Vad är den stora nyttan av att vara supporter?
Jag tyckte nog att pengarna inte var så farligt och bokmärkena är intressanta, men det skulle vara bra med ytterligare några användartips.
Personligen tycker jag den största nyttan är möjligheten att använda Tredjepartsprogram, i mitt fall HAM för att hantera laget lättare. Särskilt efter en spelad säsong är det jäkligt kul att se de olika spelarnas utveckling, tillsammans med utvecklingen för hela laget. Det underlättar också storligen inför seriespelet eftersom du har järnkoll på hur motståndarna spelat sina senaste matcher och därigenom kan du ju sätta upp en taktik som maximerar dina vinstchanser.
Bokmärken är också en jättefördel när man surfar runt på transfern för att hitta den där perfekte spelaren. Har man bara lite tid och tålamod så är det inga som helst problem att kolla igenom hela världen och hitta den lirare som passar just dig. Nu är det iofs mkt lättare eftersom världen är indelad i regioner och inte enskilda länder, men iallafall.
Jag har dessvärre inte möjlighet att vara supporter till alla som jag önskar att jag kunde vara det till, men med bokmärkena har jag ändå koll på alla OG-kollegor och ett gäng spelare till.
Nästa fördel är möjligheten att gå med i förbund som på ett eller annat sätt passar just DIG. Där kan man ställa alla de frågor som kan dyka upp och som inte den samlade OG-gruppen kan svara på. Dessutom lär man sig en hel del genom att kolla konferna då och då.
Själv är jag med i Action Club Hattrick (ACH, mest för att ett gäng polare var med. En del matnyttigt på konfen), 3-4-3 federationen (som har en ganska inaktiv konf, men som då och då spottar ur sig pärlor ang 3-4-3spel) och Föreningen För Fattiga (FFF - en veritabel guldgruva för oss som har det knackigt med ekonomin alt vill undvika få det knackigt med ekonomin).
Sådär, nu borde jag väl få lite royalties från Extralives, efter denna salespitch. Lycka till och gå med i ett par förbund. Det underlättar!