Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Da spammers  (läst 346146 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Da spammers
« Svar #1200 skrivet: 2006-08-02, 17:29:15 »
 :lolabove :lolabove :thumb  :nono

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
SV: Da spammers
« Svar #1201 skrivet: 2006-08-02, 18:33:37 »
dagens humor: Fick av någon anledning för mig att dammsuga, gick förbi datron och tänkte..Hmm tangentbordet brukar alltid bli fullt av skit..kanske kan dammsuga det..visst..börjar dammsuga...*klonk*..shit en tangentjävel åkte in..aja, bara börja gräva..

så dagens lärdom: Dammsug inte!


 :rotflmao

Who dares! Wins!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Da spammers
« Svar #1202 skrivet: 2006-08-07, 10:36:44 »
Har ni någongång fått känslan av att man befinner sig i nerförsbacke rent turmässigt? Jag åkte till Helsingör med familjen för att köpa öl och whisky. I parkeringshuset börjar en varningslampa lysa ilsket rött på instrumentbrädan. Den där lilla lampan med en motor på. Vet ej vad det betyder, men det ser dyrt ut. :scared

Nåväl, jag sket väl i det för tillfället. Bråttom iväg för att inte missa båten. Väl hemkommen igen väntade ytterligare en liten present på mig. 300:- i parkeringsböter för att jag glömt att lägga biljetten i vindrutan. Parkeringsbiljetten låg kvar i plånboken. :doh

:cry

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Da spammers
« Svar #1203 skrivet: 2006-08-07, 10:40:34 »
 :( Surt, Daddy. Du verkar ha haft din beskärda del av bekymmer nu. Testa att skicka in biljetten, du har ju ändå bevis på att du faktiskt betalat. Det kan gå. Spela lite dum, kanske?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Da spammers
« Svar #1204 skrivet: 2006-08-07, 11:03:12 »
Håller tummarna i så fall för dig.. men räkna inte med det.. brukar få svar som så här.

- Den biljetten kan du fått av en annan bilist som stod där då.
- Det är DIN skylldighet att se till att biljetten syns
- Så säger all, vi har hört allt.

Skall jag trösta dig lite ang Parkeringsbiljetten...

För ett par veckor sedan spelade jag WoW och var mitt upp i en instance som drog ut lite.. ojag hade bråttom för jag och familjen skulle på BIO.
Stressade ner...hittade P-plats, köpte biljett och la i rutan.

Efter bion kom jag tillbaka och såg en p-bot i rutan och tänkte va f-n .... jag har ju betalt.

Då bakom ett träd där skylten stod fanns en liten skylt som talade om att det var förbud just den datumen mellan 18-22 för det var städning av gata.

Detta var nog den dyraste bio besöket jag gjort någonsin... ca 1250:- kostade denna kväll.

Fattar itne varför dom inte kan städa dagtid då folk har kört med sina bilar till jobb och inte på kvällarna när boende parkerar. (eller en anna går på bio)
AVAST CLEARED !

guest371

  • Gäst
SV: Da spammers
« Svar #1205 skrivet: 2006-08-07, 11:50:32 »
Men Tahly hur ska dom då kunna städa gatorna vid jobben?

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Da spammers
« Svar #1206 skrivet: 2006-08-07, 12:06:32 »
Naturligtvis när folk inte jobbar dvs. tomma platser ;)
AVAST CLEARED !

guest371

  • Gäst
SV: Da spammers
« Svar #1207 skrivet: 2006-08-07, 12:14:01 »
Men då kommer ju folk som bor där att parkera...  :banana

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Da spammers
« Svar #1208 skrivet: 2006-08-07, 12:58:08 »
Gjorde en snygg grej när ungarna hade skolavslutning. Parkerade i ett P-hus som har en schysst p-funktion. Man drar sitt kort (bensin/konto m.m.) när man parkat för att checka in och får en liten lapp att sätta i rutan. Och när man ska åka drar man kortet en gång till för att checka ut och då får man betala för den tid man stått där. Mycket smidigt.

Nåja, ungarna och jag gick och käkade på restaurang och allt var frid och fröjd. Klockan gick och vi fick lite brådis för att hinna hem till tjejen innan hn skulle till jobbet.

Några veckor senare var jag på väg till Linköping då jag fick syn på incheckningslappen vid vindrutan och jag blev alldeles kall! Hade jag checkat ut när jag parkade senast? På lappen fanns ett nummer till P-bolaget och jag ringde, och under tiden i telefonkön började fundera hur många tusen jag kunde få pröjsa.

En kvinna svarade och kollade upp mitt incheckningsnummer, och mycket riktigt jag hade glömt att checka ut. Nu svettades jag ymningt trotts 20 grader på ACC.
"Du blev utcheckad automatiskt vid midnatt samma dag och du fick betala 85 kronor!" sa kvinnan.
"Åttifem spänn?" ekade jag klentroget "Men så himla bra! Tack så hemskt mycket!"

Herremingud vad lättat jag blev, visst jag pröjsade säkert 75 :- mer än jag skulle ha gjort om jag checkat ut mig men, snacka om att en sten föll från mitt bröst!  :banana


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Da spammers
« Svar #1209 skrivet: 2006-08-07, 13:23:44 »
 :thumb

Vissa har tur :)

Men jag hade nog också svettats...
AVAST CLEARED !

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Da spammers
« Svar #1210 skrivet: 2006-08-07, 14:03:57 »
Har en annan parkeringshistoria.

Jag jobbade ett tag på Norrköpings Energiverk och hade jobbat natt. På vägen hem så tänkte jag framkalla lite s/v film och då jag var medlem i fotoklubben på jobbet så tänkte jag göra det i vårt fotolabb som låg nära huvudkontoret. Jag parkade precis utanför på en nummrerad plats, men klockan var ju bara strax efter 06:00 och kontorsfolket brukar ju inte komma förens efter 7:30 och att framkalla en film går ju fort.

Inne i labbet upptäckte jag att nån jäkel gjort slut på all fix och framkallningsvätska så jag fix ställa mig att blanda till ny. Tiden gick och när jag äntligen var klar var klockan efter halv åtta. När jag kommer ut har nån jäkel lappat bilen. Jag flyttar direkt bilen till ettkvarter längre bort och svär över att jag skulle haft så brådis innan. Går tillbaka för att kolla med vems plats jag stått på och snackar med killen. Han säger att det är vaktmästaren som lappat och att han inte kan göra nått åt det.

Letar rätt på vaktis som är en sur jävel som börjar orera om att alla som parkar på företagets platser och att han allt kolla upp mitt regnummer och att bilen kommer från Dalarna. Och att han vägrar riva lappen fast att jag säger att jag jobbar på driften och blev försenad i labbet.

"Dalarna?" säger jag.
"Ja, och det är en tjej som heter Maria ...!" börjar han.

Jag kollar p-boten och ser att gubbjäveln skrivet fel på en bokstav, ahaha fel regnummer!
"Du kommer alltså inte riva lappen fast jag jobbar på verket?" frågar jag.
"Nä dö!"
"Du kan sticka upp lappjäveln där solen inte skiner för du har skrivit fel regnummer din dumme jävel!" säger jag och gapskrattar gubbfan rakt i ansiktet.
"Och du, jag har flyttat bilen så du kan inte skriva en ny!" :fu

Snacka om att han blev lång i synen, vilken ljuvlig dag det blev ändå!  :banana
När jag gick därifrån, fortfarande gapskrattande, så stod han kvar med ett väldigt fånigt ansiktsuttryck!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Da spammers
« Svar #1211 skrivet: 2006-08-07, 14:29:36 »
 :lolabove
AVAST CLEARED !

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Da spammers
« Svar #1212 skrivet: 2006-08-07, 17:38:30 »
Men USCH för javascript... Konstig syntax jämfört med allt annat, och objektmodellen är strulig... Sen får man slita som en liten gris för att få det att funka i alla browsers...  :headbang
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Da spammers
« Svar #1213 skrivet: 2006-08-07, 19:40:11 »
 :offtopic ;)

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Da spammers
« Svar #1214 skrivet: 2006-08-07, 20:09:55 »
 :stfu
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

 

Senaste inlägg