Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Lite nyeheter kring CoD6  (läst 23859 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Lite nyeheter kring CoD6
« Svar #60 skrivet: 2009-10-20, 19:50:52 »
Ordet var meningslöst sa Bill

http://gameinformer.com/b/news/archive/ ... ponse.aspx

Jag kommer mao inte att köpa CoD6. Vi får hoppas att de inte gör samma blunder med CoD7.

Cirkulera... här finns inget att se.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest2209

  • Gäst
SV: Lite nyeheter kring CoD6
« Svar #61 skrivet: 2009-10-21, 01:13:26 »
Ordet var meningslöst sa Bill

http://gameinformer.com/b/news/archive/ ... ponse.aspx

Jag kommer mao inte att köpa CoD6. Vi får hoppas att de inte gör samma blunder med CoD7.

Cirkulera... här finns inget att se.
:cry

Korkat,
Trist med "titta medans vi totalt ignorerar er" attityd, hoppas arrogansen kostar lite för IW.

Kommer inte att köpa spelet heller, om jag vill ha ett console spel kan jag shoppa till PS3an.
Det är ju bra multiplayer som ger överlevnad åt spelen och mervärde, att ha någon trist typ på dålig maskin och kass lina hosta något som rasar efter 2min är inte min ide av kul.

Länken var kapad i din post ovan Enos, här är den fulla,
http://gameinformer.com/b/news/archive/2009/10/20/modern-warfare-2-dedicated-server-response.aspx

Helt tydligt är att man får dra ned på att köpa console spel då dessa helt uppenbarligen skadar PC spelmarknaden, många PC gamers har även consoler.

-cb99

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Lite nyeheter kring CoD6
« Svar #62 skrivet: 2009-10-21, 08:31:13 »
Avbokade igår....



Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Lite nyeheter kring CoD6
« Svar #63 skrivet: 2009-10-21, 08:57:21 »
"YOU CONSOLE FUCKERS!"
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Lite nyeheter kring CoD6
« Svar #64 skrivet: 2009-10-21, 14:18:29 »
Jag läste detta inlägget: http://www.fourzerotwo.com/?p=745

Och jag vet att jag är i minoritet här och säger det inte för att vara motvalls, men jag tycker att det verkar som ett riktigt bra system. Jag spelar L4D med flera av er och det funkar på samma sätt. Om jag vill spela med DD klickar jag bara på honom i min friends list och vips spelar vi tillsammans. Om jag bara vill spela med mina vänner så startar jag en friends only och vill jag spela med specifika regler väljer jag att starta en sån dedikerad server.

Motsatsen till detta system är att ha det som nu där man a.) Har ett eget favoritfält med bra servrar med låg ping. b.)ändå måste leta om de är fulla eller tomma.

Jag kan faktiskt inte se något negativt med detta system alls. Det enda man inte kan göra är att hosta en moddad server - Och dessa är för det mesta ointressanta (Jaaaa! en server med knife only!)

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Lite nyeheter kring CoD6
« Svar #65 skrivet: 2009-10-21, 14:57:20 »
Nackdelen är att man "bara" kan spela med dem som redan är ens vänner. Det blir svårt att skaffa nya spelkompisar. Idag kan man hitta en server och lira där och så småningom lära känna nytt folk.

Med matchningssystemet blir man iohoptussad med en massa folk man inte vet vilka de är. Allt baserat på ping och skillz. Mao kan det bli nytt folk varje gång vilket gör att man inte kommer att lära känna något nytt folk eller nya communitys och inte får nya kompisar.

Dessutom blir det att ex. jag sätter upp en server och gejmar lite med mina poolare. Det ansluter andra allt eftersom men när jag och mina poolare drar vidare till L4D2 försvinner servern.

Jag har inget emot matchmakingsystemet i sak. Det finns massor med fina möjligheter. Men att ha bara det, utan möjligheten till dedikerade servrar som alltid finns tillgängliga, blir skitnödigt.

Vad jag kan utläsa från inlägget är att man inte får upp en serverlista någonsin? Man bli automatiskt inslängd på en server som passar. Annars kunde man såklart satt upp vilka regler man ville ha fått en lista och sedan valt samma server tillsammans med sina kompisar eller på en server man visste att det fanns trevligt folk. Nu går inte det. Du hamnar där du hamnar (så länge servern är uppe)

Nä dom har verkligen kvaddat fördelen med PC-gejming.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Lite nyeheter kring CoD6
« Svar #66 skrivet: 2009-10-21, 18:57:19 »
En annan variant: (fan, jag har så svårt att kolla på dessa klippen då jag hör vad som sägs på tyska och läser nåt helt annat... lol)

http://www.youtube.com/watch?v=RPmWTpfbxI4

Denna kanske är lite för stötande,men VÄLDIGT talande: (passar det sog inte så ta bara bort min post eller denna bilden ;))


.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
SV: Lite nyeheter kring CoD6
« Svar #67 skrivet: 2009-10-21, 19:20:30 »
Vad lustigt. Det systemet som dom förespråkar fungerar ju inte ens i dagens läge. När man exempelvis ska spela GRAW2 på Xbox360 så är det jättekul tills den som lagt upp servern bestämmer sig för att droppa eller dom man spelar med beter sig som arslen. Vad har man för garanti att inte bli "matchad" med just dessa personer igen om man disconnectar och sedan ansluter igen? Nej, jag skippar nog MW2 helt. Är inte alls den sortens speltyp som jag är ute efter. Synd.
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

Utloggad Gunslinger

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 161
SV: Lite nyeheter kring CoD6
« Svar #68 skrivet: 2009-10-21, 19:24:26 »
 :cry avbeställt!

guest2922

  • Gäst
SV: Lite nyeheter kring CoD6
« Svar #69 skrivet: 2009-10-22, 22:52:54 »
Pruneboy, ska summera lite "negativa" saker med detta system:

1, Hög ping om "civila" personer ska hosta servrarna.

2, Steam servrarna ligger nästan allihopa i USA, aka hög ping!

3, Inga admins på servrarna så folk kan bete sig som arslen.

4, Du möter alltid nytt folk och hinner aldrig bekanta dig med folk på servrarna, t.ex. folk som bult,er klan,3:- klanen och liknande klaner/personer.

5, Detta systemet med "match making" har aldrig fungerat tidigare, oftast har dem gjort versionen där dem matchar ens ranker eller liknande... har aldrig funkat!

6, Alla moddar och egen gjorda maps kommer antagligen att kosta.

7, gör en quote på en väldigt smart text som en "random" person skrev:
Citera
For the console fanboys....

If you have never played on a PC, and your multiplayer experience has only been delivered to you via matchmaking, then you will never really understand. But try to imagine a host hosting a game while never turning his console off, and you can always reach that room and play there whenever you want, night or day, because its always on. Now imagine that host has a Pentagon grade internet connection and his X360 can handle 64 players in that room. On top of that, the guy whos the host is actually resurrected Ghandi, so you will all be treated with respect, anyone using racial slurs, being offensive or just detrimental to gameplay experience via TKing or exploiting glitches, is going to be removed from that server forever.

Now imagine dozens and dozens of custom maps running on that server, which you will get for free, because IWs not making them. Then imagine entire communities and forums built around that one room (server). You recognize people who visit that same room, you befriend them, you have fun with these familiar folks.

The story goes on, and thats what were missing. All of it is gone.

8, Mindre personer kommer att köpa spelet och spela MP då det ej kommer att finnas bra servrar, deras matchmaking system har aldrig fungerat och ping har alltid varit ett problem. Där kommer finnas mindre omsättning på personer och inte lika aktivt spel.

9, Du kommer spela med folk som har samma "skill lvl", om det funkar dvs. Aka du kommer aldrig vilja bli manad att bli bättre.

Några punkter iaf, men... detta systemet kan aldrig slå dedikerade servrar. Du kommer aldrig ha samma gemenskap med folket som spelar etc.
Synd att dem förstör spelet, jag kommer dock köpa det men detta mest för att jag gillar själva spelet. SP och Coop kan vara rätt roligt att lira också, kan säkert bli lite MP med några SG personer :)

guest2209

  • Gäst
SV: Lite nyeheter kring CoD6
« Svar #70 skrivet: 2009-10-23, 08:45:17 »
@[SG]Bird,
Håller bara med.

---

En bra förklaring/summering av IW's vägval med MW2 mot IW.NET och konsekvenserna av detta för oss on-line PC gamers, (video)

Del 1,
http://www.youtube.com/watch?v=oy1-8efNdpQ

Del 2,
http://www.youtube.com/watch?v=rDF2CQNSTzI

Petitionen för dedikerade servrar är nu uppe i 140.941!
http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?dedis4mw

-cb99
personligen bojkottar jag MW2/IW

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Lite nyeheter kring CoD6
« Svar #71 skrivet: 2009-10-23, 09:06:10 »
Pruneboy, ska summera lite "negativa" saker med detta system:

1, Hög ping om "civila" personer ska hosta servrarna.

2, Steam servrarna ligger nästan allihopa i USA, aka hög ping!

3, Inga admins på servrarna så folk kan bete sig som arslen.

4, Du möter alltid nytt folk och hinner aldrig bekanta dig med folk på servrarna, t.ex. folk som bult,er klan,3:- klanen och liknande klaner/personer.

5, Detta systemet med "match making" har aldrig fungerat tidigare, oftast har dem gjort versionen där dem matchar ens ranker eller liknande... har aldrig funkat!

6, Alla moddar och egen gjorda maps kommer antagligen att kosta.

7, gör en quote på en väldigt smart text som en "random" person skrev:
Citera
For the console fanboys....

If you have never played on a PC, and your multiplayer experience has only been delivered to you via matchmaking, then you will never really understand. But try to imagine a host hosting a game while never turning his console off, and you can always reach that room and play there whenever you want, night or day, because its always on. Now imagine that host has a Pentagon grade internet connection and his X360 can handle 64 players in that room. On top of that, the guy whos the host is actually resurrected Ghandi, so you will all be treated with respect, anyone using racial slurs, being offensive or just detrimental to gameplay experience via TKing or exploiting glitches, is going to be removed from that server forever.

Now imagine dozens and dozens of custom maps running on that server, which you will get for free, because IWs not making them. Then imagine entire communities and forums built around that one room (server). You recognize people who visit that same room, you befriend them, you have fun with these familiar folks.

The story goes on, and thats what were missing. All of it is gone.

8, Mindre personer kommer att köpa spelet och spela MP då det ej kommer att finnas bra servrar, deras matchmaking system har aldrig fungerat och ping har alltid varit ett problem. Där kommer finnas mindre omsättning på personer och inte lika aktivt spel.

9, Du kommer spela med folk som har samma "skill lvl", om det funkar dvs. Aka du kommer aldrig vilja bli manad att bli bättre.

Några punkter iaf, men... detta systemet kan aldrig slå dedikerade servrar. Du kommer aldrig ha samma gemenskap med folket som spelar etc.
Synd att dem förstör spelet, jag kommer dock köpa det men detta mest för att jag gillar själva spelet. SP och Coop kan vara rätt roligt att lira också, kan säkert bli lite MP med några SG personer :)

Tack för utförlig förklaring. :thumb
Felet jag gjorde var att anta att det skulle bli samma upplägg och funktionalitet i MW2 som i L4D. Detta på grund av att jag såg ordet steam, som för mig fortfarande förknippas med positiva saker. :)

Nummer ett och två i din lista är inte ett problem i L4D (man kan råka ut för taskig ping, men det kan jag i ärlighetens namn i BF2 också.) Och vad gäller dedikerade servrar så finns det även sådana i L4D - och de är persistenta även efter att matchstartaren hoppar av, om jag inte minns galet.

Men, jag inser att MW2 inte kommer att fungera på samma sätt, det finns ingen matchmaking i L4D och jag håller med dig i alla övriga punkter.
« Senast ändrad: 2009-10-23, 09:07:49 by Pruneboy »

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Lite nyeheter kring CoD6
« Svar #72 skrivet: 2009-10-23, 09:20:30 »
Citera
For the console fanboys....

If you have never played on a PC, and your multiplayer experience has only been delivered to you via matchmaking, then you will never really understand. But try to imagine a host hosting a game while never turning his console off, and you can always reach that room and play there whenever you want, night or day, because its always on. Now imagine that host has a Pentagon grade internet connection and his X360 can handle 64 players in that room. On top of that, the guy whos the host is actually resurrected Ghandi, so you will all be treated with respect, anyone using racial slurs, being offensive or just detrimental to gameplay experience via TKing or exploiting glitches, is going to be removed from that server forever.

Now imagine dozens and dozens of custom maps running on that server, which you will get for free, because IWs not making them. Then imagine entire communities and forums built around that one room (server). You recognize people who visit that same room, you befriend them, you have fun with these familiar folks.

The story goes on, and thats what were missing. All of it is gone.

Den där quoten var bra, den förklarar för konsol-kidsen varför det är bra med deikerade servrar som drivs av ett community.

Den fick mig att inse en annan sak också: Marginalerna är mindre och kravet på vinst är större i gamingvärlden nuförtiden. Fler aktörer, vinstintresserade investerare och en ökad konkurrens driver på den utvecklingen vi ser i flertalet franchise - Man är inte intresserad av en långlivad produkt längre. Man vill med jämna mellanrum släppa en ny produkt som spelarna/användarna köper. Ett moddande, glatt community som får ett spel att leva i 4-5 år är förvisso en fjäder i hatten, men det betalar inga räkningar.

COD-serien är ett lysande exempel på detta. Man vill streamlina produktionen och se till att en ny version kommer med ett visst antal månaders mellanrum. Iterationen mellan ww2 och nutidsversionerna speglar detta väl. Gillar man inte en version, köper man den nästföljande. Folk uppgraderar och pengarna rullar in till bolagen. Man levererar en färdig upplevelse, klappad och klar. Gillar du den inte - Köp nästa release, den passar kanske bättre.

Jag menar inte att jag tycker att det är en bra utveckling, men sett från utveckarnas synvinkel kan jag förstå den. (Förstå låter kanske som ett godkännande, jag menar att man måste se den från utvecklarens sida för att inse att den finns och troligen är en stor drivkraft bakom agrerandet.)
« Senast ändrad: 2009-10-23, 09:26:58 by Pruneboy »

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Lite nyeheter kring CoD6
« Svar #73 skrivet: 2009-10-24, 17:53:28 »

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Lite nyeheter kring CoD6
« Svar #74 skrivet: 2009-10-24, 19:51:01 »
Här är System kraven för Cod6  :D 

    * Hårddisk: 16 GB ledigt utrymme
    * Operativsystem: Windows Vista/XP
    * Processor: AMD 64 3200+ eller Intel Pentium 4 3,0 GHz (eller bättre)
    * RAM: 512 MB RAM (XP) / 1 GB RAM (Vista)
    * Grafikkort: Nvidia Geforce 6600GT (256 MB)/ATI Radeon 1600XT eller bättre (Shader Model 3.0)

Jag trodde skulle vara mera, men bara tack ta emot =)


Källa; Pcgamer...
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg