Ja det är kul, men på lite andra grunder än andra MMO's.
I mitt tycke är det väldigt avslappnat och snyggt. Jag har aldrig varit med om så lätt spel. Det är både på gott och ont (mest ont eftersom det inte blir någon utmaning). Stort fokus på PVE, och det lilla PvP som finns bryr många sig inte om.
Udda och komplext skillsystem som jag tror många struntar i att sätta in sig i. Själv har jag tyckt det varit halva nöjet, att faktiskt förstå hur deras spelmekanik är tänkt. Utmaningen är deras kassa dokumentation och försöka läsa sig till rätt saker bland en massa idiot-inlägg.
Jevligt snabblevlat och lite grinding för att vara MMO också. Blev maxlvl /för nu ivarjefall/ igår och då har jag ett jobb att sköta etc. Tyvärr finns det inga grupp-instanser eller saker att göra förutom en daily Admiral som jag ska testa ikväll. Så inget end-game-content att tala om än.
Gillar att handla på deras version på AH (spelarinitierade auktion, kallad Exchange). Skitkasst interface men handeln är rolig där
nästan allt annars går att få tag på via Exploration-badges som man byter in mot utrustning. Vidare är det egentligen inte värt att försöka få tag på ett blått vapen när det ENDA skiljer att det har 2% mer crit (crittar ger +50 skada), så det blå vapnet är 1% bättre än ett grönt, som i sin tur bara är 1% bättre än ett vitt.
Det är skönt att slippa raider /hittills finns de ju inte/ , med allt otrevligt som det medför. :=) Just nu är detta ett trevligt solo eller spela med en kompis-spel.
I mångt är det IMO en beta som de säljer. Man är bortskämd med hur Blizzard kan sköta saker - det här är ett ofärdigt spel som ändå är roligt. Hade det inte varit för att så många "Trekkies" börjat spela och kommer troligen fortsätta - så hade jag sagt att spelet varit dött inom et halvår. Men jag har svårt att uppskatta hur många som nu ändå kommer bita sig fast i spelet, så Cryptic har en liten chans att överleva den här värdelösa starten och få tillräckligt många subscribers för att vidareutveckla spelet och end-game.