Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Välja ny mobil  (läst 10459 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Välja ny mobil
« Svar #30 skrivet: 2011-01-10, 16:03:48 »
Jag föreslår:

"From a more civilised age..."

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: Välja ny mobil
« Svar #31 skrivet: 2011-01-10, 18:14:16 »
Varför ska man skicka bilder via bluetooth när det bara är att maila över den?

 :banana

va bara tvungen att lägga mig i.

Håller med denna tråd borde ligga under politik.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Välja ny mobil
« Svar #32 skrivet: 2011-01-10, 19:22:28 »
Pruneboy, är brevduvan extra tillbehör eller kommer den med i paketet? ;)

Jag föredrar faktiskt iTunes som musikspelare, för jag tycker helt enkelt att den är bäst. Dock skulle jag inte kunna tänka mig en iPhone. Jag har en iPod Touch, det räcker.

Det enda jag ser som negativt med Android (har en HTC Desire) är Market där det är svårt att hitta de bra programmen bland all skit. Där är Apples motsvarighet mycket bättre. Jag vet att många tycker det är förjävligt att Apple ska godkänna apparna innan de släpps, men det håller ju all junk borta...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad u.f.o

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 326
SV: Välja ny mobil
« Svar #33 skrivet: 2011-01-10, 19:29:45 »
jag hatar äpplen men har en iphone och en padda :)
det jag saknar är ju att kunna utforska lätt klicka och dra filer fritt.
På ungarnas android x8 funkar det j-ligt bra + att det går bra med fulspel å apps :)
funkar på iphonen oxå om man jailbreakar den (har inte velat göra det för det är en jobbtele )

inte vet jag vad jag skulle med en ipad till men ungarna gillar den :)

 :drink :drink

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Välja ny mobil
« Svar #34 skrivet: 2011-01-10, 19:43:12 »
Varför ska man skicka bilder via bluetooth när det bara är att maila över den?


För att alla som inte har en smartphone kanske inte har mail i mobilen och då kan det ju vara trevligt att ha :)

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Välja ny mobil
« Svar #35 skrivet: 2011-01-10, 20:27:35 »
Vissa tycker om Volvo, vissa tycker om SAAB. Själv tycker jag om Volvo just nu men kan med säkerhet bli SAAB-ägare i framtiden..

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Välja ny mobil
« Svar #36 skrivet: 2011-01-10, 20:46:07 »
Merlin, testa Appbrain.com, funkar bra för mig, kan hantera flera olika droid-telefoner, synclistor kan du göra på datorn och sen synca med droiden etc.

Frank, du kan använda klassiska Winamp för gamla ipods, med ml_ipod plugin funkar det rätt bra.Alternativt Sharepod om man vill ha en enkel lösning utan krusiduller.

Vill påpeka att jag inte är ett fanboy till apple och har lika lite till över för itunes, closed-source, DRM och stoppandet av wikileaks-appen som de flesta andra. Ändå anser jag att iphone 4 är bättre...

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Välja ny mobil
« Svar #37 skrivet: 2011-01-10, 22:15:47 »
Men Ceder, Bluetooth är ju i sig ganska misslyckat. Det funkar ju aldrig som det borde. :D
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Välja ny mobil
« Svar #38 skrivet: 2011-01-10, 22:29:30 »
Anledningen att jag valde en HTC Desire och inte en Iphone 4 när resten av jobb kollegorna valde äpplen är att jag har sett allt för många spruckna Iphone displayer!
Och 4:an har glas både fram å bak! Sen har den skitdålig täckning. Händer flera gånger att jag har kanontäckning när kollegorna med I4 inte har nån alls.

Sen finns en himla smutt funktion som saknas i äpplet: WiFi-hotspot!
Om du har en laptop eller en Ipad med WiFi (men utan 3G) kan du (och flera) ansluta trådlöst till Desiren och surfa på dess 3g-anslutning! Skitbra för dem som inte har inbyggd 3G i lappen eller glömt sin 3G-dongel.

En kul grej angående Iphone och Ipad. En kund hade köpt en Ipad i USA. Snikat och köpt en utan 3G men tänkte surfa via sin Iphone och blåtanden (inte mitt förslag). Äpplena hittade INTE varandra men min HTC hittade bägge och dem den. LOL!

Enda tråkiga med min lur är att jag fick den innan HD släpptes. Skulle jag köpa en lur idag blev det en sådan utan att ens blinka.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Välja ny mobil
« Svar #39 skrivet: 2011-01-10, 22:50:14 »
Vi kopplade en iPhone till datorn...och använde den som modem...gick ca 3ggr snabbare än ett vanligt 3G modem....

Vilka filer skyfflar man runt i en telefon.....bilder????


DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Välja ny mobil
« Svar #40 skrivet: 2011-01-11, 00:38:19 »
Ja WiFi-hotspotfunktionen använder jag hela tiden hos svärföräldrarna eftersom svärfar är dels för snål att ha routern på, och dels paranoid över att någon ska stjäla hans filer genom att hacka trådlösa anslutningen TROTS att jag hjälpt honom kryptera den...  :urrk

Rythm, är appbrain ett alternativ till market eller? (orkar inte kolla nu, måste sova ;) )

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Välja ny mobil
« Svar #41 skrivet: 2011-01-11, 07:27:27 »
...eftersom svärfar är dels för snål att ha routern på, och dels paranoid över att någon ska stjäla hans filer genom att hacka trådlösa anslutningen TACK VARE att jag hjälpt honom kryptera den...  :urrk

Fixat!

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Välja ny mobil
« Svar #42 skrivet: 2011-01-11, 10:58:24 »
Ha ha, skit på're!! :P  :banana

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Välja ny mobil
« Svar #43 skrivet: 2011-01-11, 11:46:07 »
ett litet tips från mej då... Köp inte den nyaste du hittar. Barnsjukdommar...

sen som sagt... gå till butik o kläm o känn sen tar du den som du tror funkar för dej... oftast enklast... Lyssna inte på oss och våra förlsag... vi är gamla och anti allt och borde medicineras hårt och mycket.

Köpa mobil borde vara en "gut feeling". Sen kan det ju vara trevligt om man får reda på dåliga saker med telefonerna så man kan ta ställning till om det är värt det.

Osammanhängande som bara jag kan...

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Välja ny mobil
« Svar #44 skrivet: 2011-01-11, 11:56:26 »
Vi kopplade en iPhone till datorn...och använde den som modem...gick ca 3ggr snabbare än ett vanligt 3G modem....

Men det kan man ju med alla 3G-telefoner mer eller mindre, men du kan inte dela anslutningen med andra datorer utan att krångla till det rejält.

WIFI-hotspot eller ju en helt annan femma då du kan ansluta flera datorer (eller IPAD) via WIFI och surfa på telefonens 3G-anslutning.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg