Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Blåst, dubbel blåst, trippel... fkn storm...  (läst 3405 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest5103

  • Gäst
Blåst, dubbel blåst, trippel... fkn storm...
« skrivet: 2013-03-05, 08:30:22 »
Jag är så arg, så jävla förbannad så jag bara måste kräkas av mig lite...

Om ni bor i krokarna av Alingsås och får för er att laga bilen. Välj gärna någon av dom eminenta verkstäder som ligger här. Ni kanske gör som mig, vill men inte kan och lämnar till någon som borde kunna. Mekonomen låter ju som ett gäng som vet vad dom pysslar med. Dit åkte jag, eller rättare sagt till deras verkstad Inges Bil. Där har jag nu varit tre gånger och blivit blåst 3 gånger.

*Första gången var för 2 år sedan och nya bromsrör skulle till på min V40. "Oooooj, det blir krångligt" säger den poppige valpen bakom disken. "Vi måste plocka ner hela bensintanken då, det är lite krångligt där bak förstår du".
Fy fan tänkte jag, tur att dom gör det. När jag hämtar bilen så frågar jag karln vid disken om det gått bra när dom rev ner tanken. Nä, det behöver man aldrig göra säger han. Bromsrören "sticker" man in bara... Bra säger jag, då behöver jag inte betala för en nedmontering av bensintanken... Jag fick 600kr rabatt från fastpriset.

*Andra gången var det en Seat som skulle ha en service modell större för ett år sedan. Kamrem, filter, olja osv. Det gick ju bra tills jag förra veckan kollade varför gasspjället krånglade. Till min stora fasa ser jag att det inte sitter något luftfilter... Konstigt att det gasspjället inte funkade längre...

*Tredje gången även denna på samma verkstad var för några månader sedan. Det var dags för hjullager och Mekonomenverkstaden fick åter den stora äran. På eftermiddagen vid reparationsdagen ringer telefonen och en herre talar om för mig att han hade två nyheter, en god och en dålig... Hjullagret dom skulle byta var av fel sort... MEN det gjorde ju inget eftersom dom såg att lagret inte var trasigt utan bara löst. Lagret smörjdes och drogs åt och skulle nu fungera bra. Det gjorde det i en månad ungefär. Nu är det skit igen...

Alltså, jag fullkomligt HATAR folk som systematiskt blåser andra...

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
SV: Blåst, dubbel blåst, trippel... fkn storm...
« Svar #1 skrivet: 2013-03-05, 10:27:28 »
Det är nog inte så lätt att hitta en bra verkstad.
Jag har använt mekonomen i malmö ett tag och de har varit bra.
Mitt personliga hatobjekt är Peugeot i Malmö som har klantat sig massor av gånger för mig.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Phnissa

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 561
SV: Blåst, dubbel blåst, trippel... fkn storm...
« Svar #2 skrivet: 2013-03-05, 10:56:06 »
Kan bara säga så här eftersom jag bott i Alingsås i 18 år innan jag flyttade i somras:
Har alltid varit mycket problem med Inges bil! Ingen verkstad jag skulle använda i alla fall!

Om det gäller att reparera Volvo så rekommenderar jag Antons bilservice på Sävelund!
Han jobbade tidigare på Bil-Nilsson men har haft egen firma i många år. En renare verkstad går ej att hitta och han är alltid juste och hjälpsam! Han har även behörighet att skriva i Serviceboken med äkta stämpel!

Utloggad Horror

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 599
SV: Blåst, dubbel blåst, trippel... fkn storm...
« Svar #3 skrivet: 2013-03-05, 16:35:03 »
Jag som också har bott i Alingsås i nästan 16 år, flyttade i augusti förra året, har också hört mycket skit om Inges bil.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Blåst, dubbel blåst, trippel... fkn storm...
« Svar #4 skrivet: 2013-03-05, 18:02:32 »
som mekonomen verkstad så har jag för mej att dom ska lämna tre års garanti på jobben... Om det dom har fixat inte håller längre än så så ska dom laga det gratis... men kolla om det kanske är så att dom har egna regler.

guest5103

  • Gäst
SV: Blåst, dubbel blåst, trippel... fkn storm...
« Svar #5 skrivet: 2013-03-07, 07:09:10 »
Oj, mycket Alingsåsare här  :banana
Antons bilservice skall jag ta och kika på, för ett som är j-ligt säkert är att Inges Bil aldrig kommer att röra en bil jag äger igen.

Utloggad Optikern

  • Pensionssparar
  • ***
  • Antal inlägg: 195
SV: Blåst, dubbel blåst, trippel... fkn storm...
« Svar #6 skrivet: 2013-03-14, 02:40:07 »
vad ni än gör, flytta inte till Vara om ni har volvo...

LidBil i Vara är ena riktiga monster som gör även de tuffaste killar/tjejer mörkrädda.
LidBil i Vara och Lidköping är de som sköter Bilias affärer i skaraborg, eller iaf i dessa städer.

morsan har bott i Vara i ett par år nu och som tidigare valt att regelbundet serva sin 945a hos bilia.

ett STORT antal gånger har farsan, jag och bekanta varit tvingade att dra åt skruvar, montera om/rätt, pumpa, lufta, sätta dit saker som saknats eller legat löst i bilen eller bara rätta enkla saker som den dummaste av människa skulle klarat av.

senast i högen av underbara saker som hänt var Min lilla bil, en 745a, som hade stått i ett par år på deras gård och därmed fått två hål i soppa röret.
detta påpekade bilprovningen och sa att detta bör fixas snarast, de ville Helst inte släppa iväg bilen, men då jag inte hade mycket val sa de att om jag körde raka vägen så kunde de gå med på att släppa mej. det var ju bara ett par hundra meter till LidBil.

efter att ha fått detta "lagat" frågade LidBil om jag ville att de skulle sköta besiktningen och fixa de småfel som kunde uppstå, tänkte att "det är ju smidigt"...men så fick jag en olustig känsla och sa nej tack.

när jag kommer till bilprovningen så frågar killen (samma som tidigare kollat min bil) om jag gjort detta själv. jag visar honom kvittot och får sen höra honom morra..."hade jag inte haft så mycket att göra här hade jag åkt över till LidBil och klappat till ngn".
de underbara mekanikerna på verkstan hade bytt ut mitt sopparör mot en soppaslang, detta är i sej inget fel...man gör det ofta. det killen på bilprovningen hade att invända mot var att denna soppaslang bara satt med 2 slangklämmor och låg och tryckte mot kardanaxeln.


jag tror vi alla, med lite sunt förnuft och google, skulle klara oss bättre själva...
JAG:
har inte födelsedagar, jag går upp i level.
är inte envis. Mitt sätt är bara Klart mycket bättre...
skulle vara oövervinnerlig om det inte vore för polisen och fysikens lagar.

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 493
SV: Blåst, dubbel blåst, trippel... fkn storm...
« Svar #7 skrivet: 2013-03-14, 09:05:28 »
usch , tråkigt att höra om oseriösa bilverkstäder. Finns väl alltid klåpare överallt.

I Tidaholm har vi ett flertal större och mindre verkstäder,men de har bra rykte allihop.

Om ni någon gång skulle få motorstopp på Gotland, så begär att de ska bogsera bilen till Mekonomen i Slite! Goare gubbar får man leta efter :)
De lagade mitt avgassystem som fått närkontakt med Gotlandsfärjan. 2 mekaniker höll på i 30 minuter med det. Kostnad: 100 kr... inklusive reservdelar.

 

Senaste inlägg