Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Börjar tröttna...  (läst 2346 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
Börjar tröttna...
« skrivet: 2005-09-23, 22:36:12 »
Jag har börjat tröttna på vissa aspekter av BF2, det är visserligen aspekter som fannas även i BF42 men det verkar har utkristaliserat sig mycket mer i o m BF2...

När man spelar kartor där ena laget har en uncap bas och det andra inte har så är gängse taktik från det laget som har uncap att stenhårt gå mot det andra lagets viktigaste tagbara bas enbart. Fy fanken vad detta har förstört spelglädjen för mig i BF2. Visst, samma sak fanns i BF42 men jag vill hävda att det inte var lika utbrett som i det är i BF2... :(

Spelade nyss Kubra Dam som MEC och vår huvudbas och flygfält föll oförsvarat först av alla p g a detta, sedan gick det naturligtvis fort utför...  :headbang

Idiotiskt upplägg av kartor enligt mig, "homebase" borde inte bli tagbar förräns alla ens andra flaggor blivit erövrade...

Jag vet att det finns en mod för detta men det hjälper ju inte när man vill spela på rankade servers...

Nu är jag trött på detta och kommer nog bara att spela maps där bägge sidor har en uncap...
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

guest191

  • Gäst
Börjar tröttna...
« Svar #1 skrivet: 2005-09-23, 23:07:45 »
:stupid

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • Moderator
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 493
Börjar tröttna...
« Svar #2 skrivet: 2005-09-24, 09:14:32 »
uppfattar inte det här med baserna som ett problem , men däremot så retar jag mig till vansinne på TK systemet.

Igår så föll jag ur en helikopter som en annan körde , råkade trycka på 0 istället för 9 som är parachute och blev till en smet på marken. Döm om min förvåning när det står att helikopterpiloten "teamkills hinken" !
han blev straffad för att jag fipplade !

guest161

  • Gäst
Börjar tröttna...
« Svar #3 skrivet: 2005-09-24, 09:34:27 »
:stupid :(

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
Börjar tröttna...
« Svar #4 skrivet: 2005-09-24, 09:42:46 »
Citat från: hinken
uppfattar inte det här med baserna som ett problem


För mig är det de enda stora överskuggande problemet BF2 som får mig att tappa lusten att spela... :help

Visst, man kan vid start stanna kvar i den viktigaste bas och försvara den men då blir man oftast ensam kvar där och sedan får man skulden för att man tappat den... :headbang
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
Börjar tröttna...
« Svar #5 skrivet: 2005-09-24, 15:25:22 »
Jag har lyckats köra på mej själv med helikoptern. Ibland när man hoppar ut så svänger helikoptern av sig själv och smack säger det så är man inte mer än en liten fluga på rutan!  :doh
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

guest191

  • Gäst
Börjar tröttna...
« Svar #6 skrivet: 2005-09-24, 17:16:22 »
:stupid alldeles för lätt att dö bara man nuddar ett fordon på fel sätt ... ngn som dött av att röra vid en gummibåt ngn gång? STÖRIGT!!!
Dessutom ... helt fel att låta en n00b bestämma om man skall straffas eller inte för en oavsiktligt (från min sida) tk. Används ibland som utpressning, ngn som ställer sig framför strv och vägrar att flytta sig.
 :help Det finns en del att jobba med i bf2.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Börjar tröttna...
« Svar #7 skrivet: 2005-09-25, 00:42:58 »
Citat från: tussilago
och smack säger det så är man inte mer än en liten fluga på rutan!


Var det en nyhet?  :hm :D

 

Senaste inlägg