Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Norton Antivirus  (läst 6542 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad SuperTed

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 899
SV: Norton Antivirus
« Svar #15 skrivet: 2013-08-10, 04:07:31 »
Jag håller helt klart med Frankie, avast i teh skittzor. Gratis hela tiden, alltså inget trams med testperiod och funkar dessutom klockrent.

Kör på det Horror och så hoppas jag verkligen det löser sig med ögat. Puss!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jappz, i'ma gonna dig u outta that hole someday

Utloggad Dann3

  • =[OG]=Medlem
  • Slutar med blöja
  • *
  • Antal inlägg: 44
SV: Norton Antivirus
« Svar #16 skrivet: 2013-08-12, 09:51:36 »
Har jobbat med supporten på följande, NOD,Panda,norton,TrendMicro mm och har skapat mig avsmak på alla dessa när de äter prestanda och tar bort gorgon.exe.
Jag kör Microsofts egna, windows 7 tror jag har windows security essentials och 8:an kör defeander som är samma programvara, snål på prestandard och ger bra skydd med uppdateringar.

samt att det är gratis

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Norton Antivirus
« Svar #17 skrivet: 2013-08-13, 11:28:26 »
 :thumb :goodposting

Likadant här! Men så utsätter jag inte min burk för vissa faror typ piratkopierade spel och crack, porrsidor, blocket m.m.

Viktigt är att se till att alla hjälpprogram typ Java, Adobe Reader/Flash m.m. är uppdaterade. Aldrig installera några toolbars. Alltid hålla OS uppdaterat med Microsoft Update m.m.

Och om man blir misstänksam mot nån pop-up eller dyligt köra en skanning Malwarebytes.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Norton Antivirus
« Svar #18 skrivet: 2013-08-13, 15:17:26 »
Jag hänger inte med alls när folk säger att Norton tar upp en massa resurser. Jag har använt NAV i över 15 år och har inte haft några problem med den sedan 90-talet. Eventuellt kanske folk har haft problem med att NAV startart när man kör spel, men det kunde man stänga av. Men detta är historia nu. Nu kör Norton sina prylar bara när dator inte är upptagen. På senare år har NAV blivit ännu bättre och den kör bara två processer som oftast tar upp mindre än 1% av systemetresurserna.

Misstänker man att NAV ska käka resurser så kan man ladda ner en testversionsom gäller i 30 dagar. Men ta bara NAV, inte Internet Security eller 360.
http://buy-static.norton.com/norton/ps/3up_se_sv_navnis360_brand_fr_tw.html?om_sem_cid=hho_sem_sy:se:ggl:sv:e|kw0000001005|24100613328|c&country=SE
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 493
SV: Norton Antivirus
« Svar #19 skrivet: 2013-08-13, 17:51:22 »
Mitt Norton från 2005 envisades med att licensen gick ut 31 december 1899.
Dessutom saktade det ner hela datorn med sina jäkla processer och sökningar stup i kvarten.

Bytte till NOD32 och har aldrig ångrat en sekund.


Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Norton Antivirus
« Svar #20 skrivet: 2013-08-13, 20:13:08 »
Dessutom saktade det ner hela datorn med sina jäkla processer och sökningar stup i kvarten.

Som sagt, dom där sökningarna kunde man stänga av. NOD32 är säkert också bra, men jag tänkte bara säga att NAV har blivit bättre och dom gamla problemen borde vara borta.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

 

Senaste inlägg