Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: HT-babbel i hemliga delen.  (läst 173903 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #195 skrivet: 2004-09-19, 18:10:59 »
Loosade med 4-1 och mina övriga konkurrenter klarade sig ganska bra. Jag har ett litet halmstrå kvar, om jag lyckas vinna sista matchen, så kommer jag att stanna i VI:an. Tufft in i det sista.
Har ökat på backlinjen, men fick ett svidande bakslag idag då ett av mina mest lovande TO fick en 8+ skada! Jag trodde fanimej inte att det gick att få så mycket stryk. Dessutom rött kort på en annan forward. Det är tur att jag har 6 stycken.

SVM i sista, utan att tveka.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #196 skrivet: 2004-09-19, 20:21:01 »
YES! Van med 3-1. Fast tyvärr måste jag medge att min forward Bengt Hansson liggerpå delad förstaplats i skytteligan nu så jag hoppas han klämer in några fina mål i sista matchen så jag vinner skytteligan.

Annars ligger man numera på 2:a pålats i serien och nästa match är mot seriejumbon...woohoo, nu ser VII väldigt stabil ut. Speciellt som serie 3:an och 4:an möts i sista matchen. Hehehehe, men jag oroar mig inte.

För er som går upp (eller gud förbjude ner) i VII så hoppas jag vi ses där. Väl mött och be en liten HT-bön att allt går väl i sista matchen. Blir nog SVM för att kunna vinna skytteligan :)
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #197 skrivet: 2004-09-19, 22:31:18 »
För Cartman blir det uppflyttning till VI. Vann med 6-0.
Men jag är ändå missnöjd, för jag fick TVÅ (!) röda kort och en +3 skada. Detta drabbade mina viktigaste spelare (bäste mittfältaren och bäste anfallaren och näst bäste backen).

Nu blir det ingen serieseger. :doubt

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #198 skrivet: 2004-10-05, 15:22:40 »
På torsdag nästa vecka så kan jag anmäla nytt lag, min väntetid är över och en ny tar vid  :headbang  :headbang  :headbang

Långa dagar på jobbet har det varit
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #199 skrivet: 2004-10-05, 16:48:45 »
:toot  :gert  :toot
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #200 skrivet: 2004-10-05, 17:10:07 »
Blir ju inte direkt bättre av att chefen har förbjudit mig att spela Global Combat
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #201 skrivet: 2004-10-05, 21:29:06 »
Ca tre veckor tills vi får med dig igen då :)

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #202 skrivet: 2004-10-07, 19:00:36 »
Citat från: Enos Pork
Ca tre veckor tills vi får med dig igen då :)


Måste väl va längre väntetid än så.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #203 skrivet: 2004-10-07, 19:03:51 »
Kul sak förresten.

Jag har varit på et "Young Generation" möte uppe på ringhals de senaste två dagarna.
Imorse fick jag se en av killarna smyga sig ifrån fikat med blicken på en dator. Naturligtvis så loggade han in på HT för att se hur det gick med laget.
Blev en trevlig diskussion om de nya cupreglerna.

En liten värld vi lever i.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #204 skrivet: 2004-10-10, 00:29:20 »
Hur ändrar jag taktik inför en match??? hittar ingen knapp som gör det eller är jag blind?

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #205 skrivet: 2004-10-10, 09:24:19 »
Citat från: RythmDivine
Hur ändrar jag taktik inför en match??? hittar ingen knapp som gör det eller är jag blind?


under varje spelare på orderformuläret har du in rulllista. från början står det säkert "Normal" där men där kan du ändra till "Extra back" "Offensiv" "Deffensiv" och lite annat, genom att sätta en yttermittfältare till "Extra back" så får du uppställning 532..osv :)

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #206 skrivet: 2004-10-10, 09:25:00 »
det ska finnas där du ändrar laguppställning under matcher

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #207 skrivet: 2004-10-10, 15:28:43 »
Ok, det är så det funkar. tackar....men det betyder att jag inte kan ha en femmanna-backlinje med alla som offensiva, eftersom den 5:e (som kommer från mittfältet) bara kan ges instruktionen "extra back", eller? blir han libero då eller blir han en tredje innerback? Hur får jag en libero?

vilken order ger en släpande anfallare?

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #208 skrivet: 2004-10-10, 15:42:53 »
matchmotorn till HT kanske inte är den mest avancerade och finns grejer man skulle vilja ha med, lite stel känns den och svårt att dra in allt för mycket IRLtermer

men nej, 5 offensiva backar är varken möjligt eller att rekomendera, när du spelar en back offensivt kommer han kanske att använda sig av 60 % av sin backförmåga och 30 % av sin speluppläggsförmåga, med andra ord tappar du 10 % där (ungefär)

en ytterback utan nämnvärd ytterförmåga (ypperlig och högre) bör enligt mig alltid liras defensivt

och om du omplacerar en spelare från mittfält eller anfall så kommer han placeras som därifrån du tog honom. tar du honom från vänster ytter kommer han höja vänsterbacksbetyget mer än höger och tvärt om, tar du honom från någon mittposition blir det jämnfördelat (tror ja)

libro går inte att lira med

släpande forward skulle nog inom HTsammanhang heta defensiv forward, du sätter helt enkelt en forward som defensiv och då ska han ha skapligt på sin förmåga spelupplägg. vet inte om det är nått att rekomendera då man tappar mer i anfall än man vinner på mittfält

kan även spela innermittfältare offensiva, om dom har något framspel, och då få en boost av mittanfall

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #209 skrivet: 2004-10-10, 20:15:59 »
Rythm;
Slanga ner Hattrick Manager från http://www.stefan-pettersson.nu/hm/

Där kan du lära dig hur man ställer upp ett bra lag och hur urvalsprocessen "går till".

 

Senaste inlägg