Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hackad server ?  (läst 2822 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • Moderator
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 493
Hackad server ?
« skrivet: 2005-09-15, 00:24:29 »
Jag , Raft och Epi tog oss en runda på T3 #2 , men en märkligare server har jag aldrig spelat på. Kartan var "Mastur city".
Både jag och Raft (?) fick oss en flygtur över halva skärmen via trappan i bygghuset(i mitten av kartan) som ledde oss till toppen av Tv-huset mitt framför helikoptern.
Det kan inte vara en bugg eftersom det är en väl använd trappa , och då borde det ha märkts tidigare.
Samtidigt som jag befann mig vid flaggan i bygghuset så satt jag också i attackhelin på andra sidan kartan !
En del spelare var också märkligt pricksäkra och jag såg bla en sniper dyka upp ur tomma intet. Ingen annan spelare  (läs squadleader)fanns i närheten när det hände! Han kan alltså inte ha spawnat på en annan spelare. UAV:n täckte hela området när det hände.

Övriga kartor som vi körde på T3 rullade på som vanligt utan några konstigheter.
mycket märkligt..

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Hackad server ?
« Svar #1 skrivet: 2005-09-15, 00:59:04 »
bugg...

guest319

  • Gäst
Hackad server ?
« Svar #2 skrivet: 2005-09-15, 13:29:03 »
Ja det var mycket märkliga saker i den servern. 2ggr flög man (utan vingar) tvärs över kartan upp till TV-husets tak. Det kanske ska beskrivas som spawna, i ena sekunden gör du något och i andra så har du + 20 andra spawnat på TV-husets tak.

 2ggr tog jag eller var delaktig i att ta en flagga som jag inte var närheten av utan bara passerat.

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
Hackad server ?
« Svar #3 skrivet: 2005-09-15, 13:40:29 »
Citat från: RythmDivine
bugg...


Works as intended.... ;)
"Jag tar rygg på Letalis"

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • Moderator
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 493
Hackad server ?
« Svar #4 skrivet: 2005-09-23, 14:03:35 »
Är detta också en bugg ??
jag fick gråa hår och tuggade fradga när jag försökte skjuta de som var INNE i silon samt UNDER gatan !
De kunde skjuta ut , men jag kunde inte skjuta dem.

Fanns väl nåt liknande bugg/hack till bf1942 där man kunde gömma sig under hangargolvet ?






Utloggad DONald

  • Old Lucky Luciano
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 115
  • Salvatore "Lucky" Luciano
    • The Five Families
Hackad server ?
« Svar #5 skrivet: 2005-09-23, 14:18:18 »
Det var en bugg i BF1942 som gjorde att folk kunde gömma sig i hangaren på El Al (man var tvungen att köra ett fordon mot baksidan av hangaren och sedan hoppa ut. gjordes det på "rätt" sätt hamnade man inne i hangaren och var osårbar). Detta är säkert något liknande så det är bara att springa runt och låta töntarna sitta där och trycka. :)
"I'll make him an offer he can't refuse." Vito Corleone
(copyright Ruskprick)

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • Moderator
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 493
Hackad server ?
« Svar #6 skrivet: 2005-09-23, 15:29:15 »
Det tråkiga är ju att den ena tönten var väldigt dekorerad , han hade 4 vinklar med en cirkel under.
Undrar hur många av de (billiga) poängen han tagit på Dragon valley 64 player. Han låg där hela matchen och låg etta i poängställningen i slutet.

Utloggad DONald

  • Old Lucky Luciano
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 115
  • Salvatore "Lucky" Luciano
    • The Five Families
Hackad server ?
« Svar #7 skrivet: 2005-09-23, 15:44:56 »
Citat från: hinken
Det tråkiga är ju att den ena tönten var väldigt dekorerad , han hade 4 vinklar med en cirkel under.
Undrar hur många av de (billiga) poängen han tagit på Dragon valley 64 player. Han låg där hela matchen och låg etta i poängställningen i slutet.


Frågan jag genast ställer mig är hur kul kan det vara att ligga där och trycka en hel match?  :hm

Snacka om att ha ett fattigt liv, han (och såna som honom) kan ju inte spela för spelupplevelsen direkt  :smoke

Nä bort med alla myglare, spela för att det är kul, inte för att få graderingar som dessutom är "myglade". Han kan ju knappast bli duktigare av det där direkt.  :cheers
"I'll make him an offer he can't refuse." Vito Corleone
(copyright Ruskprick)

Striker

  • Gäst
Hackad server ?
« Svar #8 skrivet: 2005-10-01, 11:30:50 »
då kan nån sniper glida in och tappa några clays där  =)
För den del borde dom ta skada om man c4 bunkern elr

 

Senaste inlägg