobe Audigy för att göra vissa pushar och mastringar på pc. Och det käkar också RAM så in i h-vete.
Så jag får nog ta risken med drivisar och sånt.. För jag kommer behöva mer RAM snart och då är enda chansen 64-bitars.
Det går ju alltid att rensa och installera om ifall det blir skit.

/supra

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Datorfunderingar för att köra AoC
« Svar #115 skrivet: 2008-05-28, 10:08:43 »
Quoute Rawn:
Ugh, är nog ändå lite skeptisk till att du skaffar 64bitars Vista. Är det för att kunna utnyttja allt minne? Att tänka på med 64bitars vista:
* Fortfarande en hel del hårdvara som saknar 64bitars drivrutiner
Nja, stödet är nog större än du tror. Har man 2-3 år gamla grejer stöds det mesta.
* Alla drivrutiner du väl kör måste vara signade av microsoft, icke-signade tillåts inte alls. Tänk hur ofta du petar in något och prompt struntar i microsofts varning om att programmet inte är signat?
Det där har de tagit bort. Det går utmärkt att lägga in osignade drivrutiner.
* Det existerar fortfarande väldigt lite programvara som är 64bitarskompilerade och alltså får någon fördel av det nya operativsystemet...
Detta är sant - Håller på att ändras, men är fortfarande 2-3 år innan det blir mer standard. Dock finns det vinster med att ha ett 64-bitars OS som snurrar, även om vissa applikationer bara får 2Gb-fönster att jobba i. De apparana får ju i vilket fall mer minne tillgängligt än i en 32-bitarsmiljö där mycket arbetsminne går till operativet i sig.

Nåja, vill inte skrämma slag i någon här. Kul som fan med ny dator! :D (Ska ducka rejält när du kommer svingande! ;) )

/Rawn (aka Dabrini)


Jag antar att man får göra ett val innan man köper/uppgraderar. Antingen har man massa saker som inte fungerar i 64-bitar eller vista och dår är det XP som gäller. Eller så har man som jag appar som man vet lirar och en burk som huvudsakligen ska spelas på med nyare hårdvara. I det senare fallet kan jag inget annat är rekomendera Vista64 - Jag har haft noll problem med det.

Utloggad Rawn

  • =[OG]=Medlem
  • Gifter sig
  • ***
  • Antal inlägg: 185
SV: Datorfunderingar för att köra AoC
« Svar #116 skrivet: 2008-05-28, 12:31:40 »
Quoute Rawn:
Ugh, är nog ändå lite skeptisk till att du skaffar 64bitars Vista. Är det för att kunna utnyttja allt minne? Att tänka på med 64bitars vista:
* Fortfarande en hel del hårdvara som saknar 64bitars drivrutiner
Nja, stödet är nog större än du tror. Har man 2-3 år gamla grejer stöds det mesta.
* Alla drivrutiner du väl kör måste vara signade av microsoft, icke-signade tillåts inte alls. Tänk hur ofta du petar in något och prompt struntar i microsofts varning om att programmet inte är signat?
Det där har de tagit bort. Det går utmärkt att lägga in osignade drivrutiner.
* Det existerar fortfarande väldigt lite programvara som är 64bitarskompilerade och alltså får någon fördel av det nya operativsystemet...
Detta är sant - Håller på att ändras, men är fortfarande 2-3 år innan det blir mer standard. Dock finns det vinster med att ha ett 64-bitars OS som snurrar, även om vissa applikationer bara får 2Gb-fönster att jobba i. De apparana får ju i vilket fall mer minne tillgängligt än i en 32-bitarsmiljö där mycket arbetsminne går till operativet i sig.

Nåja, vill inte skrämma slag i någon här. Kul som fan med ny dator! :D (Ska ducka rejält när du kommer svingande! ;) )

/Rawn (aka Dabrini)


Jag antar att man får göra ett val innan man köper/uppgraderar. Antingen har man massa saker som inte fungerar i 64-bitar eller vista och dår är det XP som gäller. Eller så har man som jag appar som man vet lirar och en burk som huvudsakligen ska spelas på med nyare hårdvara. I det senare fallet kan jag inget annat är rekomendera Vista64 - Jag har haft noll problem med det.


Ah, vad roligt att höra att det gått framåt på det området! Har haft Vista32 i drygt ett år nu och då var det inte riktigt läge att köra 64 kändes det som. Kanske är dags att kika på 64 nu istället? Har ju ändå kört 64bitars ubuntu rejält länge nu så...  :thumb

(Dessutom har jag svensk vista vilket jag inte hittat någon SP1 för...! mysko mysko)

/Vigis

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Datorfunderingar för att köra AoC
« Svar #117 skrivet: 2008-05-28, 23:25:17 »
Svensk Vista 64 SP1 snurrar i min burk - hur stabilt som helst (håller andan)! ;)

Ärligt talat, jag var VÄLDIGT skeptisk till Vista ö.h.t. Men då jag eg. inte hade mycket till val valde jag Vista 64 för att kunna använda mina 8 Gb RAM och fan vad bra det gick!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Rawn

  • =[OG]=Medlem
  • Gifter sig
  • ***
  • Antal inlägg: 185
SV: Datorfunderingar för att köra AoC
« Svar #118 skrivet: 2008-05-29, 10:52:17 »
Svensk Vista 64 SP1 snurrar i min burk - hur stabilt som helst (håller andan)! ;)

Ärligt talat, jag var VÄLDIGT skeptisk till Vista ö.h.t. Men då jag eg. inte hade mycket till val valde jag Vista 64 för att kunna använda mina 8 Gb RAM och fan vad bra det gick!

Urg, då får jag leta lite mer antar jag... Windows update suger tydligen.  :hm

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Datorfunderingar för att köra AoC
« Svar #119 skrivet: 2008-05-29, 11:14:18 »
Vet inte om den svenska ligger ute för distro på windows update än? Jag kör ju engelsk och laddade dessutom ner manuellt (stressad typ som vill har updateringar innan de är klara ;) )

 

Senaste inlägg