Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Eliten kan läsa detta.....  (läst 3707 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1375

  • Gäst
Eliten kan läsa detta.....
« skrivet: 2007-02-11, 19:53:39 »
DD o Supra mf, har försökt att försökt att få igång lirandet m det går trögt.

Jag tycker att vi ta in massor av elit tänkade o tränar asmycket, minst en gång i veckan c:a en timme, tänk om Gunde Swan hade tränat lite mycket,oj oj oj ,,,,,

Det spelar ingen roll om vi har en bra taktik för det håller ända tills man ska spawna om o då blir allt krick,,,,,,

Så är det någon som vill toksatsa, kan inte mörka att det kan även handla om förbjudna substanser o preparat så som rusdryck, vilket jag starkt påpekar att det är inte nyttigt för kroppen.

Tråden DD skrev vilka som kunde lira hit o dit har stått länge nu så det e kanske dax o sätta igång nu.....

opps höll på att glömma ( Ler )

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Eliten kan läsa detta.....
« Svar #1 skrivet: 2007-02-12, 08:27:24 »
Elitsatsning och OG?

Stånga inte pannan blodig bara, för det är två ord som inte går ihop. Det är det som liksom är tanken med OG - "casual gaming" som en gentleman.

T.ex. har vi ju tidigare fattat beslut om att INTE använda arty på otagbara flaggor då det inte är gentlemannamässigt. Lika så baserape och spawn killing. Kör man elit så funkar inte silkesvantar och går vi ifrån våra principer är vi inga OG längre.

Men jag kanske hängde upp mig på ordet elit.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: Eliten kan läsa detta.....
« Svar #2 skrivet: 2007-02-12, 12:53:58 »
Jag kör gärna träningar och håller gärna i dom också.
Dock så tror jag mer på att träna inför matcher än kanske 1 gång i veckan då vi historiskt sett haft svårt att hitta en dag som passar alla. Iofs så är min tanke med denna "krigsupptrappning" att vi ska ha en match eller två varje vecka. Om det sen är UN eller SAAW + PCW är skitsamma. Bara vi kommer igång och spelar.

Men allting i sinom tid.

MAO är man sugen på att spela matcher så håller man ögonen öppna efter nya anmälningstrådar för träning, match eller bara public lir i grupp. För är det någonting vi behöver träna på är det att spela tex AT i grupp. Eller hur vi anfaller en flagga via heli osv..
Rent publicspel är vi ju faktiskt ganska duktiga på. Men i match situation betyder det inte speciellt mycket iom att spelet skiljer sig så jäkla mycket när läget är skarpt.
Så blir vi ett gäng på ts kan man ju bestämma att nu kör vi en AT grupp och en Spec Ops grupp osv... Jag tror ni förstår hur jag tänker.
Detta kommer ju göra att fler känner sig säkra på de flesta klasser så att vi inte har 8 medics varje gång vi lirar match.
Sen skulle väl jag rekommendera att man iaf ibland spelar med orginalvapnen även public. För att få en känsla över hur dom skjuter osv.  :pistols
Mer om det när vi tränar. Sen så kan vi faktiskt träna även 4vs4 eller tom 2vs2 bara för att få upp aim och sånt. Allt beroende på hur många som kan träna på utsatt dag.

Nu blev det kanske lite mycket och sorry Smac ifall jag kapade din tråd. Men detta är min tanke med att dra igång lite matcher osv.
Jagar föresten just nu en till PCW mot någon.. (om nån har ett tips eller 2 så mottages dom tacksammast)

ATT: Johnny

Mm jag håller med dig om vissa saker när det gäller vad vi tidgare bestämt men dock är det ju så att om man inte kan komma överrens med motståndet om tex. arty på uncap eller campa ut dom vid deras main när man har kontroll över kartan i övrigt. Så kommer vi aldrig att kunna vinna en match då dessa delar faktiskt inte är förbjudna i matchspel.
Jag tycker dock att vi så långt som möjligt ska försöka hålla på våra "regler" men en uppdatering vore kanske inte helt galet.
Ni som varit med längre än jag i OG kommer säkert tycka att jag har fel. Men i match är det bara dumt att inte använda tillbuds stående medel för att knipa en seger eller jämna ut ett underläge. Gentlemanna mässigt eller inte så är det tickets som räknas.
Att vi sedan alltid ska uppföra oss som de prominenta Gentlemen vi är mot våra motståndare, klankamrater och andra klaner håller jag för självklart.

/Supra


Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • Moderator
  • Phantom of the forum
  • *****
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Eliten kan läsa detta.....
« Svar #3 skrivet: 2007-02-13, 09:29:27 »
@Supra - först vill jag tacka för träningen igår, helt enastående bra för man testade truppslag som jag aldrig lirar (och som vanlig...dominerade jag, manskulle kunna säga att jag ÄR BF2 personifierad, jag rockar.... :D) - bra iniativ, och kör på, mycket roligare än så kan man inte ha, sen det skarpa taktiken, den kommer....

Old Gents har alltid följt regler oavsett vad motståndaren gör! Jag har varit med och lirat match där motståndarna har baserapeat osv men vi har ALDRIG sjunk ner på samma nivå!
Det brukar vara så att det lag man möter ändrar spelstil väldigt fort, och anpassar sig istället, för man känner sig ganska fånig (om man har något under pannfläsket), om man spelar feg och på andra villkor!

Vi ska fortsätta med den filosofin vi har, och är det inte så att det är helt fölrbjudet att göra det du beskriver i UN eller SAAW???

DD - tack supra!!!! :thumb


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: Eliten kan läsa detta.....
« Svar #4 skrivet: 2007-02-13, 09:57:17 »
Jag tror jag uttyckte mig lite oklart :)
Jag menar såklart inte att man ska arty bomba en uncap men man måste tex kunna campa ut en uncap om man kontrollerar resten av kartan. Något Som räknas som Baserape på public servrar men inte i matchspel.

/S

guest1421

  • Gäst
SV: Eliten kan läsa detta.....
« Svar #5 skrivet: 2007-02-13, 12:19:37 »
Håller med DD, det är kul och behövligt (för mig) att träna på olika truppslag. Kan tänka mig en taktik med ingengörsminor, Supra.
Det handlar ju om att vinna, när man spelar match iallafall. Om man kombinerar AT med minor för att få stopp på fordon kan det göra en skillnad.
Man kan ju till och med lägga dem "osynligt" i vatten och det funkar på många kartor.
Har behov av att träna helikopter flyg såväl som Tv-missil. Finns det fler som är pigga på det?, och i så fall på og-servern till att börja med.

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: Eliten kan läsa detta.....
« Svar #6 skrivet: 2007-02-13, 14:09:07 »
Håller med DD, det är kul och behövligt (för mig) att träna på olika truppslag. Kan tänka mig en taktik med ingengörsminor, Supra.
Det handlar ju om att vinna, när man spelar match iallafall. Om man kombinerar AT med minor för att få stopp på fordon kan det göra en skillnad.
Man kan ju till och med lägga dem "osynligt" i vatten och det funkar på många kartor.
Har behov av att träna helikopter flyg såväl som Tv-missil. Finns det fler som är pigga på det?, och i så fall på og-servern till att börja med.

Mmm.. minor är bra om ALLA vet vart dom ligger iom att det är friendly fire på när man spelar match. Dra mig til minnes någon OG match där en viss *host* DD *host* kastade lite minor i vår main som slog ut vårt eget pansar :)

Den ringa erfarenhet jag har av minering i match innebär till 95% bara minering när man ska spärra av en viss väg.
Annars är risken för stor att man tar död på en egen spelare.
Heli är det ju bara att hoppa in på OG3:an och träna. Jag kan lägga upp en heli karta så kan du träna singel heli där.
Jag brukade göra det litegrann förut och det ger ganska mycket.
Men som sagt var. Allt är bra att träna på som ger oss en fördel i matchspel.

/S

guest1421

  • Gäst
SV: Eliten kan läsa detta.....
« Svar #7 skrivet: 2007-02-13, 21:08:02 »
Ja alltså, om alla vet var minorna är. Säg att en engineer åker med en tank/apc men hoppar av innan "det blir fajt" och som försäkring lägger ut minor på vägen bakom.
Om egen tank/apc blir utslagen så är ju vägen stängd eller med lite tur att man slår ut motståndarens tank/apc. Vi kan ju alltid se var de ligger och man kan begränsa
till ett, max två områden som ALLA vet om innan eftersom vi har gått igenom det på ATC:n och tränat in det på og3.
Om det sen bara handlar om att sno tickets sedan man har säkrat två av tre flaggor går det att spärra vägen och hålla sig bakom minorna. Med lite återhållsamhet.
Teoretiskt i alla fall Supra :amen, och det kan ju alltid bli några garv på träningen om inget annat. ;)

Flygträningen tänkte man kanske skulle ske med skytt eller tvärt om.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Eliten kan läsa detta.....
« Svar #8 skrivet: 2007-02-19, 14:22:16 »
Ok Smac, nu har jag läst. Vad vill du?






;)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Eliten kan läsa detta.....
« Svar #9 skrivet: 2007-02-19, 14:46:47 »
Vadå - första inlägget var ju tomt? JAG kunde läsa något där iaf...? :hm

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Eliten kan läsa detta.....
« Svar #10 skrivet: 2007-02-19, 15:30:39 »
*fniss*

Du menar att du kunde läsa något där, men inte kan längre?
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Eliten kan läsa detta.....
« Svar #11 skrivet: 2007-02-19, 15:57:20 »
jo just det... Så är det nog... ;)

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Eliten kan läsa detta.....
« Svar #12 skrivet: 2007-02-19, 15:58:32 »
Förövrigt anser jag att Kartago bör förstöras!
 :cartman
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

 

Senaste inlägg