Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Nytt grafikkort  (läst 11397 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Nytt grafikkort
« Svar #30 skrivet: 2013-05-11, 11:24:00 »
Har ni normala värden utan belastning i HWMonitor - alltså när ni inget gör på datorn?

Dubbelkolla i BIOS också. Finns ju en risk att HWMonitor kan läsa fel eftersom det är en mjukvara som läser av BIOS. Den är aldrig 100% korrekt. Vid 8V hade datorn inte startat men man kan få en uppskattning av var PSUn är påväg.

Man kan alltid kolla manuellt med en voltmeter under drift direkt på anslutningen. Då får man en ganska noggrann avläsning och kan vara säker.

http://www.tomshardware.com/reviews/power-supply-protection-calculate-consumption,3066-6.html



Det är en av de gula kablarna som skall mätas.

Ta det försiktigt bara!


Snow: Du hann posta före mig men här får ni ändå dubbelsvar :D
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Nytt grafikkort
« Svar #31 skrivet: 2013-05-11, 13:57:12 »
Ja, det låter knappast troligt att 12v railen bara ger 8v, så jag antar att ditt program läser av fel.

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Nytt grafikkort
« Svar #32 skrivet: 2013-05-11, 14:43:24 »
Har du ngn möjlighet att låna ett annat grafikkort å köra med först så vore det ju bra det med för att utesluta minnena etc
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Horror

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 599
SV: Nytt grafikkort
« Svar #33 skrivet: 2013-05-14, 11:44:44 »
Har du ngn möjlighet att låna ett annat grafikkort å köra med först så vore det ju bra det med för att utesluta minnena etc

Jag har tyvärr inte det. Men jag har kollat i bios på 12v och den är bra. Jag har felanmält grafikkortet nu till Inet.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Nytt grafikkort
« Svar #34 skrivet: 2013-05-14, 13:02:32 »
Jag skulle absolut läsa av 12V-railen under belastning också. När man belastar PSUn finns där risk för strömfall och det är helt normalt att den är marginell men att den hamnar lågt konstant är inte ok och det ser man bara genom att belasta PSUn.

Så mitt råd är att testa den även om du tror att den är ok.

Jag hade annars haft ett grafikkort att låta dig testa med och du bor väl i Göteborg?

- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: Nytt grafikkort
« Svar #35 skrivet: 2013-05-14, 14:02:40 »
Så här kan det se ut ingame!

Jag fick samma problem i veckan två gånger om, har ett 670gtx som ligger låg på 48grader när det hände efter någon timmes spel.
Jag installerade om drivrutinerna och sen dess har det fungerat fint. Värmen borde inte vara problemet med tanke på hur svalt mitt är och jag har fått samma fenomen.
Cake or Death?


Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: Nytt grafikkort
« Svar #36 skrivet: 2013-05-14, 14:08:00 »
Just det jag avinstallerade nVidia experience också.
Cake or Death?


Utloggad Horror

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 599
SV: Nytt grafikkort
« Svar #37 skrivet: 2013-05-14, 16:30:36 »
Jag skulle absolut läsa av 12V-railen under belastning också. När man belastar PSUn finns där risk för strömfall och det är helt normalt att den är marginell men att den hamnar lågt konstant är inte ok och det ser man bara genom att belasta PSUn.

Så mitt råd är att testa den även om du tror att den är ok.

Jag hade annars haft ett grafikkort att låta dig testa med och du bor väl i Göteborg?



Jag bor i Trollhättan, men är född och uppvuxen i Gbg :) Kan vi inte göra så här, Bråthen? Jag kommer ner till dig till helgen, så kan du kolla på det? Jag har även som Zyrran, installerat om drivrutinerna. Har dock inte hunnit testa än.


Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Nytt grafikkort
« Svar #38 skrivet: 2013-05-14, 17:02:01 »
Jag skulle absolut läsa av 12V-railen under belastning också. När man belastar PSUn finns där risk för strömfall och det är helt normalt att den är marginell men att den hamnar lågt konstant är inte ok och det ser man bara genom att belasta PSUn.

Så mitt råd är att testa den även om du tror att den är ok.

Jag hade annars haft ett grafikkort att låta dig testa med och du bor väl i Göteborg?



Jag bor i Trollhättan, men är född och uppvuxen i Gbg :) Kan vi inte göra så här, Bråthen? Jag kommer ner till dig till helgen, så kan du kolla på det? Jag har även som Zyrran, installerat om drivrutinerna. Har dock inte hunnit testa än.



Aha, så var det. :) Jo, det kan vi göra. Fredag är jag dock uppbokad hela dagen. Vi kan väl höras på lördag?
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Horror

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 599
SV: Nytt grafikkort
« Svar #39 skrivet: 2013-05-15, 06:34:59 »
Jag skulle absolut läsa av 12V-railen under belastning också. När man belastar PSUn finns där risk för strömfall och det är helt normalt att den är marginell men att den hamnar lågt konstant är inte ok och det ser man bara genom att belasta PSUn.

Så mitt råd är att testa den även om du tror att den är ok.

Jag hade annars haft ett grafikkort att låta dig testa med och du bor väl i Göteborg?



Jag bor i Trollhättan, men är född och uppvuxen i Gbg :) Kan vi inte göra så här, Bråthen? Jag kommer ner till dig till helgen, så kan du kolla på det? Jag har även som Zyrran, installerat om drivrutinerna. Har dock inte hunnit testa än.



Aha, så var det. :) Jo, det kan vi göra. Fredag är jag dock uppbokad hela dagen. Vi kan väl höras på lördag?

Fan vad schysst! Jag ringer på lördag  :pistols

Jag har iofs felanmält till Inet, men jag vill inte vara utan dator ens en timma :D

 

Senaste inlägg