Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Tack för matchen  (läst 2993 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest278

  • Gäst
Tack för matchen
« skrivet: 2005-09-27, 22:27:50 »
Tack för matchen OG.

Det var en trevlig tillställning.

guest61

  • Gäst
Tack för matchen
« Svar #1 skrivet: 2005-09-27, 22:46:05 »
Ja det är alltid lika kul att möta =[OG]=

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Tack för matchen
« Svar #2 skrivet: 2005-09-28, 00:02:28 »
Jag satt med och lyssnade och det verkar ha varit lika skoj för alla inblandade.

guest278

  • Gäst
Tack för matchen
« Svar #3 skrivet: 2005-09-28, 07:41:21 »
Ni får gärna acceptera resultatet på SAAW :-P

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
Tack för matchen
« Svar #4 skrivet: 2005-09-28, 07:49:13 »
YEAH !

Som sagt.. kul att panga ihop med er.. jag tror i ett läge som igår att det spelar ingen roll HUR bra vi teamar ihop när dom kan sätte EN pers som skjuter 5 skott och killar 5 av oss.

Så kändes det många ggr.
Det JAG skulle vilja är att testa div saker ihop med er.

Ex:
Pansarskott mot en stridsvagn för att leta upp bästa träffpunkten.
Samma gäller naturligtvis dom olika vapnen mot div saker.
Som igår snipade jag mot en av baserna och "träffade" en fi med 7 skott och ändå dog han inte.
Förklara detta för mig.. hehe....
m.a.o jag/vi behöver ha folk som ställer upp på en arkebusering (eller hur det stavas) så att vi får testa prickskhytte.
AVAST CLEARED !

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • Moderator
  • Phantom of the forum
  • *****
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
Tack för matchen
« Svar #5 skrivet: 2005-09-28, 10:08:43 »
Grymmt roligt och AJ va det sved i skinnet! :thumb

En sak jag dock INTE fattar, är hur fasen man kan UNDVIKA art-skjutning som ni gjorde?!?!? :cartman
Exempel - kollar runnt på olika baser, och när ni kommer in i en bas (precis), stannar upp och jag lägger in om en salva, så ser det ut som att fordon och gubbar känner av den "röda" ringen, och EXAKT samtidigt som jag trycker på musknappen, så backar alla fordon UNDAN och gubbsen springer?????

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest278

  • Gäst
Tack för matchen
« Svar #6 skrivet: 2005-09-28, 10:42:32 »
Citat från: deathdealer
Grymmt roligt och AJ va det sved i skinnet! :thumb

En sak jag dock INTE fattar, är hur fasen man kan UNDVIKA art-skjutning som ni gjorde?!?!? :cartman
Exempel - kollar runnt på olika baser, och när ni kommer in i en bas (precis), stannar upp och jag lägger in om en salva, så ser det ut som att fordon och gubbar känner av den "röda" ringen, och EXAKT samtidigt som jag trycker på musknappen, så backar alla fordon UNDAN och gubbsen springer?????

DD


Redneck har väldigt god hörsel.  :thumb
Dock så vet vi ju inte VAR du siktar, enbart att kanonerna jobbar.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
Tack för matchen
« Svar #7 skrivet: 2005-09-28, 10:47:48 »
En fråga .... VARFÖR sitter vi i samma TS kanal när vi är 2 olika lag mot varandra ??

Borde inte lagen dela upp sig även där ?

Har TS någon funktion som gör att "Team-1" och "Team-2" sitter i vars en TS kanal och Commandern kan sitta och lyssna och prata med båda kanalerna ?

Ibland tycker jag att det blir VÄLDIGT rörigt när en röst man inte känner säger SE UPP BAKOM DIG !! och man snurrar runt kameran så man blir åksjuk, och så visar det sig att det var andra partyt.
AVAST CLEARED !

guest278

  • Gäst
Tack för matchen
« Svar #8 skrivet: 2005-09-28, 10:48:04 »
Citat från: Tahlanos
YEAH !

Som sagt.. kul att panga ihop med er.. jag tror i ett läge som igår att det spelar ingen roll HUR bra vi teamar ihop när dom kan sätte EN pers som skjuter 5 skott och killar 5 av oss.

Så kändes det många ggr.
Det JAG skulle vilja är att testa div saker ihop med er.

Ex:
Pansarskott mot en stridsvagn för att leta upp bästa träffpunkten.
Samma gäller naturligtvis dom olika vapnen mot div saker.
Som igår snipade jag mot en av baserna och "träffade" en fi med 7 skott och ändå dog han inte.
Förklara detta för mig.. hehe....
m.a.o jag/vi behöver ha folk som ställer upp på en arkebusering (eller hur det stavas) så att vi får testa prickskhytte.


Jag tyckte att ni presterade bra på FuShe Pass (den med gruvingångarna)
då ni tog flaggan som jag bevakade några gånger. (nordöstra tror jag)
Ni tryckte på bra och ni verkade spawna på era Squadleaders på ett föredömligt sätt.

Sedan detta med att träffa... Jag träffar för det mesta med prickskyttegeväret, men aldrig att ngn dör av mina kulor...
Man kan ju iofs ifrågasätta varför man spelar som prickskytt i en
match, då det hela går ut på att plocka flaggor.  :tits

En gemensam träning där vi testar vart de olika svaga punkterna är,
ställer vi gärna upp på. Be Shadowskimmer kontakta mig så fixar vi något.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
Tack för matchen
« Svar #9 skrivet: 2005-09-28, 10:56:29 »
Citat från: {PS} d33p


Man kan ju iofs ifrågasätta varför man spelar som prickskytt i en
match, då det hela går ut på att plocka flaggor.  :tits

En gemensam träning där vi testar vart de olika svaga punkterna är,
ställer vi gärna upp på. Be Shadowskimmer kontakta mig så fixar vi något.


#1 - Jag såg att ni hade utsatta gubbar på vissa ställen som inte var bra för våra tanks, fordon eller ens infaneri. bl.a upp på vissa hustak och även i skorstenen. Så jag lade mig upp ei backen och försökte eliminera era AT etc så att våra kom fram. (Detta var när vi var USA) och jag vet att det satt en snubbe på luftvärnet som jag skjöt 6-7 skott på men han hoppade av glatt och sprang iväg till nästa plats. (jag trodde att snipern gjorde mycket skada med sitt vapen men med slö laddning)
Det var den situationen jag tänkte på. Jag slutade med snipern efter ett antal magasin och satte fart som canon-fodder igen... :)

#2 - Låter kul att få testa runt lite.. dock är jag helt ny på BF över huvudtaget. Aldrig spelat BF eller 1942 utan BF2 är mitt första och detta min första match mot bra spelare. Så det jag skulle vilja i första han är att jag skjuter på en stilla stående gubbe som i TS talar om för mig hur mycket skada skottet gjorde. etc etc...  men helt klart lite träningsmatcher mot er är bra övning så jag tycker det låter helt ok.

hade bäst d33p så ses vi på andra sidan mitt sikte en dag  :pistols
AVAST CLEARED !

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
Tack för matchen
« Svar #10 skrivet: 2005-09-28, 11:59:00 »
Det enda som gäller för att ta ner folk snabbt i BF är SIKTA HUVVET, KORTA SKURAR!

Det är det enda. Jag har vid flera tillfällen tagit ner motståndare med en treskottsskur från M16. Det är skada så det räcker i den bössan, bara man träffar med alla skott, och träffar i skallen. Likadant med AK101. Kort skur i huvvet på fi, och dom går ner direkt. Andra gånger har jag tömt ett magasin i ryggen på fienden, som lugnt vänt sig om och skjutit mig till döds. Detta beror ju på att spridningen på skotten blir så stor under automateld, att kanske bara var tredje, var fjärde skott träffar. Speciellt viktigt med headshots är det ju mot AT/Assault och Support, som har mycket bättre kroppspansar. Det är mycket svårt att ta ner sådana motståndare om man träffar i bålen istället för i huvudet.

En annan grej är att slå över bössan i singelskott när avståndet är lite större. Automateld på håll är meningslöst, men med singelskott kan man ta ner folk på mycket stora avstånd.

Man kan lugnt räkna med att ett headshot från sniperbössan dödar en fiende. Det är ju bara det att man måste träffa.

EDIT:Läs nu för allt i världen inte mitt inlägg som att jag själv är en rackare på headshots, för det är jag inte. Jag försöker ofta, men misslyckas för det mesta. Rent instinktivt siktar jag ofta mot största träffytan, det vill säga bålen, trots att jag vet att jag inte skall göra så.

 

Senaste inlägg