Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: HT-babbel i hemliga delen.  (läst 173949 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #225 skrivet: 2004-10-19, 00:15:18 »
eh? är jag dum eller finns et ingen sökruta för att leta på spelarnas ID-nummer?

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #226 skrivet: 2004-10-19, 01:20:00 »
Sök i menyn:

Sverige > sökning > Sök spelare

Man kan också välja att söka via:
http://www.hattrick.org/Common/playerDetails.asp?playerID=xxxxxxxx

eller ha vänliga kompisar som skriver in en direkt sökväg i sina posts. Jag skall försöka bättra mig.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #227 skrivet: 2004-10-19, 01:24:29 »
hittade sökfunktionen, var väl gömd. Nästa fråga: om jag vill satsa på Anfallare, vilken långsiktig träning ska jag lägga upp för att maximera effekten?

Hade tänkt mig följande upplägg, kom gärna med idéer och kritik:

1) Frisparkar .höjer hela lagets kapacitet vid standardsituationer. tid: 2 veckor. Avklarat

2) Kortpassningar. Kommer även mitt svaga mittfält tillgodo. tid: 6 veckor.

3) Avslut. enbart för Forwards (vad gör de andra?). tid: 8 veckor.

4) Skott. enbart de som matchats denna vecka + del i fasta situationer för resten/alla. tid: okänt, gissar 8 veckor?

samtidigt som jag ändrar spelstil till 4-3-3 också (minskar på det vackliga mittfältet och höjer antal anfallare som matchas)

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #228 skrivet: 2004-10-19, 02:58:37 »
För att träna anfallare (som jag) rekommenderar jag följande:

1) Köp in 6 träningsobjekt (TO), som alla är max 18 år gamla med minst ypperlig målgörare.
2) Köp gärna anfallare med bra eller bättre i framspel (men tänk på kostnaden. Se nedan).
3) Se till att du har en stabil backlinje och framförallt ett bra mittfält! 433 eller 343 är rekommenderat. Själv spelar jag 343 med 3 innermittar och en yttermitt, eftersom det stärker mittfältet samt den kanten där jag för närvarande spelar min yttermitt (offensivt). Andra träningstyper rekommenderas ej om man tränar avslut eftersom du behöver maximalt antal träningsbara spelare (6st).
4) Träna BARA avslut! Viktigt! Man kan träna skott/kortpassningar/fasta situationer under de två veckorna under speluppehållet, men annars tränas Avslut! Det stämmer att forwards med bättre framspel genererar mer stålar än likvärdiga utan bra framspel, men träningstiden är inte värd pengarna enligt (närapå) konsensus på scoringtrainers fed. Man skulle kunna tänka sig att köpa in bättre forwards och träna framspel, men i det långa loppet tror jag inte det genererar lika mycket cash.


Citat från: Rüthm
Avslut. enbart för Forwards (vad gör de andra?).

Det är lite det som är grejen med Hattrick. De andra tränar ingenting (eller om rätt skall vara rätt, de tränar extremt lite avslut) utan endast de spelare som spelar på rätt positioner under söndags och onsdagsmatchen för torsdagen får någon träning att tala om. Undantagen gäller väl skott, fasta, allmän och kondition som tränar nästan alla. Balansen i spelet ligger dock i att det oftast går långsammast att träna det som kan träna flest i taget. Målvakt går fortast, men du kan bara träna 2 målvakter i taget, medans försvar går långsammast, men med flera potentiella TO.

Jag skaffar endast TO till mina 6 forwardsplatser och köper in de spelare som behövs till övriga positioner. Vissa lirare är kvar sedan laget grundades, men den stora massan i TZ är utbytta sedan starten. Fokusera din energi där den gör nytta och låt ngn annan träna upp de andra spelarna. Räkna med att satsa mkt långsiktigt. Du tjänar inget på att köpa in spelare som är sämre än ypperliga och träna upp dem, och du tjänar knappast på att köpa spelare som är äldre än 19 för träning. Ditt optimala träningsobjekt är dragen första veckan på säsongen, är 17 år gammal och är fenomenal i framspel och avslut, men huvaligen så dyr en sådan kille är.

Lycka till och jag hoppas att jag kunde räta ut några frågetecken. Undrar du över något kring anfallsträning är det bara att fråga, eftersom jag har en hel säsongs erfarenhet av detta :hella och följdaktligen är ruggigt kunnig!

Edit: Har kollat runt på konferna lite och det verkar som om 3-4 steg framspel motsvarar ett steg i avslut. Detta motsvaras INTE av de höga priser som framspel inbringar í dagsläget. Satsa hellre på TO med högre avslut, än en med hög framspel!
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #229 skrivet: 2004-10-19, 10:26:08 »
hehe jag håller ju också på med avsluts träning och kan en del jag också....

har haft en del lycka med 4-3-3 och kontringar...men för att lira kontringar måste du förlora mittfältet och ha framspel på dina backar...

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #230 skrivet: 2004-10-19, 15:45:30 »
Damn det ser inget vidare ut.

Jag hinner nog inte få mitt lag innan söndag.
vilket betyder att jag kommer att vara borta när jag får det.  :cry

Jag kommer också att missa en ligamatch kanske två och en träningsmatch.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #231 skrivet: 2004-10-20, 18:43:59 »
tänkte bara säga att jag nog skaffat mig OG:s första spelare som är titanisk på någon förmåga

5,3 mille kostade det men hoppas det är värt det, om inte annat lite skoj :)

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #232 skrivet: 2004-10-20, 19:19:47 »
vilken förmåga?
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #233 skrivet: 2004-10-20, 19:28:55 »
Citat från: Redbeard
vilken förmåga?


haha ja sug på den ;)

nä men de e "bara" på fasta, men han e ypperlig back och ena ytter så ska träna upp backen på honom. han e 19 bast så platsar nog i laget framåt nästa säsong

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #234 skrivet: 2004-10-20, 19:52:15 »
å en annan är lycklig när dom har usel förmåga på fasta situationer :D

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #235 skrivet: 2004-10-20, 21:58:23 »
fick pisk med 2-0 i cupen så nu är cup äventyret över för Ceder Stars också :(

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #236 skrivet: 2004-10-21, 01:09:21 »
Sådär, då har jag införskaffat supporter också. En del ny info landade såklart direkt på sidan :D

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #237 skrivet: 2004-10-21, 08:13:33 »
Citat från: RythmDivine
Sådär, då har jag införskaffat supporter också. En del ny info landade såklart direkt på sidan :D

Hurra! :supporter

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #238 skrivet: 2004-10-23, 10:45:09 »
Nästa veckas höjdpunkt.... Torpedo Z mot Ceder Stars på Ceder Stars arena....

Kommer bli tufft tror jag ;)

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #239 skrivet: 2004-10-23, 13:51:45 »
oj, då måste jag iväg och köpa VIP-biljetter :D

 

Senaste inlägg